Rondje langs de uitzendbureau's: de resultaten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Rondje langs de uitzendbureau's: de resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 21:33

Om even op het vorige topic verder te breien (begon een beetje ongezellig te worden): vandaag heb ik een heel rijtje uitzendbureau's afgelopen. Allemaal met hetzelfde verhaal. Om te beginnen begint de selectie kennelijk al bij inschrijving. Bij twee van de zes werd eerst gekeken of ze wat voor me hadden, voordat er uberhaupt tot inschrijving werd overgegaan. De vervelende situatie waarin ik nu zit met mijn huidige werkgever moet ik inderdaad overal uitleggen. Waarom ik wegga, wat er gebeurd is. Daar was ik al bang voor. Bij de laatste was het echt verschrikkelijk, ik had eigenlijk gewoon op moeten staan en weg moeten lopen. Boos! De intercedente trok een heeeeel moeilijk gezicht bij het lezen van mijn CV. En zo vreselijk is die nou ook weer niet hoor! Ik heb (om redenen die allemaal logisch te verklaren zijn (einde project, verhuizing e.d.) en die ik ook heb aangegeven op mijn CV) de afgelopen acht jaar voornamelijk voor uitzendbureau's gewerkt. Ik dacht sowieso al niet lang in Assen te wonen en ik ben eigenlijk van werkgever naar werkgever gerold. Heb nooit langer dan een week zonder werk gezeten. Geen probleem dus, zou ik zo denken. Het gaat nu alleen waarschijnlijk tegen me werken... Dat mens zag een CV van iemand die kennelijk geen baan kon houden (niet waar!) en als klap op de vuurpijl nu op het werk in de problemen is gekomen. Ze nam niet eens de moeite om het goed te interpreteren en bleef maar doorvragen naar de huidige problemen. Luisteren naar mijn uitleg deed ze ook niet. Ze wilde me wel inschrijven, maar dan moest ik mijn CV aanpassen, zodat erop kwam te staan wat zij wilde zien. Ik geloof niet dat ik daar zin in heb...
Voor de aardigheid heb ik even gevraagd wat de mogelijkheden zouden zijn als je -bij gebrek aan beter- wel iets lager betaalds zou willen doen. Komt hier op neer: als ik nu op mijn 28e wil gaan dozen vouwen of zo, willen de bedrijven me niet hebben, omdat ik het minimum voor 23 jaar verplicht moet verdienen. Dan ben ik dus al te duur... Dus helaas: aanpakken wat je krijgen kan gaat dus niet op... Verdrietig Maar ik zeur ze de komende weken allemaal de kop gek, ze zijn nog niet van me af.... Extreme duivel Haha!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:53

Aaargh, daar wordt je toch schijtziek van! Ik ken het probleem een beetje: ik werk nu al 3 jaar (!) als invaller in het onderwijs. En een vast contract, ho maar. Dus ieder jaar rond de grote vakantie ben ik uuuuren bezig met sollicitaties, uitzendbureau's enzo meer Boos! Boos! Boos!

En dan al die domme bimbo's sorry hoor maar ik voel precies wat je bedoelt *LOL* Hou je taai he!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:54


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 00:00

Elles, een uitzendbureau hoeft helemaal niet te weten dat je problemen hebt op je werk, dat hoef je niet te vertellen en dus ook niet uit te leggen. Je kunt altijd wel iets vertellen over je werk om uit te leggen waarom je denkt dat je bent aan iets anders, een nieuwe stap, uitbreiding van je mogelijkheden, noem maar op.
De problemen die je nu hebt zijn natuurlijk gewoon situatie- en persoonsgebonden en zijn dus helemaal niet relevant voor de toekomst, met andere mensen en in een ander bedrijf kan het allemaal heel anders gaan dan nu. Hou dat je in je hoofd en probeer dat als motivatie voor jezelf te onthouden, dan kom je veel positiever over en je hoeft niet liegen.
Je CV kun je aantrekkelijker maken door dingen anders onder woorden te brengen en om vooral je sterke kanten van de ervaringen die je in een functie hebt gedaan, naar voren te halen. Op die manier ben je ook veel meer bezig met je sterke kanten in plaats van je eventuele zwaktes, verleg de aandacht en het zal je goed doen Lachen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 00:12

Heerlijk, van die penne****ers, daar kan je soms idd wel helemaal woest van...
Maar het ligt aan haar hoor! Niets van aantrekken, je vind echt wel een goede baan! Succes!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 00:26

Elles"]
Allemaal met hetzelfde verhaal. Om te beginnen begint de selectie kennelijk al bij inschrijving. Bij twee van de zes werd eerst gekeken of ze wat voor me hadden, voordat er uberhaupt tot inschrijving werd overgegaan.
[/quote]

klopt, we zijn een commerciële instelling, dus niet verplicht om iedereen in te schrijven die bij ons binnenloopt (en dat zijn er momenteel erg veel ivm de economische situatie). Aangezien we maar een klein aanbod hebben van banen, kunnen we momenteel niet iedereen helpen. We maken inderdaad een voorselectie. Je hebt er niets aan als je dan toch ingeschreven wordt en je verder nooit meer wat hoort, omdat we niets voor je hebben. das zonde van jouw en onze tijd!

[quote="Elles"]
De vervelende situatie waarin ik nu zit met mijn huidige werkgever moet ik inderdaad overal uitleggen. Waarom ik wegga, wat er gebeurd is. Daar was ik al bang voor.
[/quote]

Dit is heel logisch, een nieuwe werkgever (wat in dit geval het uzb is) wil altijd de reden horen waarom je bij je vorige werkgever vertrekt. Je wilt toch weten wat voor een vlees je in de kuip hebt. Tis aan jou om dit verhaal eerlijk, doch slim uit te leggen. Indien je niets te verbergen hebt, hoef je ook niet bang te zijn. Je moet jezelf weten te verkopen.

[quote="Elles"]
Bij de laatste was het echt verschrikkelijk, ik had eigenlijk gewoon op moeten staan en weg moeten lopen. Boos! De intercedente trok een heeeeel moeilijk gezicht bij het lezen van mijn CV.
[/quote]

dat kan natuurlijk niet, een intercedente behoort hier professioneel mee om te gaan, maar wel vind ik dat ze je op een eerlijke manier uit moet leggen waarom zij haar twijfels heeft.

[quote="Elles"]
Dat mens zag een CV van iemand die kennelijk geen baan kon houden (niet waar!) en als klap op de vuurpijl nu op het werk in de problemen is gekomen. Ze nam niet eens de moeite om het goed te interpreteren en bleef maar doorvragen naar de huidige problemen. Luisteren naar mijn uitleg deed ze ook niet. Ze wilde me wel inschrijven, maar dan moest ik mijn CV aanpassen, zodat erop kwam te staan wat zij wilde zien. Ik geloof niet dat ik daar zin in heb...
[/quote]

Dit kan ik echt niet geloven.... Ik snap best dat je je CV slimmer kan invullen, door (idd zoals al beschreven door anderen) dingen iets anders (= positiever) te omschrijven, maar inhoudelijk gezien blijft het hetzelfde natuurlijk. Gewoon een slechte intercedente dus, die haar vak niet verstaat.

[quote="Elles"]
Voor de aardigheid heb ik even gevraagd wat de mogelijkheden zouden zijn als je -bij gebrek aan beter- wel iets lager betaalds zou willen doen. Komt hier op neer: als ik nu op mijn 28e wil gaan dozen vouwen of zo, willen de bedrijven me niet hebben, omdat ik het minimum voor 23 jaar verplicht moet verdienen. Dan ben ik dus al te duur... Dus helaas: aanpakken wat je krijgen kan gaat dus niet op... Verdrietig
[/quote]

Dit gaat ook nergens over. Simpel werk zoals inpakwerk kan altijd door iedereen gedaan worden, zeker als je niet te veel eisen stelt aan het salaris. Vanaf 23 jaar en ouder is er vaak 1 salaris, wat je kan verdienen. Tis aan jou of jij het daarvoor wilt doen. Jouw keuze dus!

[quote="Pauline schreef:

En dan al die domme bimbo's sorry hoor maar ik voel precies wat je bedoelt Hou je taai he!


en ja, zoals je misschien inmiddels al begrepen hebt, ik ben dus een van die "Bimbo´s".... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 11:22

Hier nog zo'n Bimbo. Inderdaad niet al te intelligent hoor, slechts HBO gedaan dus een beetje dommig ben ik inderdaad wel.

Lees de reactie van Mause en je weet ook hoe ik erover denk.
Je moet zelf ook een beetje kritisch zijn voor welk bureau je wel of niet wilt werken. En die vragen? Tja, die stellen we niet voor niets. We zijn je nieuwe werkgever, dus willen graag weten wat er allemaal gebeurd is voor je bij ons binnenkwam. Slechts op die manier kunnen we de juiste baan voor je vinden.
Dat verhaal over inpakwerk raakt overigens kant noch wal.

PS als je vind dat ze verkeerde conclusies trekken uit het grote aantal banen op je cv, waarom geef je dan niet gewoon referenties af die jouw verhaal kunnen bevestigen? (wij vragen daar ook altijd om, maar de bureaus waar jij bent geweest blijkbaar niet)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 11:30

Ik moet ook wel zeggen dat de "kwaliteit" per uitzendbureau verschilt, hoor! Bij de ene kon ik erg goed mijn verhaal kwijt, kreeg wat te drinken aangeboden. Bij de ander kwam ik binnen, meneer bleef heerlijk achterover hangen in zijn stoel, nodigde me niet eens uit om te zitten!! Was in mijn ogen zéér nonchalant. Was eigenlijk mijn paspoort vergeten dus dat kon ik dan doormailen. Nou, heb noooooit meer wat gehoord... Stuur dan tenminste een mailtje of wat terug ter bevestiging van je ontvangst! Trouwens, had dit uitzendbureau nog eens teruggebeld en er werd gewoon NIET opgenomen! Dat vind ik zéér onprofessioneel voor een bedrijf.

Bij een ander bureau wilden ze me voorstellen bij een bedrijf. Ook nooit meer wat van gehoord, noch dat ze interesse hadden, noch dat ik was afgewezen...

Maar dit zijn natuurlijk uitzonderingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 14:07

En jij was wel al die tijd netjes bereikbaar, evt. via voicemail of mail? Dan is dat inderdaad niet netjes. Maar wat voor ons ook dagelijkse praktijd is, zijn kandidaten die zelf niets meer van zich laten horen, niet reageren op berichten op voicemail of via de mail etc etc.
Ach alle verhalen hebben twee kanten, en vandaag zal het wel de beurt aan de uitzendbureaus zijn om afgezeken te worden. Morgen weer een ander....

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 17:18

Sonja schreef:
Vandaag zal het wel de beurt aan de uitzendbureaus zijn om afgezeken te worden. Morgen weer een ander....

Van afzeiken is hier geen sprake. Als je bij veel uzb's naar binnen loopt, merk je wel duidelijk de verschillen. Hoewel het volgens mij ook sterk van degene die je helpt afhangt, dus ligt het niet altijd aan het beleid achter een bureau. Ik snap dat ze met dit enorme aanbod liever niet iedereen inschrijven. En als ze voor dozenvouwen iemand van 18 vragen, ben je boven de 23 altijd te duur. Je mág boven de 23 niet eens minder verdienen als het minimumloon voor 23-jarigen.
Ach, we komen er wel... het duurt misschien nu een keer wat langer. Dromen

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:17

Ik bedoelde het idd niet om alle intercedentes af te zeiken, een goede kan je echt een heel eind op weg helpen. Helaas heb ook ik er veel slechte ervaringen mee: mensen die niet luisteren, negatief interpreteren, meer bezig zijn met hun nagels of elkaar...Dat geeft je dan zo'n moedeloos gevoel, je stopt er toch veel tijd in om je voor te bereiden enzo.
Dus aan alle goede intercedentes: mijn welgemeende excuses

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:41

'k Zou bijna zeggen dat je 't goed kan maken door je bij me in te komen schrijven, maar helaas voor jullie, wij werken uitsluitend regionaal... Haha!
Spreek ze er trouwens gerust op aan hoor als je niet netjes behandeld wordt, dat zou je in een winkel oid toch ook doen? Of vraag naar de vestigingsmanager en laat die maar eens uitleggen waarom z'n mensen geen fatsoenlijke intake met je houden!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:55

Ik heb met een aantal uzb die ervaringen eigenlijk ook wel.
Werk heb ik altijd gevonden via Dactylo, Start, Randstad, Tempo Team en Spirit Support.
Daar heb ik werkelijk hele goede ervaringen mee.
Moet zeggen, hier en daar is mijn CV in de loop van de jaren (25) wat handig aangepast, zodat het niet lijkt alsof ik zo vreselijk veel banen heb gehad. Gewoon een beetje crea zijn.
Ik heb de laatste jaren gewoon wat veel uitzendwerk gedaan, soms maar voor een paar maanden, dus een beetje handig inpikken en niemand ziet dat.
Ik ben alweer gebeld door uzb of ik al beschikbaar ben, nou nee nog niet, per 1/7 dus, dan ben ik definitief werkeloos.
Zoals ik al in het andere topic schreef, ik ben al wat ouder dus een dure kracht en toch wordt ik dus gebeld of ik al beschikbaar ben.
Denk toch dat het een spel is met het uzb wat je speelt, weet niet hoor, maar misschien werkt het.
Succes, want je komt heus wel aan het werk, soms duurt het gewoon wat langer.
Haha!

bientje
Berichten: 300
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:13

whahaha

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:23

bientje schreef:
whahaha
Ontopic: wat een reactie, zeg dan helemaal niks.
Je kan het inderdaad van verschillende opzichten bekijken. Mijn zus van toen 16 jaar had zich ingeschreven bij een uitzendbureau en kon direct aan de slag bij een callcenter Verward Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo beleefd, maar anderen weer wel. Veel succes met het zoeken naar baan.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:36

Sonja schreef:
Spreek ze er trouwens gerust op aan hoor als je niet netjes behandeld wordt, dat zou je in een winkel oid toch ook doen? Of vraag naar de vestigingsmanager en laat die maar eens uitleggen waarom z'n mensen geen fatsoenlijke intake met je houden!


Dat was het hem nou net: het wás de vestigingsmanager!!!