Hoe lang op geld wachten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Hoe lang op geld wachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 17:30

Hi,
ik heb meer dan een maand geleden mijn hamsterkooi aan iemand hier op bokt verkocht,
en na veel gedoe heb ik het geld NOG STEEDS niet ontvangen.
Ik vind dit echt TE gek worden..
Ik heb vandaag de zoveelste PB naar haar gestuurd, maar ja,.. wat kan ik doen..?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:24

Zolang je niets opgestuurd hebt heb je nog geluk ... je bent niets kwijt, ook niets rijker. Verder gewoon deathline stellen. Betaling niet binnen tegen ... artikel gewoon terug te koop aanbieden, en komt het alnog toe gewoon houden. Je had verwittigd!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 18:49

Ze heeft het artikel dus al..

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:50

Als ik zo haar berichten terug lees, zie ik dat ze al meerdere dingen intresse in had......volgens mij bied ze gewoon overal op......


Ik zou een Pbtje naar Bart sturen als ik jou was!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:55

Dan kan je er echt maar weinig aan doen uitgezonderd de naam publiek maken zodat niemand anders er nog het slachtoffer van zal worden in de toekomst .... Verder misschien bellen i.d.p.v. mailen, maakt nog altijd iets meer indruk. Ik hoop voor jou dat het niet over een enorm bedrag gaat ... ik vrees voor het ergste voor jou Boos!.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:58

Volgende keer kan je misschien beter het artikel onder rembours verzenden. Maargoed je hebt haar adres gegevens etc dus ik zou zeggen breng haar eens een (vriendelijk) bezoekje..

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 19:04

Zat ik inderdaad ook aan te denken..
Morgen (tenzij ik een reactie per PB met goede uitleg krijg) geef ik haar naam vrij..
Werkt dit niet, breng ik haar denk ik inderdaad een bezoekje..
Onder rembours zenden kost zoveel meer, maar denk dat ik dat maar ga doen, verpest zij het voor andere mensen..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:29

Ik heb met 1 bokker de ervaring gehad dat ze het onder rembours verzonden pakket gewoon niet af haalde, waarop het terug gezonden wordt, wel zonde voor de verzendkosten.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:29

Ik heb de laatste tijd ook veeeeeel via bokt verkocht, met wel 20/30 mensen denk ik.
Is op 3 na goedgegaan. Die hebben alledrie een PB (meerdere) gehad en ik heb nog steeds het geld niet gekregen. In 2 gevallen gaat het om een bedrag onder de 5 euro, het is wel jammer, maar daar kan ik niet echt van wakker liggen (ging om een tekening) Beetje jammer dat mensen mij laten zitten.... In 1 geval echter gaat het om 15 euro en dat vind ik echt niet leuk, zeker omdat het iets is wat ik voor minder geld niet weggedaan had. Boos! Ik ging voor goed vertrouwen omdat dit een redelijk bekende bokker is, maar blijkbaar ben ik te goed van vertrouwen. Ik heb al verschillende PB's gestuurd maar een ander antwoord dan dat het opgestuurd of overgemaakt is krijg ik niet, terwijl ik het niet heb gehad, ik ben best bereid om een of andere oplossing te zoeken maar dit vind ik wel heel kinderachtig. Ik twijfel of ik namen van de bovengenoemde personen zal vrijgeven.
Boos! Boos! Ik erger me dan soms ook gruwelijk aan die persoon.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:32

Ik denk dat als je zoiets hebt en je hebt nog steeds geen geld, dat vrijgeven van een naam een goede 'bedreiging' is.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:38

Ik heb een laatste PB in die richting gestuurd, als ik daar geen of geen normale reactie op krijg post ik de naam.

Van een van die andere 2 heb ik inmiddels bericht dat ze het overmaakt zodra ze geld heeft (als je niks hebt, koop je toch niks...).

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:39

Sypheron schreef:
Ik denk dat als je zoiets hebt en je hebt nog steeds geen geld, dat vrijgeven van een naam een goede 'bedreiging' is.


Als mensen gewoon zoeken op Cealli haar naam en dan kooi, kom je er zelf wel achter Knipoog

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 00:24

Was helemaal niet enigzins expres dat ik het artikel vermelde..
Vind het echt klote, heb bevoorbeeld met Sjimmy wel een aangename koop gehad.. (althans, zo ervoer ik het)
Sjimmy zou je mij kunnen melden (PB) wie die ene is die steeds zegt dat ze het overmaakt maar het niet blijkt te doen, heb op de een of andere manier het idee dat het dezelfde persoon is.. (samen staan we sterker)

Ik kreeg net namelijk weer een PB dat ze het toch via overschrijving doet, terwijl ze dat eerst niet lukte, toen wel, toen over post zou sturen, en nu dus niet meer...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 05:27

Maak naam maar bekend. Kan ze de hele lijst uitleggen dat ze te goeder trouw is.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 12:48

Ik geef haar tot vanmiddag 14.00 uur met een goede uitleg of het geld hier..

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 13:13

ik maak m'n eigen naam bekend,
ik wouw het opsturen alhoewel m'n moeder dat geen goed idee vondt,
het overmaken duurt lang langer dan ik had verwacht,
bij sjimmy duurde het ook ongelovelijk lang, maar dat heeft ze nu wel ontvangen ik maak maandag 20 euro op je rekening over

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 13:26

TOP! Lovers
Cealli houdt je eraan.
En anders de rest wel. Extreme duivel Haha!

(En als het in orde is: mest erover, Lovers )
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 17-05-03 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 13:29

En hierom stuur ik dus nooit wat op voor er betaald is Lachen

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 14:18

Ik normaal dus niet graag..
Nu helemaal niet meer

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 14:20

Ik heb Emy ook wat verkocht,
en ik heb heel duidelijk afgesproken dat ze de goederen pas zou ontvangen als ik het geld binnen had.
Het heeft een poosje geduurt maar het is er inmiddels dus de spullen kunnen die kant op!
Dus ik heb uiteindelijk goede ervaringen met Emy.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:47

Dit heb ik dus ook.. Ik heb heel lang geleden (in Januari) iets gekocht van iemand hier op bokt. Ik had het geld opgestuurd enzo, maar heb nog steeds niks.
Heb zoveel Pb's gestuurd en elke keer word er beloofd dat diegene het opstuurd.. Het zou dinsdag opgestuurd worden, heb nu nog steeds niks. Boos!
Ik hoop snel dat het gebeurd.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:58

Toevallig heb ik van de week 3 in 1 beenbeschermers gekocht van marktplaats af. Die vrouw woonde in de buurt dus ik heb ze gewoon opgehaald dan is het een kwestie van gelijk oversteken .

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:02

misschien kan Bart een zwarte lijst opmaken en dan kunnen bokkers bij hem betalingsgedrag informatie krijgen??? In de trant van He bart is het bij jou bekend of Gijsenkim wel eens niet betaald hebben

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:45

Verward Waarom Bart ermee belasten?

Dit geval lijkt toch aardig/efficiƫnt Schijnheilig opgelost zonder 'Bokt-politie'?

En Angelfire kan binnen een week ook de naam van haar wan-verkoper Boos! wel bekend maken.

Als deze aanpak trend wordt, zou er wel eens een meer opvoedende werking van uit kunnen gaan dan wanneer 'slordige' kopers/verkopers anoniem in een achterkamerbestand terecht komen waar niemand ze meer ergens op aanspreekt. En verkopers hun geld/kopers hun waar nooit meer zien.
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 17-05-03 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:46

is ook zeker zo. Ik denk alleen dat dit soort topic's snel verwijderd worden