en dan zit je opeens thuis na vele jaren werken ..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

en dan zit je opeens thuis na vele jaren werken ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 13:29

en ik moet toegeven het valt zeker niet mee.
helaas ben ik door een reorganisatie mijn baan kwijtgeraakt en na 16 jaar werken bij slechts 2 werkgevers is dat een heel vreemd gevoel.
zeker de laatste jaren ben je de stress gewend van hoge targets, veel e-mailen en mensen aan je buro met vragen, vergaderingen enzovoort.
nu sta ik op met de vraag : wat gaan we doen vandaag.

gelukkig heb ik nog het vooruiticht van ons andere huis, waarvan we 1 juli de sleutel krijgen dus ik ga voorlopig maar opruimen en inpakken.

marijke

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:32

Rot, zeg! Je hoort het nu ook best veel van mensen dat ze hun baan kwijt raken.
Ben je alweer aan het solliciteren? Moeilijk lijkt me dat als je in eens (bijna) niets om handen hebt.
Succes er mee!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:35

Joh, lekker naar Tommy, uitslapen..

* zegt zij die straks d'r baan kwijt is en na 3 dagen thuis zitten al via de muren omhoog vliegt *

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:36

raar is dat he, het is heel dubbel de tijd kan je straks
goed besteden in je nieuwe huis. Maar aan de andere kant
wil je ook vlug weer aan het werk want je mist toch sociale
contacten etc. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:36

Jemig zeg. Dat is ook balen, echt vet balen. Sterkte en heel veel plezier wel met jullie nieuwe huis!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:27

sterkte!
Gister is het bedrijf waar m'n vriend werkte plotseling failliet gegaan, dus die zit in het zelfde bootje als jij. Maar hij is nu al druk aan het solliciteren.
Ga jij niet solliciteren, of wil je eerst verhuizen?

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:28

Kun je je nieuwe huis nu wel betalen? Dat lijkt me inderdaad rot als het ineens over is.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 14:52

gelukkig is ook het nieuwe huis alleen op basis van pim zijn salaris gekocht en krijgen dus geen financiele problemen.

als ik wat leuks zie dan solliciteer ik wel op dit moment, maar mijn verhuizing heeft voorrang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:05

Probeer er iets goeds van te maken. Ga een jaartje sabbatical, dat is heel hip tegenwoordig *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:14

Probeer van je vrije tijd te genieten, en raak niet TE gefrustreerd als je niet zo snel een andere baan hebt.
Onthaasten is tegenwoordig ook hip. En je hebt een geluk: je hebt de hele zomer nog voor je...
Wanneer ben je voor het laatst op een doordeweekse dag in het zwembad geweest? Of aan het strand?
Een tip die ik gehad heb en die heel goed heeft geholpen: probeer iedere dag om een uur of negen een boodschap te doen, of een taak te verzinnen dat je het huis uit moet. Dan blijf je niet zo vreselijk lang liggen of heb je de neiging om de hele dag in je nachtgoed te blijven lopen...

En vergeet niet het gezegde: Hier gaat een deurtje dicht en daar een raampje open. En niets gebeurt zonder reden...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:16

Heel erg dat je zo afgedankt wordt he. Probeer het werkelooszijn effe te beschouwen als vakantie en richt je energie op het nieuwe huis. Het overkomt zovelen momenteel........

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:02

Wat een rotsituatie zeg.....
Ik kan me goed voorstellen dat je je even geen raad weet met je vrije tijd, na zoveel jaren werken ben je ook helemaal niet meer gewend om je op doordeweekse dagen te vermaken.
Plus daarbij het gevoel om "afgedankt" te zijn, dat maakt het er allemaal niet fijner op.

Een maand of 5 geleden ben ik ook op straat komen te staan vanwege een reorganisatie, maar gelukkig had ik aansluitend werk gevonden dus ik kon meteen weer instappen.
Probeer het een beetje te zien als vakantie en hopelijk kun je er ook nog van genieten.
De zomer staat voor de deur en je hebt straks je handen vol aan jullie nieuwe optrekje, en voordat je het weet kun je weer aan de slag

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:40

Moet zeggen dat ik er niet zo'n probleem mee heb, vind het riant om tijd voor mijn paarden en mijzelf te hebben en probeer daar ook mateloos van te genieten.
Dit omdat ik van mening ben, best wel weer aan het werk te komen en misschien wel een beetje te snel, je weet maar nooit.
Ik sta wel bijtijds (9.00 uur) op, neem de tijd voor ontbijt, ondertussen heb ik de paarden hooi gevoerd, lees de kranten helemaal ipv koppensnellen, besteed dan al de tijd die ik nodig heb aan rijden, mesten, verzorgen enz.
Ga de stad in, kortom dingen waar ik nooit tijd voor heb gehad.
Dit klinkt misschien heel aso, maar na 25 jaar werken, denk ik dan maar, ach het moet maar even zo Haha!

Dus meid, geniet gewoon, het is echt heerlijk Haha!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 23:26

Het komt me allemaal heel bekend voor... helaas!
Ik beleef het ook heel dubbel, ik heb inderdaad wel wat meer tijd voor de paarden, maar ik maak me ook lichtelijk zorgen om wat de toekomst gaat brengen... heb de WW altijd als iets voor "luie mensen" gezien en nu zit ik er dadelijk zelf in...
Het heeft even geduurd, maar op het moment zit ik weer zodanig in mijn vel dat ik ook best kan genieten van mijn ruime "vrije tijd"...

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:16

Ook ik zit door reorganisatie thuis.
Toen ik het net hoorde had ik echt zoiets van lekker ! Kan ik gaan schilderen enz. Maar het lijkt wle of mijn dagen om vliegen en ik nog niks gedaan heb. En dan ook nog eens naar het CWI voor een uitkering WAT EEN RAMP !!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:39

Nou hier nog een. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo mee zit. Lekker de tijd voor de paarden en eindelijk tijd voor andere dingen. Ik ben wel aan het sollieen, maar ik neem er de tijd voor. Aleen als ik het echt leuk vindt, ander blijf ik nog wel fff Tooswerkeloos. Ik kan er niets aan doen dat het bedrijf failliet is gegaan.