slankrecept.5. Lentegroente uit de wok

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bokt-Diet

Berichten: 76
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Big Bokt States

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-01 12:04

knapperige roergebakken groente met stroop en sesamzaad erg smakelijk en maar 93 kcal
Aantal personen 4
keuken -
Techniek N.v.t.
Smaak Anders
Soort gerecht Bijgerecht
Hoofdingredient N.v.t.
In combinatie met N.v.t.
Bereidingstijd 10-20 minuten
Ingredienten 1 bos waspeen*4 bosuitjes*6 groene asperges*2 el zonnebloem olie* 1 teentje knoflook* 1 el appelstroop* zout en peper* 1 el sesamzaad
Hulpmiddelen Maak de waspeen schoon en halveer hem in de lengte* Maak de bosuitjes schoon en snijd e in schuine stukken van 5 cm* Verwijder ca. 2 cm van de onderkant van de asperges, was ze en snij ze in schuine stukken van 5 cm*
Voorbereiding Verhit de olie in een wok en doe er de waspeen en de asperges in als de olie goed heet is, roerbak ongeveer 5 min. Doe er dan de bosui bij pers de knoflook erboven uit en roerbak weer 5 min. Doe er de appelstroop bij en breng op smaak met zout en peper. Rooster het sesamzaad in een droge koekenpan ongeveer 3 min en bestrooi er de groente mee.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 20:14

Dit heb ik dus vanavond gemaakt voor mij en m'n ouders, met Tarly erbij. Het leek me een beetje vreemd (met appelstroop enzo), maar het is echt onwijs LEKKER!!! Party!! Vork

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 00:40

Ik ben naar de snackbar geweest en dat was ook LEKKER Kwijl maar ja wel iets meer calorieen Schijnheilig

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 09:28

Oh Cody, hou op over snackbarren!!! Haha!
Hmmmmm daar heb ik ook zin in... Kwijl