Rotdierenarts! Wil geen oordruppels geven!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Rotdierenarts! Wil geen oordruppels geven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 20:28

Onze hond heeft last van zijn oren, overduidelijk.
Mijn moeder weet echt wel wat het is, en het is gewoon heel duidelijk te zien want hij loopt de hele tijd de schudden met zn kop, houd zn kop scheef en krabt eraan......

Dus we bellen naar de dierenarts: of ze even wat oorzal voor ons klaar willen zetten, maar nee. Dat ging maarzo niet. We moesten eerst met onze hond langskomen. Terwijl we al weten wat het is, we weten wat voor en spul we moeten hebben, en die hond loopt er maar mee.
Ik vind dit gewoon geldklopperij!
We hebben het aan die assistentes beschreven, en die wilden ons nog niks geven!

Dat is toch niet normaal? Moeten we zeker eerst daar langsgaan (om te laten constateren dattie inderdaad last van zn oor heeft Lips are sealed ) en daar grof geld voor betalen????
Nee toch??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:49

Heeft hij oormijt?
Wij hebben een hond die daar ook regelmatig last van heeft en nu heeft mijn moeder special oorcleaner die je bij de dierenspeciaalzaak kan kopen,
werkt super en je kan het preventief gebruiken.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:03

Misschien heeft hij een stukje gras of are in zijn oor? Daar kunnen ze hele ontstoken oren van krijge. Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen en eerst langsgaan. Dalijk is het iets heel anders dan je had verwacht en wordt het alleen maar erger.
Je gaat toch ook eert naar de dokter voordat je ergens medicijnen voor kunt krijgen. Anders zou iedereen zo maar even zelf doktertje gaan spelen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:17

Vind het niets meer dan logisch dat je dierenarts eerst weer je hond wil zien voordat hij je weer eenzelfde middel geeft. Voor het zelfde geldt is het toch iets anders en als je dierenarts je dan hetzelfde middel heeft gegeven en niet eerst heeft gekeken in het oor van je hond, is hij verantwoordelijk............. Wij geven sommige producten wel zonder een dier te hebben gezien maar dat gaat dan om medicijnen die een hond of kat zijn hele leven moet slikken, maar in veel gevallen zeggen wij precies hetzelfde als jouw dierenarts........

Wees verstandig en ga gewoon langs je dierenarts en ga vooral niet zelf prutsen met zalfjes van een dierenwinkel, jij gaat toch ook naar de dokter om je kwaal te laten zien en daarna geeft ie je past eventueel een medicijn Verward

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:19

rinnie1982 schreef:
Misschien heeft hij een stukje gras of are in zijn oor? Daar kunnen ze hele ontstoken oren van krijge. Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen en eerst langsgaan. Dalijk is het iets heel anders dan je had verwacht en wordt het alleen maar erger.
Je gaat toch ook eert naar de dokter voordat je ergens medicijnen voor kunt krijgen. Anders zou iedereen zo maar even zelf doktertje gaan spelen.

ben ik het mee eens, onze hond heeft dat ook eens gehad, die had ook zo'n pijn dat de are er onder nakoze uitgehaald moest worden, want hij wilde niemand bij zijn oor hebben.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:57

Wij geven alleen cleaners mee zonder recept. maar als er echt een ontsteking (of oormijt) een rol speelt heeft dit geen zin. Welk middel wel zin heeft, is afhankelijk van waar in het oor de ontsteking zit. Zalf tegen oormijt geven wij niet zomaar mee, aangezien de dárts met een lampje in het oor moet kijken en evt een preparaat voor onder de microscoop moet maken om daadwerkelijk oormijt te constateren. wat wel mee mag is Stronghold. Een middel dat oa tegen vlooien, bepaalde wormen, vachtmijt oormijt en dergelijke werkt.
Heeft de hond echter een oorontsteking dan helpt dit middel ook niet! Even langsgaan dus!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:25

Ik vind het een erg normale reactie van je dierenarts hoor, echt geen reden om hem meteen uit te maken voor 'rotdierenarts'. Beetje aso vind ik dat.
Er zijn tientallen oorzalfjes en druppeltjes, en een DA moet bepalen welke nodig is.

En stel je voor dat je DA idd zomaar wat klaarzet voor je hond zonder naar je hond te kijken, en daardoor wordt het alleen maar erger, dan krijgt je DA de schuld. Logisch dat ie dat wil voorkomen.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:37

Ik vind dit ook meer als normaal. Bij mensen krijg je toch ook pas een medicijn nadat de dokter een recept heeft voorgeschreven. Ze kunnen niet iedereen zomaar medicijnen meegeven.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 21:35

Nee het is geen oormijt, dat hadden we al gezien, het was gewoon een kleine ontsteking.
Ze kennen ons daar wel bij de dierenarts, wij hebben hier thuis een dierenpension (staat daar ook zo in de computer!) en het is dus heus wel duidelijk dat we niet uit onze nek kletsen!

We hbben al meer nare dingen gehad met deze dierenarts..
Een tijdje terug moesten we onze hond een spuitje laten geven, want hij kon niks meer. Hij was ontzettend oud, kon niet lopen, eten, en had overal gezwellen en duidelijk ontzettend veel pijn.
Dus wij al onze moed bij elkaar geraapt en gebeld omdat het echt niet meer verder kon, kregen we daar zo'n muts aan de lijn die ons vertelde "dat dat zomaar niet ging"...
Noujaaa! Alsof zij zomaar bellen! We vonden het al zo naar, en krijgen we dat te horen! "nee, mevrouw, dat gaat echt zomaar niet, u moet het eerst nog maar eens een weekje aanzien"
Sorry maar dat vind ik niet normaal!

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:57

Als je structureel niet tevreden bent met je dierenarts, moet je gewoon uit gaan kijken naar een andere waar je je wel happy bij voelt...

Maar over die oren, er is al gezegd dat er meer aan de hand kan zijn dan alleen een oorontsteking en dat is absoluut waar. Een vreemd voorwerp zoals een grasare in het oor kan een hoop klachten geven en daar helpt geen zalfje tegen! En oormijt hoef je met het blote oog niet altijd te zien... Voor oorontsteking op zich zijn er inderdaad ook vele soorten zalven. Dus mijn DA zou ook niet zonder consult zomaar wat meegeven (heb ik ook een keer meegemaakt hoor!).
In ieder geval sterkte met je hond!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:05

is een meer dan normale reactie..... Ze zetten het alleen klaar als je hond de betreffende medicijnen al heeft en anders moet je inderdaad naar de dierenarts zelf. Onze hond heeft ook altijd ontstoken oren en de ene keer krijgt ze dit en de andere keer dat. Het enige wat bij haar goed werkt is een mastitisinjector die ze bij koeien gebruiken en dat weten ze bij onze dierenarts. Wat verder ook helpt is haar uit de oortjes knippen en oorclaener te gebruiken!

Ff oftopic ga dan inderdaad naar een andere dierenarts uitkijken waar je je wel goed bij voelt!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:16

Andere dierenarts misschien??
En het kan toch iets anders zijn dan een ontsteking.. Idd een are of iets ...Altijd even laten kijken !! Gelukkig heeft mijn dierenarts geen assistente dus ik heb hem altijd zelf aan de lijn.. wel zo prettig .

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 22:03

Hmm, nee ik heb het misschien verkeerd gesteld, die dierenarts zelf is best, en die geeft ons ook gelijk (!), maar die assistentes

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:27

Bettine schreef:
We hbben al meer nare dingen gehad met deze dierenarts..
Een tijdje terug moesten we onze hond een spuitje laten geven, want hij kon niks meer. Hij was ontzettend oud, kon niet lopen, eten, en had overal gezwellen en duidelijk ontzettend veel pijn.
Dus wij al onze moed bij elkaar geraapt en gebeld omdat het echt niet meer verder kon, kregen we daar zo'n muts aan de lijn die ons vertelde "dat dat zomaar niet ging"...
Noujaaa! Alsof zij zomaar bellen! We vonden het al zo naar, en krijgen we dat te horen! "nee, mevrouw, dat gaat echt zomaar niet, u moet het eerst nog maar eens een weekje aanzien"
Sorry maar dat vind ik niet normaal!


Dat is dan wel een heel rottige assistente geweest.............

Wij mogen als dierenartsassistentes niet zomaar een afspraak maken voor euthanasie, wij zeggen er altijd bij dat de mensen langs kunnen komen na het open-spreekuur of op een vaste afspraak. Tijdens die afspraak neemt onze dierenarts nog het een en ander door, kijkt of er echt niets meer aan de situatie is te doen (als dat al niet is gedaan....) en word de knoop doorgehakt. Het is niet aan ons om te zeggen dat iemand het nog maar een weekje aan moet kijken, vind het ook heel vreemd als iemand dat zo zou zeggen.

We zijn streng naar mensen die nog geen klant bij ons zijn en opbellen om hun dier in te laten slapen, dan willen we altijd het dier eerst zien en het verhaal erachter horen. Er zijn namelijk mensen die graag (ja je kunt het niet voorstellen ) van hun huisdier afwillen en waarvan de eigen dierenarts het niet eens is met een euthenasie, die mensen proberen het dan via een andere dierenarts.

Ik raad je aan om hetgeen waar jij zo boos om bent, bespreekbaar te maken met je dierenarts, die kan eventueel de assistente erop aanspreken

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 22:35

Ja, dat laatste hebben we dus gedaan, al meerdere keren hebben we het duidelijk kenbaar gemaakt, en de dierenarts zei dat hij het zelf ook niet fijn vond, maar er niets aan kon doen. Het is nogal een grote praktijk, en hij staat niet aan het hoofd, helaas...
Als we nu een afspraak willen maken, of iets nodig hebben, vragen we aan de assistentes of we de dierenarts zelf even mogen spreken, die regelt dan vaak wel wat, maar meestal heb je met die assistantes echt de neiging de hoorn er op te gooien....
Vroeger ging het ook altijd goed, niets aan de hand, maar de praktijk is aanzienlijk groter geworden, en het loopt gewoon niet meer daar....