Pinken zijn echt domme beesten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Pinken zijn echt domme beesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 17:44

Ik vind het koeienras al niet een van de slimste maar wat ik gister nou weer had.
Er kwamen 10 nieuwe pinken en een stier en die moesten helemaal achterin de wei over een brug een andere wei in.
Heel de kudde, op 1 na, liep naar die brug toe. Dus wij die ene opgejaagd, valt dat domme ding in de sloot. Wij met pijn en moeite dat beest eruit gehaald. Ik lag er zelf haast ook nog in en weer naar de andere koeien gejaagd. Ging goed, toen allemaal over het bruggetje behalve 2. Waaronder die ene die al in de sloot gelegen had. Gaat zo'n ander dom ding dus ook de sloot in en die ene wilde er weer achteraan. Kolere zeg wat zijn die dom. Nou gelukkig was deze er wat sneller uit en hebben we ze over de brug gejaagd en toen stond alles veilig en wel aan de overkant. Gisteravond nog maar even langsgereden om te kijken of ze er allemaal nog waren en ze stonden allemaal rustig te grazen. Gelukkig.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 17:56

Volgende keer zorgen dat er wat meer mensen of materiaal bij de sloot staan? Tong uitsteken

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 18:42

Sypheron schreef:
Volgende keer zorgen dat er wat meer mensen of materiaal bij de sloot staan? Tong uitsteken


Ja en we waren al met zn vieren. En later hebben we de tractor erbij gehaald hoor maar toen dat stomme beest de tractor hoorde klom hij er zo uit. Maar zal ik je de volgende keer een paar uur van te voren bellen. Kan je komen helpen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:28

Je moet helemaal geen koeien uit de sloot halen, dat weet je toch?
Ik vind ze meestal wel grappig, maar paarden vind ik leuker. Die neuzen zijn helemaal niet zo snoezig als van mijn paard!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:41

Op werkweek!
We gingen een evrkennoingswandeling maken, in kleine groepjes, moest je zelf, emt je eigen groepje uitvogelen hoe de route was. En wij lopen zo'n koeien weiland in, komt ineens zo'n stier op ons afstormen, en als die andere koeien volgden hem. Wat waren wij bang zeg!
Later dacht ik: "ik ga een koe aaien" dus ik loop naar dat beest toe, en ik ga aaien, begind ie me toch te kwijlen en te doen! Ik wist niet waar ik kijken moest... Ineens steekt dat beest ze tong uit, en likt mij zo over mijn gezicht! Ik was gillend weggerend hahahahahaha Ik was zo bang dat dat beest me in mijn neus zou bijten ofzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:46

*Proest* ik zie het gewoon helemaal voor me, enig zijn die beest he? Vooral als ze nog jong zijn zijn pinken heel leuk Haha! Maareh dat is toch een unieke ervaring Amy? Zo'n lieve liefkozing van een koe, al is die tong wel een beetje ruw weet ik.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:51

het deed zeer, en mijn bril was stuk... En dat beest meurde een uur uit zijn keel man! bah...
Maar zag er we vet uit, die inhoud van die mond (voor zover ik eht kón zien)

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:55

Laui! schreef:
Je moet helemaal geen koeien uit de sloot halen, dat weet je toch?
Jawel Laui, als ze maar niet oud zijn... dit waren pinken. Kan best.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 21:19

Elles"]
[quote="Laui! schreef:
Je moet helemaal geen koeien uit de sloot halen, dat weet je toch?
Jawel Laui, als ze maar niet oud zijn... dit waren pinken. Kan best.
[/quote]

Ja idd men moet geen OUDE koeien uit de sloot halen. Haha!

Op zich zijn ze wel lief altijd die koeien van ons. Wij hebben 1 oude koe waar nu 3 kalfjes bij lopen waarvan 1 van zichzelf en die is wel heel lief maar die blijft ook altijd op het droge. Ze hebben idd een hele ruwe tong altijd die beesten. Wij doen de kalfjes die geboren worden 9 van de 10 keer de fles geven. Maar na 1 dag laten we ze al uit een emmer drinken en dan laten we ze eerst op onze vingers zuigen en dan met je hand in de emmer met melk en dan drinken ze de melk vanzelf wel op. Maar dan glibber en glij je met je handen alle kanten op. En je moet nog oppassen ook want sommige zuigen zo een ring van je vinger.