Iemand ervaring met doneren speelgoed/knuffels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Iemand ervaring met doneren speelgoed/knuffels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 11:30

Omdat ik binnenkort de sleutel krijg van me eigen nieuwe huisje Lovers ben ik nu flink aan het opruimen. Nu kom ik wat speelgoed en vooral veel knuffels tegen waar ik eigenlijk niets meer mee doe.

Nu wil ik het niet weggooien (kan altijd nog) en zou er dus graag iemand anders blij mee maken. Zoals bv zieke kinderen enz. Nu merk ik ook wanneer ik meubels of kleding wegbreng ze nogal wat eisen stellen aan de kwaiteit en Boos! .

Heeft iemand hier ervaring mee of werkt bij een instelling die me kan helpen ermee of blij me kan maken Verward . Ik hoef er echt niets voor te hebben als het maar goed terecht komt.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:34


Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:37

Collega van me in Hattem (bij Apeldoorn) doet dit soort dingen. Ze sturen vrachtwagens met spullen naar umm.. Lithouwen ofzo??
Zij zijn hier vast blij mee! Hij is vrij vandaag dus weet niet 100% :S
Weet ook niet of je in de buurt zit of niet Lachen

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:38

Is een weeshuis trouwens waar het naartoe gaat.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 11:46

Unitas ik zit in Nieuwegein maar zou je kunnen vragen of hij geinteresseerd is?.

Mij lijkt een weeshuis super als ik daar kinderen blij kan maken.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:47

Wat ik en mijn moeder zelf met mijn knuffels (niet alle hoor, kan sommige toch echt niet missen Knipoog ) en speelgoed gedaan hebben: de knuffels (allemaal gewassen/gestofzuigd, mijn mammie is een hygiƫnefreak wb speelgoed) en het baby- en peuterspeelgoed bij twee onthaalmoeders gebracht, en al het andere speelgoed (dus voor de wat oudere leeftijden) hebben we naar een speel-o-theek gebracht, dat is een uitleendienst voor speelgoed, zodat ook kinderen waar ze het thuis niet breed hebben regelmatig eens met wat ander speelgoed kunnen spelen. En ik geloof dat ze ook zelf langsgaan met speelgoed bij kinderen die langdurig in het ziekenhuis liggen.
Maar naar zo'n weeshuis opsturen lijkt me ook wel een goed idee.
Toen wij van het spul afwilden was er juist niet zo'n actie, en het MOEST weg, daarom dat wij het dus anders gedaan hebben.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 11:50

Leentje ik heb er 2 gebeld en ze stellen idd nogal wat eisen en dat vind ik gewoon triest. Ik ben druk in me oude en nieuwe huis en wil eigenlijk er gewoon snel vanaf. Ze mogen het zo hebben zo moeten het alleen zelf schoonmaken (als het nodig is) schijnbaar is dat teveel voor ze.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:43

Vaak is het bij een asielzoekerscentrum ook erg welkom.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 12:57

Klopt maar die heb ik hier niet echt dicht bij in de buurt.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:16

Prisca schreef:
Leentje ik heb er 2 gebeld en ze stellen idd nogal wat eisen en dat vind ik gewoon triest. Ik ben druk in me oude en nieuwe huis en wil eigenlijk er gewoon snel vanaf. Ze mogen het zo hebben zo moeten het alleen zelf schoonmaken (als het nodig is) schijnbaar is dat teveel voor ze.

wow wat een verschil in mentaliteit dan Bloos
wij hadden enkel de knuffels schoongemaakt, maar het speelgoed kwam grotendeels ook stoffig van de zolder en moesten de ontvangers zelf schoonmaken, maar we werden drie keer met open armen ontvangen hoor, en bij de speel-o-theek werden ze helemaal wild over het feit dat het grootste deel van de spullen nog in originele verpakking en met de handleiding/spelregels erbij zaten (trouwens niet omdat ik er nooit mee gespeeld had, maar zulke dingen worden bij ons gewoon heel zorgvuldig bijgehouden)
Ze werden daar dus helemaal wild over omdat ze vaak genoeg ook spullen binnenkregen zonder originele verpakking enz. Die nemen ze dus ook aan, alleen betekend het voor hun een hoop werk meer (zelf spelregels/handleiding uitvogelen+uittypen, een passende doos zoeken enz...)
Misschien gaat het bij jullie wat anders, dat ze er zo weinig mogelijk werk willen aanhebben ofzo. Wel vreemd, ze mogen blij zijn dat ze het allemaal kunnen krijgen.

Ondertussen had ik nog hetvolgende bedacht: zijn er geen kringloopcentra bij jou in de buurt?? Bij zo'n centrum hier mag je gewoon alles binnenbrengen, schoonmaken en opknappen doen ze zelf (enige voorwaarde is dat het nog heel/volledig of simpel op te knappen is), en vervolgens wordt het dan voor een paar euro terug verkocht ofzo.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:18

ik heb al het babyspul zoals bedjes, maxicosi, kleding enz. aan tienermoeders gegeven waaren ze heel erg blij mee, en op dit moment geef ik kleding, speelgoed aan de asielzoekers, zijn ze altijd erg blij mee, sommige dingen van mijn kleding geef ik aan de dochter van een vriendin, die vind merkkleding nogal cool

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 13:24

leentje"]
[quote="Prisca schreef:
Ondertussen had ik nog hetvolgende bedacht: zijn er geen kringloopcentra bij jou in de buurt?? Bij zo'n centrum hier mag je gewoon alles binnenbrengen, schoonmaken en opknappen doen ze zelf (enige voorwaarde is dat het nog heel/volledig of simpel op te knappen is), en vervolgens wordt het dan voor een paar euro terug verkocht ofzo.


We hebben een kringloopcentrum en daar kwam ik een paar weken geleden met een bed (2pers) aan. Omdat er een beschadiging op het hout zat (jajajaja) wilde ze het niet hebben en moest het naar het grof vuil Frusty .

Ronald McDonald wil het speelgoed en knuffels niet hebben : ze hebben liever nieuw Boos! . Ook ivm Hygiene niet zo heel raar maar schoonmaken is toch zo gedaan vooral het speelgoed?. Speel 'o' Theek is hier afgebrand paar weken geleden en hebben nog geen nieuw onderkomen dus kan ik ook niet bereiken helaas.

Heeft iemand geen adressen van landelijke organistaties die me kunnen helpen?.

Cowgirl

Berichten: 23741
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:25

Een groot deel van mijn knuffels zijn door een kennis van mijn moeder opgehaald.
Ik stond er op dat ze een goede bestemming zouden krijgen anders gingen ze gewoon niet weg.
Uiteindelijk zijn ze naar een kinderziekenhuis/weeshuis in Polen gegaan.
Gaf toch een goed gevoel.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 13:27

Dat zou ik nou ook graag hebben Cowgirl? Er zal toch wel iemand op bokt daar mee helpen of werken. Zodat we wat kunnen regelen.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:28

In Culemborg weet ik iemand die spullen verzamelt en dit naar kindertehuizen in Roemenie brengt. Als je interesse hebt, kan ik het adres wel per PB sturen.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:29

Prisca schreef:
Ook ivm Hygiene niet zo heel raar maar schoonmaken is toch zo gedaan vooral het speelgoed?


Dan zou je het dus zelf ook misschien even kunnen schoonmaken, wat betreft knuffels doet de wasmachine zijn werk wel je hoeft ze er alleen in te stoppen en er weer uit te halen

Zulke dingen zijn heel erg welkom bij stichtingen die de spullen naar bijv. Polen, Rusland etc. toe sturen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 13:37

Graag Irene als je die voor mij hebt? Graaaaaag.

Barb:
Op dit moment kom ik daar niet aan toe omdat het gewoon druk is met 2 huizen en een paard. Ben bereid het op te sturen als ik er verder maar geen werk aan heb. Plus dat veel instanties het zelf ook nog een keer wassen. Wat ik nu merk is dat als het niet nieuw is dat ze het gewoon niet willen hebben.