Max heeft tumor in het hoofd.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Max heeft tumor in het hoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 18:59

Ben vandaag weer met Max naar de dierenarts geweest.
De bult werd weer groter.
De dierenarts drukte er op en deed hem helemaal niet zeer en was ook niet gevoelig.Ze zij drekt het is geen ontsteking want dan had hij wel in de lucht gevlogen als ik er op ging drukken.Het hoogstwaarschijnlijk (ik weet het haast wel zeker ) tumor.
Ik vroeg hoe kun je dat zeker komen te weten?
Dan moet ik weer een operatie doen en een groot stuk uit zijn voorhoofd halen en dat opsturen.
Maar ook al is het een goedaardige tumor kan ik het nog niet weghalen want hij kan niet een stuk van zijn hoofd missen dat kan niet dus je schiet er eigenlijks niks mee op en de kat wordt er alleen maar minder van.
Het beste is gewoon een antibiotieca kuur om de ontsteking die er bij zit bij de tumor te verlichten.Ze zei zolang de kat nog drinkt en eet en zich zoals gewoon voelt hoef je hem nog niet in te laten slapen.
Hij is inderdaad goed heeft er geen last van maar zijn rechteroog gaat helemaal dicht zitten en dat lijkt zo raar en een dikke neus .Ik vindt het gewoon zielig hem zo eigelijks verder te laten sukkelen ook al heeft hij geen last zegt ze.Hij is normaal 6.3 kilo en was nu ook 5.75 dus ook afgevallen.
Wat zou jij doen als het jouw kat was?
In laten slapen dan weet je zeker dat hij geen pijn gehad heeft.
Of wachten tot hij zich zelf overgeeft van ik zie het niet meer zitten.

Gaar reacties hierover..........


Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 19:24

Marsu schreef:
Wat erg Verdrietig .
Is het al een oude kat?
Hoe dan ook, als hij er geen pijn aan heeft zou ik hem gewoon door laten lopen, en hem verder de beste tijd geven die maar mogelijk is.... Maar als hij er onder gaat lijden. Dan zal je toch uiteindelijk de knoop door moeten hakken. Hoe moeilijk dat ook is.

Je zou natuurlijk eens kunnen kijken of ze in Utrecht een second opinion kunnen doen. Wie weet kunnen ze daar net iets meer.

Sterkte


De kat is 13 jaar en er is al een second opinion gedaan maar daar zagen ze geen tumor in want die naald gaat niet ver genoeg.
hij moet dan nu nog een keer onder het mes en dan moeten ze een groter gat maken op zeker te weten dat het zeker voor 100% tumor is maar dan wordt de kat niet beter van daarna.
En omdat de kat nu nog zo goed is doen we dat niet.
Het is alleen zo erg dat zijn voorhoofd nu zo erg dik is.Staat gewoon op knappen zo ziet het er uit maar zij zegt (de dierenarts )dat hij nog geen pijn heeft.
Maar hij kruipt nu zoveel naar je toe dan je haast denkt dat hij zegt tegen je laat mij slapen.......
Ik weet niet wat ik moet maar vanavond komt mijn vriend thuis van het werk en dan moeten we maar eens goed praten hierover denk ik.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 19:42

Tyrza schreef:
wij hebben ook een kat gehad die aardig op leeftijd was met een kwaadaardig abces. Precies boven een van haar oogjes. Ondanks dat het ding gestaag groeide, heeft ze nog aardig normaal geleefd. Ze sliep wel meer dan anders.
Uiteindelijk werd ze te mager en hebben we haar in laten slapen.

Er kan dus nog redelijk goed geleefd worden met een tumor, zolang ze goed eten en drinken.

Sterkte ermee! Knipoog


Deze tumor zit op het neusbonkje en gaar om het rechter oog heen.
Zijn oog zit nu bijna helemaal dicht van de zwelling.
Vindt ik zo zielig.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 20:06

Tyrza schreef:
heeft ie er zichtbaar last van?


Hij eet nog wel drinkt nog wel
Maar hij was normaal dus 6.3 en nu 5.75 in een maand tijd
Zijn neus boven in gigantisch dik net een pingponbal.
Zijn rechter oog zit haast dicht en van binnen zit hij ook helemaal vol.
Zijn oog traant erg.
Slaapt wel erg veel maar ja het is ook een bejaard.
Hij zit nu aan de antibiotica voor een beetje verlichting.
Maar ik weet niet of ik het langer kan aan zien.
Want het groeit als kool vindt ik.
Hij zoekt me zo veel op nu en dan denk ik dat hij ook een beetje bang is en dat hij daarom mij meer nu opzoekt.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 20:57

Tyrza schreef:
als de kwaliteit van het leven er zichtbaar minder door wordt, vind ik persoonlijk dat het dier uit zijn lijden verlost moet worden.
Het is altijd moeilijk als je dat beslist, maar ik denk dat je zelf wel weet dat je het beste met het dier voor hebt en ik weet zeker dat je hem een heel goed leven hebt gegeven.

Eerlijk gezegd denk ik al dat je een keuze hebt gemaakt...

Heel veel sterkte ermee, en als je nog wat kwijt wilt en nog wat wilt delen, PB me gerust... Knipoog


Alvast bedankt.Ik denk dat ik kies voor maar binnenkort inlaten slapen maar vanavond zal ik nog met mijn vrien moeten overleggen.

Alvast bedankt voor je medeleven.


Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 10:20

We hebben besloten dat we hem volgende week vrijdag inlaten slapen en trekt hij het niet zo lang dan vroeger.
Hij wordt thuis ingeslapen en komt lekker te rusten in de tuin.
Bedankt voor jullie medeleven.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 21:42

dankje wel.
Het is ook moeilijk maar het beesje is het belangrijkst.
Hij heeft nu geen pijn maar aan de buitenzijde takelt hij snel af dus het is denk ik zo het beste hoe moeilijk het ook is en blijft.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 10:05

Dankje wel hij wordt vandaag tussen 19.00 en 20.30 uur ingeslapen bij ons thuis. Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

groetjes Marian en een grote knuffel van Max

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 17:30

Allemaal dankje wel ik waardeer het erg dat jullie zo aan een vreemd iemand denken.
Ik begin nu een beetje onrustig te worden want de dierenarts heeft tot 19.00 spreekuur en dan kan ze komen.
Hij ligt nu nog lekker te slapen in de tuinstoel met een dikke kussen. Huilen Huilen

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 18:03

Ik ga nu internet afsluiten want ik wil nu bij de kat wezen en de dierenarts komt elk moment Huilen Huilen Huilen Huilen
tot morgen

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 21:45

Het is gebeurd met onze lieve kater.
Hij is om 21.00 ingeslapen en is goed gegaan.Heeft het eerste spuitje gekregen en werd want rustiger .Is wankelend naar zijn voerbak gelopen en heeft nog lekker brokjes gegeten en is tijdens het brokjes eten in slaap gevallen.Heel vredig ging het.Daarna het tweede spuitje en toen is het hartje stilgezet.
We hebben hem in een door gedaan met een theedoek erover heen.en hebben nog even gewacht totdat hij wat vrij was van de stuiptrekken en hebben hem toen begraven in onze achtertuin,
Heel erg bedankt voor jullie medeleven en ik bok vast nog wel meer met jullie.

groetjes van mij


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, amy495, angrywolf, Annienke, Caboby, chanelle14, ellen05, Geerten, GrapeshotBot, judithje, MuffinX, Roosch, SamElisa, Shari_B, Tigress, Xyris en 58 bezoekers