Familie zorgen, opa op sterven en tante tumor

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Familie zorgen, opa op sterven en tante tumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:29

Ik heb helemaal geen echt hechte band met mijn opa. Maar hij ligt nu heel slecht. Ik heb geen ruzie ofzo met hem maar we zien elkaar gewoon bijna nooit (hij woont in De Meern en ligt nu in Utrecht in het Diakonessenhuis). Maar ik heb besloten dat ik hem wel heel graag nog een keer wil zien. Ik ben bang dat ik anders spijt krijg als het te laat is.

En mijn lievelingstante is al een tijd ziek. En nu bleek een tijdje geleden dat ze daar ook nog eens een tumor bij heeft gekregen. En wel in haar hoofd. Ze stond al even op de wachtlijst maar nu heeft ze gisteren te horen gekregen dat ze maandag over een week geopereerd wordt. Ik vind het maar eng, moet je nagaan hoe eng het voor haarzelf en mijn oom en neefje en nichtjes is. Ze gaan echt een gaatje in haar schedel boren en ook via de neus naar de hersenen. Echt akelig. Als ze de hypofyse (ik weet even niet hoe je dat schrijft) er helemaal uit halen krijgt ze een berg medicijnen die ze altijd moet blijven slikken.
En ze is pas begin 40. En als ruim 6 jaar ziek (ze heeft iets aan haar darmen waardoor ze al heel vaak geopereerd is maar wat steeds niet goed wil genezen), echt klote.
Ze gaan maar gewoon door met leven, hebben vorige week voor het eerst geholpen op een ponyconcours (mijn jongste nichtje is ook paardengek) maar het gedonder zou nu wel eens over mogen zijn zodat ze nog eens gewon kunnen genieten van het leven zonder dat mijn tante altijd ziek is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-03 10:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:33

Jeetje, wat balen allemaal.
Ik denk dat het idd wel goed is om nog een keer bij je opa langs te gaan. Net wat je zelf al zegt, als je het niet doet krijg je waarschijnlijk spijt.

Heel veel sterkte, ook voor je familie (in het bijzonder, je oom en tante + kinderen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:30

Het is gewoon een raar idee dat straks oko deze opa er niet meer is. Hij heeft al wat beroertes gehad en een hartinfartc en altijd kwam hij er weer bovenop maar nu kan dat niet meer. Hij is op en het is nu wachten wanneer zijn lichaam het begeeft en van hem mag datzo snel mogelijk gebeuren. Reanimeren wil hij niet meer en dat kan ik goed begrijpen.
Hij is mijn laatste grootouder, oma's heb ik nooit gekend omdat die al waren overleden en de andere opa is al jaren terug overleden.
En deze opa is een aardige man. Ik heb goede herinneringen aan hem. het is jammer dat het contact zo is verwaterd maar dat ligt niet alleen bij mij. Daar zijn meerdere redenen voor maar ik hou wel van hem en hij is ook trots op mij, dat weet ik.

Ik hoop echt dat de operatie van mijn tante goed gaat en ze dan van haar hoofdpijn af is. Alleen als opa overlijdt terwijl zij nog in het ziekenhuis ligt mag ze niet naar de begravenis. Daar is ze dan te zwak voor en is het gevaar op infectie te groot. Dat zou dus wel heel naar zijn als dat juist dan gebeurd. En dat ze iig wel naar mijn trouwen kan maar dat duurt nog wel even.