gaat al beter met mijn vader na lichte beroerte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

gaat al beter met mijn vader na lichte beroerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 19:35

Afgelopen zondag (moederdag) is mijn vader met een lichte beroerte naar het ziekenhuis gebracht.
Hij zat de krant aan het lezen en kon opeens niet meer praten.
Later stond zijn mond ook wat scheef en zijn linker arm was niet helemaal 100%.
hij kon verder wel al zijn armen en benen gewoon bewegen.
Hij ligt nu dus nog steeds in het ziekenhuis maar het gaat gelukkig de goede kant op.
Als hij heel rustig praat dan praat hij bijna normaal zonder over te slaan en zijn mond staat ook weer zo goed als normaal.
Een hele opluchting dus.

Zijn er meer bokkers die vrienden of familie hebben die zo iets hebben gehad.
ze noemen het ook wel tia, maar dat heeft de dokter niet gezegt.
Het was heel angstig allemaal, stel je voordat het anders afgelopen was?
Nu maar hopen dat zoiets niet nog een keer gebeurd.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:02

Je zult wel enorm geschrokken zijn ?
Gelukkig maar dat het weer de goede kant op gaat, maar zoiets is toch ontzettend eng hoor.......

Ik heb het van heel nabij meegemaakt, neem maar eens een kijkje in m'n profiel of zoek maar op "Willem" Verdrietig
Dat is heel slecht afgelopen, maar ook in beroertes zijn zoveel verschillende gradaties dat het niet met elkaar te vergelijken valt.

Heel veel sterkte de komende tijd, en beterschap voor je vader !

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:05

Mijn opa heeft een hele ernstige beroerte gehad en is er later ook aan overleden. Eerst kon hij niet meer praten en een kant van zijn lichaam niet meer bewegen, toen kreeg hij nog een beroerte en kon hij niks meer.

Ik hoop dat het snel beter gaat met je vader! heel veel sterkte!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 21:43

bij mijn vader spraken ze dus over een kleine beroerte dus ik denk dat hij wel helemaal op zal knappen maar het zal tijd kosten, en wellicht aanpassingen.
Bij mijn vader op de kamer liggen nog 3 patienten met hetzelfde alleen twee daarvan zijn eenzijdig echt verlamd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:25

Ik hoop dat je vader weer snel naar huis mag...worden er verder nog onderzoeken gedaan?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:20

Wat fijn dat het weer wat beter gaat met je vader. Ik hoop dat hij er weer helemaal bovenop komt.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 10:40

GOED NIEUWS, mijn vader mag vanmiddag naar huis toe.
om 2 uur hebben hij en mijn ma nog een gesprek met de docter en dan mag hij lekker naar huis komen.
weer een zorg minder dus.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 10:46

3 weken geleden kreeg een medewerker van mijn vaders zaak een hele zware beroerte ze raakte in coma en is 10 dagen na de beroerte overleden. Als ze toch uit haar coma was gekomen en had blijven leven dan was ze een kasplantje geworden, ik bedoel hiermee te zeggen ze zou voor altijd verzorgt moeten worden, er zou niks meer van de oude Marianne overgebleven zijn. De familie heeft toen besloten om de stekkers uit de machine's te trekken zodat Marianne vredig in kon slapen.
Ik kan het nog steeds niet begrijpen, het was zo'n lieve vrouw, zij heeft het gewoon niet verdient, ze was nog zo jong, genoot nog zo van het leven, en die is zo abrupt van haar afgepakt. Marianne is 51 jaar geworden!

Marian, Rest in Peace!

Gelukkig mag je vader vanmiddag naar huis. En dat het zo goed met hem gaat, hij heeft geluk gehad, want het kon ook heel anders zijn afgelopen!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 11:07

Ja mijn vader mag zeker van geluk spreken, maar ja ik geloof dat 1 op de 3 mensen die zo'n soort tia hebben gehad binnen 5 jaar een beroerte krijgen, das dus best veel.
ik ken iemand, die is 43 en heeft ook 3 weken door een beroerte in coma gelegen.
die man was ned. kampioen aangespannen met pony's en kan nu bijna niet smeer.
dat had met mijn vader ook zo af kunnen lopen of nog erger.
Nee we mogen echt heel blij zijn dat het zo afgelopen is, liever dan verschillende aanpassingen dan dat je met z'n tweetjes overblijft toch.

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:44

Je vader heeft idd erg veel geluk gehad!
Wens je vader maar beterschap van me! laten we hopen dat hij snel weer helemaal beter is.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 19:47

thanks.
Nou hij is dus thuis nu en het gaat best goed.
hij heeft bloedverdunners gehad en voor cholesterol en moet over een week naar de nazorg toe.
vanmorgen moest hij nog even nuchter terug naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken.

hij ziet er verder goed uit, je ziet het niet aan hem dat hij een lichte beroerte heeft gehad.
het praten gaat ook steed sbeter zolang hij zich maar concentreerd en niet te snel wil zeg maar.

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:30

He, ik las net pas je verhaal. Mijn vader heeft vorige week donderdag een lichte Tia gehad!!!!! Ook hij had ineens moeite met praten , viel links iets weg en had evenwichtsproblemen. Als hij wilde opstaan/lopen zakte die dus door zijn benen. Direct naar de 1e hulp gereden, mijn lieve vriend heeft mn vader gebracht hij werkt er dicht bij en wij wonen zelf een uur rijden van mn ouders af. Dit was dus een geluk bij een ongeluk!!!!! Toen ik een uur later in het ziekenhuis aankwam (eerst een half uur lopen zoeken waar die zou liggen) bleek dat ie nog steeds op de eerste hulp was en dat het bijna alweer weggetrokken was!!!!! De dokter was nog even komen kijken en zag geen reden om hem in het ziekenhuis te houden. Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest om allerlei onderzoeken/scans te maken en het zag er goed uit. Er waren wel kleine littekentjes te zien maar verder zag het er goed uit. Hij heeft nu ook bloedverdunners en medicijnen voor cholesterol en hoge bloeddruk. Met praten ed ging het na een dag alweer beter.

Het lijkt wel alsof het in de lucht heeft gezeten, wat een toeval!! Heeft je vader ook suikerziekte, mn vader wel en het schijnt vaak voor te komen bij mensen die suiker hebben. Weet je toevallig hoe de Tia heette die je vader heeft gehad of is het standaard bij Tia's dat 1 op de 3 mensen binnen 5 jaar ook nog een beroerte krijgen. De neuroloog heeft hier namelijk bij ons niets over verteld!!!!!!!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 20:44

Jeetje zeg, het lijkt wel een virus. Als je ziet hoevele mensen (ook jongere) er bij mijn vader op de kamer lagen, daar zou je bang van worden.
Mijn vader heeft een beetje hetzelfde gehad als de jouwe alleen is het dus nog niet 100% weg.
Voor zover ik weet heeft hij geen suikerziekte, maar zijn twee zussen (waaronder tweelingzus) wel.
De arts bij mijn vader sprak zelf niet over een Tia, we denken dat hij dei al daarvoor heeft gehad als we alles op rijtjes zetten enzo, duizelingen, zoeken naar woorden, krachtverlies etc.
Dus dit was dan een kleine beroerte, zoklein dat het niet op de CT te zien was.
op www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/158.html staat vanalles over beroerte en tia's.
Ik denk dat dat van die 1 op de 3 meer is als er niets aan gedaan word ofzo?
en er zijn natuurlijk zoveel verschillende soorten beroertes, kleine zoals mijn vader heeft gehad en grote en ertussen in.
Ik denk maar zolang ze er aan werken met die medicijnen enzo het wel goed zal gaan.
heeft je vader geen onderzoek voor dichtgeslipte aaderen gehad?
de mijne dus wel en dat was goed

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:12

Hoi,

ja dat onderzoek heeft ie ook gehad en daar was heel iets aderverkalking op te zien, volgens de dokter niets om ons zorgen om te maken en heeft ie nu dus medicijnen voor gekregen. Hij mag ook gewoon weer werken en auto rijden ed. Ze hebben ook een hartfilmpje gemaakt maar dat was ook goed. Het schijnt dat als je hart onregelmatig slaat dat er dan bloedpropjes uit het hart naar de hersenen gaan en dat is zeer moeilijk te voorkomen.

Als zijn zussen het hebben zou ik het voor de zekerheid wel laten checken (je bent nu toch bezig, we waren gewoon een halve dag kwijt vandaag met testen in het ziekenhuis)

Als zijn (tweeling)zussen het ook hebben zou ik het wel even melden zodat ze dat ook even nakijken, beter het zekere voor het onzekere!!!!
We zijn er bij mijn vader nu 1 jaar geleden achter gekomen, hij dronk zich echt helemaal vol met alles wat er maar drinkbaar was, flessen cola sinas ed en water gingen er doorheen en nog steeds bleef hij dorst houden, niet normaal ook likte hij de hele tijd langs zijn lippen (wat je ook doet als je droge lippen hebt). Uiteindelijk was ie aan het vertellen tegen mn moeder dat ie de paarden ging voeren en de stallen ging uitmesten, terwijl mn ouders al jaren geen paarden meer aan huis hebben!! En op het laatst kon je hem gewoon niet meer verstaan. Ook nu als een dwaas naar de 1e hulp en bleek dat we er net op tijd bij waren, een uur later en hij had in een coma gelegen waar hij waarschijnlijk niet meer uit was gekomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dus een kwestie van goed in de gaten houden.

Bedankt voor je tip van de internetsite, je kunt nooit teveel weten zeg ik altijd maar!!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 22:01

ja mijn vader moet ook al weken zoeken naar woorden enzo.
ook hij heeft een hartfilmpje gehad, was ook allemaal goe dgelukkig.
wel raar dat je vader zo weer aan het werk mag, de mijne dus niet?

De huisarts prikt altijd voor suiker, pas nog gebeurd dus ik denk niet dat hij dat heeft.
hij heeft wel een auto immum ziekte, maar dat heeft hier niets mee te maken verder.
wel is hij daardoor onder controle bij de huisarts en reumatoloog.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 22:05

Fijn dat het beter gaat, kun je weer een beetje rustiger slapen..Lachen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 10:32

Mijn oma heeft ook al een paar lichte tia's gehad. Ze praat dan heel onduidelijk.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:25

Fijn dat je vader weer thuis is...de angst voor een volgende keer zal altijd wel blijven.Laten we het hopen dat hij zoiets nooit meer krijgt...

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 18:42

hij heeft nu dus die medicijnen die er dus voor moeten zorgen dat er geen bloedpropjes meer ontstaan.
Gelukkig had hij geen dichtgeslipte aderen want dan is het natuurlijk nog riskanter en had hij waarschijnlijk ook geopereerd moeten worden, nu dus voorlopig niet.