Ik wil op vakantie... maar waarheen????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Ik wil op vakantie... maar waarheen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:17

Ik wil niet naar plaatsen waar toeristen komen (zeker niet in grote getalen) Ik wil in een hotel en liever niet langer dan 3 a 4 uur vliegen.
natuurlijk niet al te duur, het liefst niets te doen.............maar wel erg mooi wie o wie heeft de gouden tip...........

Joegoslavie lijkt me wel wat, misschien meer landen uit het voormalige oostblok. Ik zou het liefst die kant op willen ...........

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:21

Portugal! Zuiden is vergeven van de toeristen, maar als je in het noorden zit (ten noorden van Lissabon) zit je echt gebakken! Prachtig weer, leuke accomodaties (hotelletje, appartementje, you name it) en met niet al te veel toeristen.
Ten noorden van Oporto is het wat rottiger weer, maar wel écht ruige natuur. Oporto/Lissabon (rondje vliegen met Martinair) is 2,5 of 3 uur vliegen dacht ik. Moet eerlijk bekennen dat ik er alleen maar buiten het toeristenseizoen geweest ben (begin mei). Garantie is wel dat in het uiterste Noorden er echt geen kip is, er wonen daar vanwege het klimaat ook maar weinig mensen.
(aldus sprak de Portugal-fan, me does not like tourists)

OOH, vergeet ik bijna mijn aanrader. Ga eens een poussada proberen. Dat is een soort van hotel in een kasteel of ander monument. Weinig kamers, wel alle voorzieningen, zitten door heel het land (misschien kan ik wel iets uit mijn reisgidsje halen). Dat zou ik best wel willen doen iig, niet midden in de stad (ze zitten echt overal trouwens), is voor mij alleen een beetje begrotelijk... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Laui! op 25-05-03 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:22


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:24

Guernsey/Jersey

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:24

mmmm portugal, Gijs is instemmend aan het knikken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:25

irene schreef:
Guernsey/Jersey


vertel eens iets meer pwease

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:41

Wat wil je doen? strand, cultuur, natuur...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:44

strand, cultuur en natuur wel

Disco, broodje van dootje en buurman niet.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:49

Guernsey en jersey schijnen inderdaad heel leuk en mooi te zijn. http://www.ghata.com/

Zal nog even verder denken

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:53

Wat ik ook graag nog eens zou willen doen: in Oporto een Port-tour doen langs alle port-huizen. Mooie rivier (Douro) door de stad met daaraan tig porthuizen. Lijkt mij heel interessant en errug lekker!
In Lissabon kun je de Eleveador de Santa Justa (geloof dattie zo heet) bezoeken. Dat is een lift, gebouwd door Eiffel (v/d Eiffeltoren ja) rond 1902 die twee stadsdelen verbindt. Klinkt heel cryptisch, maar Lissabon is een stad gebouwd op glooiend landschap, deze lift verbindt dus twee ongelijke stadsgedeelten. Verder zijn alle wijkjes en dorpjes geweldig. In de stad heb je ook kleine koffiehuisjes waar men de hele dag door kersenlikeur drinkt (jummie), kleine eettentjes met elke avond live fado (kippevel). Ik vind het zó ontzettend gezellig altijd! Krijg spontaan zin om een ticket te halen! Mag ik niet mee als zeer slecht Portugees sprekende tolk? Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:55

ja hoor dan maken we er gewoon een feessie van........

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:56

Wij zaten vorig jaar in Portugal, wel in het zuiden en toen waren er nog niet extreem veel toeristen, we zijn in Juni gegaan. Zalig strand en hele dagen niks doen !!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:29

Kroatië daar heb je 14 meren die in elkaar overlopen en het is er mooi weer en niet duur....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 12:30

Diana_Mabel schreef:
Kroatië daar heb je 14 meren die in elkaar overlopen en het is er mooi weer en niet duur....


info info, wij zaten idd ook te denken aan kroatie.......lijkt ons erg mooi, Heb je misschien een reisbureau of internetsite voor me????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:20

Ben je wel eens in Jordanië geweest? Heel bijzonder land.
Misschien een combi Israel/Jordanië ?

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:39

Andalusie,we troffen het daar niet met het weer toen wij er waren maar ohho wat was het daar mooi! Dit jaar willen we naar oludeniz in turkije ook niet te ver vliegen,prachtige stranden,en nog niet zo toeristich.[hopen dat ik nu niet heel bokt op een idee breng]Ja de turken gaan er zelf op vakantie dus dat moet toch wel wat zeggen.Het word ook wel de blue lagoon van turkije genoemd.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 20:01

Wanneer wil je op vakantie?
Het binnenland van Andalusie is inderdaad geweldig en daar kom je verassend weinig toeristen tegen. Maar dan moet je niet midden in de zomer gaan, veel te warm.

Als je richting Kroatie gaat (waar ook veel te zien en te doen is), dan moet je ook even in Slovenie stoppen, in Lipica om precies te zijn. Even een bezoekje aan de Lipizaner stoeterij! En het meer van Bled is erg mooi.

Ik heb familie in Tsjechie en Slowakije wonen. Ook erg mooi. Hou je van bergen? Op de grens van Polen en Slowakije is een berggebied dat de Hoge Tatra heet, heel erg mooi, niet veel toeristen en goed betaalbaar!
Dit zijn zomaar wat ideen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 20:02

Klinkt als onze vakantie planning. We willen ook graag ergens heen wat niet te duur is, maar toch lekker warm en liefste ook zee... maargoed ben bang dat we niet verder komen als de Belgische Ardennen..

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:25

Sypheron niet getreurd,ook de belgische ardennen zijn zoooo mooi!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 08:27

Inderdaad, ik dacht ook gelijk aan omgeving Lissabon. Costa da Caparica ofzo. Komen wel toeristen, maar voornamelijk portugezen zelf.
Cascais, Estoril, leuk voor dagjes uit.
Costa da Caparica ligt tegenover Lissabon, brug over en je bent er zowat.
En waarschijnlijk ook wel goed weer!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 08:49

Costa da aparica klink ook prima. Ik vind toeristen niet eens zo erg als het maar geen Nederlanders, duitsers, engelsen enzo zijn....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:31

Kunnen jullie nog kiezen?
't Wordt er niet makkelijker op zo... *grin*

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:55

Ik ben tot nu toe alleen in duitsland, frankrijk, belgie, en Oostenrijk geweest. maar ik vind Oostenrijk erg mooi, aardige mensen, schitterend landschap en je kunt natuurlijk lekker in de bergen gaan rijden. Dit jaar ga ik dat ook weer doen. En ik moet Duitse en Nederlandse toeristen af en toe lesgeven tegen een vergoeding das wel leuk.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:16

Kroatie is geweldig! Ik ben er 3 jaar geleden op vakantie geweest en wil ontzettend graag nog eens terug. Wij zijn in Porec geweest, dat is wel behoorlijk toeristisch, maar je hebt ook wel rustigere gebieden.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:31

gijsenkim schreef:
Costa da aparica klink ook prima. .


sorry..............costa da Caparica Haha!

en nog een aanvulling; je zit dus heel dichtbij Lissabon en ik ben helemaal verliefd geworden op die stad!!!!!!!!!! Als je foto's wilt zien zal ik je even een link toezenden van ons weekendje daar. Lissabon is zoooooooo fantastisch!!!!