wat gebeurt er soms toch een ongelofelijke ellende

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

wat gebeurt er soms toch een ongelofelijke ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 10:27

Gisteren naar geographic te kijken, er was een documentaire over Pakistan. Wij maken ons vaak druk hier om wat mensen met dieren uit kunnen vreten. Dat maakt ons woest. Maar dat mensen zulke dingen overkomt, dat komt niet in ons op, dat het dieren namelijk overkomt is al onvoorstelbaar genoeg.

Maar wat mannen uitvreten met vrouwen in pakistan........ werkelijk. Ze gewoon levend in brand steken.... Een vrouw zat al 4 maanden na het in brand steken opgesloten in huis, ze mocht er niet uit komen want dan zag iedereen wat haar schoonfamilie uitgevreten had. Haar wonden begonnen inmiddels te rotten (hoe kunnen mensen anderen dat aandoen?!?!)

Een andere vrouw was vastgebonden door haar man en haar ogen werden uitgestoken, haar oren en neus afgesneden en voor dood achtergelaten. Ze was toen 6 maanden zwanger. Ja, je geloof het werkelijk niet. Maar ze overleefde het. Maar ze was natuurlijk ernstig verminkt. Haar broer hield veel van haar en ving haar en haar kinderen op, gelukkig maar.

Deze dingen gebeuren dagelijks daar, met name op het platteland. Wat zijn de redenen hiervoor? het gaat hier om eer. Die vrouwen zouden namelijk zondig zijn. Maar vrouwen zijn daar zo vogelvrij dat ze voortdurend in angst leven. ALtijd zijn ze bang voor hun leven. Je snapt dus wel dat ze niets uit durven te vreten, dus echt niet zondig durven te zijn.

Een opgeleide man uit de stad vertelde ook dat eer vaak er helemaal niet achter zat, maar vaak heeft het juist te maken met geld of erfenis. Hij zei: "ik kan willekeurig doen met vrouwen wat ik wil, ik noem het gewoon eerwraak en dan ga ik altijd vrij uit". Ongelofelijk wat een hel voor die mensen daar zeg. Ik was diep onder de indruk.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:29

Kan er maar een ding over zeggen: om te huilen! Huilen En dan vind ik mezelf soms al zielig.... Lips are sealed

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:30

Die documentaire heb ik al eerder gezien,
echt onvoorstelbaar! Wat er daar met vrouwen uitgespookt wordt is afgrijselijk en die mannen gaan altijd vrijuit.
Als een vrouw echter na een scheiding een kind krijgt bij een andere man wordt ze gestenigd...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:32

Tja middeleeuws en ongelovelijk. Ik zou willen dat ik er wat aan kon doen.

Het ergste is dat het hier ook steeds meer voorkomt....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 10:37

gijsenkim schreef:
Tja middeleeuws en ongelovelijk. Ik zou willen dat ik er wat aan kon doen.

Het ergste is dat het hier ook steeds meer voorkomt....


ja, want wij moeten de moslims respecteren, koste wat het kost!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:37

Om eerlijk te zijn had ik dit liever niet gelezen en ik ben al helemaal blij dat ik het niet gezien heb.
Ik word hier zo verschrikkelijk beroerd van, ik heb ook een beetje te veel inlevingsvermogen ben ik bang Scheve mond

Het is toch de opvoeding en de cultuur die de mannen daar zo maakt. Dat kan niet anders. En de enige manier om daar iets aan te doen is vanuit de regering. Als die zich meer bezig zouden houden met wat er in de dorpen gebeurt en hele zware straffen zou uitdelen heb je kans dat het minder gaat voorkomen. Maar voor je zulk gedrag uitgebannen zou hebben ben je denk ik vele generatie's verder.

In India is het ook al heel lang verboden om de vrouw levend te verbranden wanneer de man overleden is maar ook dat schijnt nog te gebeuren, minder vaak, dat wel maar elke vrouw is er een te veel.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:42

Gatsie, daar draait je maag echt van om. Wat barbaars en Middeleeuws...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:48

In india is een mensenleven helemaal niks waard. Kleine kinderen worden daar opzettelijk verminkt omdat ze dan meer geld waard zijn (bedelend dan) Beentjes, armen worden gewoon afgehakt..........Moet je niet al te veel over nadenken want anders word je helemaal gek. Ik in iedergeval wel.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:51

Vreselijk... ik heb het ook eens gezien op tv.
Maar goed, Dees wij hebben ook info uitgewisseld, dit is daar helaas nog een erg levendig voorbeeld.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:59

ja, ik heb daar ook wel eens iets over gezien
Vreselijk gewoon.
vrouwen worden verkracht en gestenigd, want het zou hun eigen schuld zijn, levend verbrand als ze voor hun huwelijk een kind krijgen...

volgens mij missen die mensen daar gevoel,
hebben die geen emotie...
Frusty

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:05

Mijn tante is ook naar Pakistan geweest een paar jaar terug.
Nu is ze al in heel wat landen geweest oa Afrika,Filipijnen.
Maar dit was toch wel het ergste land, ze zorgde voor kinderen met een handicap.
Die waren gevonden op straat en bijv. in hondenhokken, die kinderen waren nog nooit buiten geweest. Zelf kon ze, uit gevaar voor zichzelf, ook haast niet buiten en als dat wel mocht, altijd met z'n tweeen.
Bah, ik wordt daar helemaal eng van.
En allemaal onder het mom van het geloof. 'God heeft mij gestraft door mij een ziek kind te geven'.
Haast niet te begrijpen dat ze diep in hun hart niet beter weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:07

Om te k*tsen, wat een walgelijke praktijken zijn dat! Misselijk Boos!
We mogen van geluk spreken dat we in een westerse cultuur geboren zijn!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 11:09

Nou, ik denk wel serieus dat die cultuur gebaseerd is op vrouwenhaat. Die mannen moeten ze gewoon wel haten. Een man had zijn 15 jarige dochter op bed betrapt met een jongen en haar doodgeschoten. Maar dit is natuurlijk bull, want je WEET dat elke vrouw 7 kleuren str.nt sch..t en zoiets nooit zou durven. Ze houden niet van hun dochters, alleen van hun zonen. Ze houden volgens mij nog niets eens van hun eigen moeder.

De regering daar besteedt al het geld aan defensie, zogenaamd om pakistan soeverein te houden. er zou meer geld gestoken moeten worden in opvang tehuizen. Ook de armoede maakt, dat dergelijke ellende afgekocht wordt middels een schikking. Het slachtoffer, of de familie van het overleden slachtoffer krijgt een bedrag. Wat ook gebeurt is dat politie 7 roepie krijgt om een een oogje toe te knijpen.

Die mensen daar zijn autistisch of zo, ze hebben zo weinig invoelingsvermogen om een ander zo te laten lijden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:11

essie79 schreef:
En allemaal onder het mom van het geloof. 'God heeft mij gestraft door mij een ziek kind te geven'.


Lang leve het geloofe, welk geloof dan ook. ELK geloof die dit soort dingen predikt zou eigenlijk verboden moeten worden.

De Paus heeft ook al een rechtzaak aan zijn rok wegens vermeende massamoord omdat hij nog steeds zegt dat condooms niet mogen en er daarom in afrika nog steeds honderden mensen aan AIDS doodgaan. Een meneer was dat zo zat en die heeft hem officieel aangeklaagt.

Kan ik wel waarderen. (ik ben niet antigelovig hoor maar ik heb zelf wel een stukje verstand)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:15

Ik heb het ook gezien gisteren, echt afschuwelijk. Die vrouw zonder neus vond ik echt zo zielig, maar dan toch nog zo moedig zijn.
Wat ik wel heel positief vond was die zoon van die landeigenaar, die het later allemaal anders wou doen. Eindelijk eens een man met macht die voor vrouwen opkomt!

En dan kunnen wij zeuren over een zielig shetje dat een ochtendje geen eten heeft gehad....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 11:20

carola"]
Ik heb het ook gezien gisteren, echt afschuwelijk. Die vrouw zonder neus vond ik echt zo zielig, maar dan toch nog zo moedig zijn.
Wat ik wel heel positief vond was die zoon van die landeigenaar, die het later allemaal anders wou doen. Eindelijk eens een man met macht die voor vrouwen opkomt!
....
[/quote]

Dat was een megasterke vrouw! WAt een mentale kracht om er zo uit te komen, en zo positief te blijven om ook nog eens haar man aan te klagen in een gerecht, waar ze als vrouw er alleen voor stond, waar alleen maar mannen aanwezig waren, vijanden! Ik vond het echt geweldig dat ze haar in amerika opgekalefaterd hebben. Vooral vanwege de consequenties: als ze zo door had moeten gaan als verminkt, hadden de mensen gezegd dat het haar verdiende loon zou zijn, en nu zagen ze hoe iedereen het afkeurde wat haar was aangedaan en haar daarom hielp. Ik had ook ontzettende medelijden, ze was pas 29 maar leek zo oneindig veel ouder...

[quote="carola schreef:
En dan kunnen wij zeuren over een zielig shetje dat een ochtendje geen eten heeft gehad....

Ze klagen allemaal wel eens. Ik baal van mijn baan en zo, baal ook wel eens van deze maatschappij. MAar op zo'n moment ben ik wel blij dat ik hier leef en niet daar.

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:32

Tja wat moet je daar nou op zeggen. Er is idd niet soms ellende, maar altijd op zoveel plekken in de wereld. Echt iets om je kwaad over te maken, maar waar ik me nog meer kwaad over kan maken zijn mensen hier in "De westerse wereld".
Mensen die zich serieus druk/kwaad maken als een film waar ze naartoe gaan is uitverkocht. Of een vlekje op de keukenmuur van hun mooie nieuwe huis terwijl de buurvrouw een paar huizen verderop net hun tweede gehandicapt kind ter wereld heeft gebracht.
Bah
Heeft dan nix met onderdrukte vrouwen te maken, of geloof (of juist wel het gebrek aan?) maar toch!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:33

tjee hee dat is erg he, ook al vaker gehoord

en ik maar zeuren over m'n paardje wel of niet wegdoen............soms schaam ik me.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 11:36

MirageGidran schreef:
en ik maar zeuren over m'n paardje wel of niet wegdoen............soms schaam ik me.


Daar ben ik het niet mee eens. alles is relatief, en bij elk verdriet dat je hebt weet je dat er plaatsen op de wereld zijn (soms zelfs vaak vlakbij) waar groter verdriet heerst.

Je kunt moeilijk zeggen tegen iemand die kapot is n.a.v. een verbroken relatie "niet zeuren want daar is een moeder die haar kind heeft verloren" of tegen iemand die haar kind heeft verloren "niet zeuren want daar is een kind die haar ouders en haar broers en zusjes verloren heeft". Er is ALTIJD wel iets aan de gang dat erger is dan hetgeen jou overkomt. Maar iedereen heeft recht op zijn eigen verdriet toch? Anders krijg je straks allemaal gefrustreerde mensen. WE hebben nu eenmaal gevoelens, emoties. Stel dat je daar niks mee mag doen omdat wat jou overkomt nooit erg genoeg kan zijn? Ik vind het vaak al erg genoeg wat er gebeurt, of het nu mij overkomt of een ander.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:16

Ik heb deze documentare ook al eens eerder gezien en het is vreselijk wat mensen elkaar soms aan kunnen doen. Heb ook erg veel respect voor de vrouwen die in die landen daar tegen ingaan en voor hun rechten vechten.

Ik wil wel even graag op wat opmerkingen reageren om wat dingen recht te zetten.
Desiree"]
ja, want wij moeten de moslims respecteren, koste wat het kost!
[/quote]
Dit heeft niets maar dan ook niets te maken met het moslim geloof.! Er staat nergens in de koran dat dit mag. Het enige wat het eventueel met het geloof te maken heeft is dat die verdraait wordt om dit soort taferelen goed te praten. Ook in niet moslim landen gebeuren dit soort dingen. Vind het altijd erg makkelijk om het moslim geloof hier de schuld van te geven. Het is de maatschappij daar die dat veroorzaakt, het komt doordat vrouwen daar 0,0 rechten hebben, geen studie mogen volgen etc etc en doordat de regering geen ene flikker aan dat soort situaties doet.

[quote="gijsenkim schreef:
Lang leve het geloofe, welk geloof dan ook. ELK geloof die dit soort dingen predikt zou eigenlijk verboden moeten worden.

De Paus heeft ook al een rechtzaak aan zijn rok wegens vermeende massamoord omdat hij nog steeds zegt dat condooms niet mogen en er daarom in afrika nog steeds honderden mensen aan AIDS doodgaan. Een meneer was dat zo zat en die heeft hem officieel aangeklaagt.

Kan ik wel waarderen. (ik ben niet antigelovig hoor maar ik heb zelf wel een stukje verstand)


Noem 1 geloof die dit soort dingen predikt.
Egh. Dat mensen in afrika aan AIDS dood gaan heeft minder te maken met het prediken van de paus dan dat er gewoon geen educatie daar is.
Mensen in afrika wordt nauwelijks iets uitgelegd over aids, het gebruik van condooms, laat staan dat ze er al zijn. Overigens leg jij maar eens uit aan een afrikaan die alleen een goede oude dag kan hebben als ie genoeg kinderen heeft die voor hem moeten zorgen dat ie het veilig moet doen en niet zoveel kinderen moet nemen.

p.s. dit is enigzins off topic, mijn excuses daarvoor. Overigens voor de mensen die ik quote zie mijn opmerking niet als een aanval maar ik probeer gewoon wat misverstanden uit de wereld te helpen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 12:21

DunnitsMystery schreef:
Ik
Dit heeft niets maar dan ook niets te maken met het moslim geloof.! Er staat nergens in de koran dat dit mag. Het enige wat het eventueel met het geloof te maken heeft is dat die verdraait wordt om dit soort taferelen goed te praten. Ook in niet moslim landen gebeuren dit soort dingen. Vind het altijd erg makkelijk om het moslim geloof hier de schuld van te geven. Het is de maatschappij daar die dat veroorzaakt, het komt doordat vrouwen daar 0,0 rechten hebben, geen studie mogen volgen etc etc en doordat de regering geen ene flikker aan dat soort situaties doet.

indirect wel. Het zijn de moslims die het doen "want als ze het niet doen, zijn ze geen goede moslim". Dat zeggen ze. Maar het klopt wel wat je zegt: nergens staat in de koran geschreven dat vrouwen geen rechten hebben en volgens mij wordt eerwraak of bloedwraak niet gepredikt. maar die mannen in pakistan kunnen dat niet weten, ze hebben de koran immers nooit gelezen, ze zijn analfabeet!

Deze misdaden worden begaan door moslims, en die zijn in nederland onschendbaar. Ook al zijn het geen goede moslims, ze worden beschouwd als moslims en dus mogen ze ritueel dieren slachten (onverdoofd wat verder niemand mag) en moeten we ook begrijpen waarom ze hun vrouwen zo slecht behandelen "want het hoort bij de moslimcultuur".

Ik zeg niet dat het klopt, ik geef alleen de algemene gedachtengang weer. Don't kill the messenger.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:24

gijsenkim"]
[quote="essie79 schreef:
En allemaal onder het mom van het geloof. 'God heeft mij gestraft door mij een ziek kind te geven'.


Lang leve het geloofe, welk geloof dan ook. ELK geloof die dit soort dingen predikt zou eigenlijk verboden moeten worden.

De Paus heeft ook al een rechtzaak aan zijn rok wegens vermeende massamoord omdat hij nog steeds zegt dat condooms niet mogen en er daarom in afrika nog steeds honderden mensen aan AIDS doodgaan. Een meneer was dat zo zat en die heeft hem officieel aangeklaagt.

Kan ik wel waarderen. (ik ben niet antigelovig hoor maar ik heb zelf wel een stukje verstand)
[/quote]

Ik vind iedereen met een zeer fanatiek geloof een beetje eng, omdat ze het geloof als excuus gebruiken.
De meeste oorlogen zijn daardoor onstaan en dus ook dit soort misstanden, want je maakt mij niet wijs dat ze ergens niet weten dat dit normaal is.

Offtopic: Gisteren zat ik op mijn werk en iemand zei iets over de paus.( dattie allang niet meer in staat was te regeren, volkomen terecht)
Hij werd dus gelijk "aangevallen" door een andere collega, zeer fanatiek RK meisje en die sprak de woorden:
"De paus is een toppertje" en stak daarbij haar duim naar iedereen op.
Mijn nekharen gingen er van overeind staan en mijn mond viel open van verbazing.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:30

De Paus zegt wel degelijk in de katholieke afrikaanse landen dat het een ZONDE is om een condoom te gebruiken. Dus is hij mede verantwoordelijk voor de massale sterfte aan AIDS in die landen. De rechtzaak tegen de paus is ondertussen al een tijdje bezig en men verwacht een uitspraak binnenkort.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:35

Desiree"]
indirect wel. Het zijn de moslims die het doen "want als ze het niet doen, zijn ze geen goede moslim". Dat zeggen ze. Maar het klopt wel wat je zegt: nergens staat in de koran geschreven dat vrouwen geen rechten hebben en volgens mij wordt eerwraak of bloedwraak niet gepredikt. maar die mannen in pakistan kunnen dat niet weten, ze hebben de koran immers nooit gelezen, ze zijn analfabeet![\quote]

Vandaar dat ik ook zei dat het geloof verdraait wordt.
Die mannen zullen ook zeker (veel althans) de koran niet hebben gelezen. Maar het goede moslim wordt gebruikt als excuus voor hun acties. Niet als reden.. En ze komen ermee weg omdat de regering daar er niets aan doet, als dat veranderd veranderd de rest ook.

[quote="Desiree"]
Deze misdaden worden begaan door moslims, en die zijn in nederland onschendbaar. Ook al zijn het geen goede moslims, ze worden beschouwd als moslims en dus mogen ze ritueel dieren slachten (onverdoofd wat verder niemand mag) en moeten we ook begrijpen waarom ze hun vrouwen zo slecht behandelen "want het hoort bij de moslimcultuur". [\quote]

Vrouwen slecht behandelen hoort NIET bij de moslimcultuur. Het hoort bij sommige landen waar een moslim geloof is. Dat is een belangrijk verschil. Nogmaals er zijn ook niet moslim landen waar vrouwen onderdrukt worden.. Vergeet niet dat in onze prachtige christelijke westerse cultuur vrouwen ook niet mega lang rechten hebben.

[quote="Desiree schreef:
Ik zeg niet dat het klopt, ik geef alleen de algemene gedachtengang weer. Don't kill the messenger.


haha dat ben ik ook helemaal niet van plan Knipoog

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:40

gijsenkim schreef:
De Paus zegt wel degelijk in de katholieke afrikaanse landen dat het een ZONDE is om een condoom te gebruiken. Dus is hij mede verantwoordelijk voor de massale sterfte aan AIDS in die landen. De rechtzaak tegen de paus is ondertussen al een tijdje bezig en men verwacht een uitspraak binnenkort.


Ik zei ook niet dat hij dat niet deed.. Wat ik alleen zeg is dat het zeker niet alleen daardoor komt. Doordat er te weinig educatie is en doordat veel afrikanen niet eens bewust van het gevaar zijn wordt de situatie verergert en niemand vertelt hun dat.. Ik ben op zich benieuwt wat de uitspraak hiervan gaat worden.