The Magdalene Sisters

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

The Magdalene Sisters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 14:13

Wie kent deze film en hoe vond je hem?
Ik ben er gisteren heen geweest en vond hem erg indrukwekkend, vooral omdat het dus gebaseerd is op waargebeurde dingen en het laatste klooster sloot in 1996. Die meisjes hadden op zich niets verkeerds gedaan, maar werden opgesloten in het klooster, mochten niet praten met elkaar of met mensen van buitenaf, moesten keihard werken en werden vernederd en geslagen. Echt heel idioot. Vooral ook omdat het in de maatschappij een geaccepteerd iets was. Scheve mond
Toen een meisje een jongen van buiten het klooster zoende, om hem zo een beetje te paaien om haar met ontsnappen te helpen, zag een zo 'n hulpje van een non dat en die wilde het natuurlijk gauw aan die nonnen vertellen en waarom: 'Dan kun je hier je hele leven blijven en kom je toch nog in de hemel.' Verward M.a.w wees maar blij. Brrr, ging echt met een naar gevoel die bios uit. Het is trouwens wel een aanrader, hoor. Lachen


Stukje van internet gehaald:

Ierland, 1964. Drie jonge vrouwen komen in het Magdalena klooster terecht, veroordeeld door hun familie en de Kerk. Ze moeten boeten voor hun zonden: het ongetrouwde meisje dat haar kind moet afstaan, het mooie meisje dat té verleidelijk is, en het slimme meisje dat haar verkrachting niet wil verzwijgen. Ze worden opgesloten in een vreselijk omgeving, waar ze - onbetaald - het hele jaar door als slaven moeten werken. En dit onder de voordurende vernedering en het misbruik van hun oversten.

Stilaan begint het plan te rijpen om te ontsnappen, maar wie van hen heeft het lef om dat ook werkelijk uit te voeren ?

Een verhaal dat jammer genoeg op waargebeurde feiten is gebaseerd: het laatste Magdalena klooster in Ierland is pas in… 1996 gesloten.

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:38

Is deze nu in de bios??

klinkt wel goed eigenlijk..

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:25

jah lijkt me een interesante film... is ie in de bios of is het een oudere film...

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 17:47

Hij is nu in de bioscoop, maar wel in de kleinere bioscoopjes, zeg maar.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:31

het lijkt mij ook wel een goede film eigenlijk, zou er best heenwillen, ow en als het in kleinere bioscoopjes draait zal het vast wel draaien in reuver Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:04

Ik heb er over gelezen ja, lijkt me zeker een interessante film. Het gaat over het hele recente katholieke ierland. Een meisje wordt verkracht tijdens een huwelijk en moet dan voor straf daarom naar dat klooster, alsof zij de dader is. Een ander meisje moet er naar toe omdat ze heel mooi is en een keer geglimlacht heeft op school naar een jongen achter het hek dat de jongens en meisjes op school van elkaar gescheiden houdt. Ja, het katholicisme is geen haar beter dan het huidige islam. Nu heb ik het niet zozeer over de godsdiensten zelf maar de manier waarom mensen het interpreteren.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:14

Ik wil er ook nog heen, het lijkt mij een hele mooie film.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:18

Jaa die lijkt me echt heel mooi!
Ik heb al van iemand gehoord die erheen was geweest, en die vond hem ook geweldig, ik wil hem dus nog wel graag een keertje zien!
Hij komt in veenendaal in het filmhuis, dus ik denk dat ik er wel heenga!