Ergernissen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 16:36

Pff, dit was me het dagje wel weer...
Gister heb ik mijn arts gebeld voor een herhaalrecept van mijn medicijnen. Dat kon, moest ik een ander nummer bellen en iets inspreken. No problem, zo gepiept. 's Middags om 2 uur zouden mijn medicijnen klaarliggen bij de apotheek. Ik kon niet langsgaan, dus ik vandaag erheen. Nee hoor, geen medicijntjes. Ik had gister al zo'n gevoel, dit gaat mis, nieuw systeem en mijn arts in combinatie met mijzelf die iets nodig heeft... kán niet goed gaan. Maar goed, dan bel je dus weer. Inmiddels was het alleen te laat, dus kreeg ik weer zo'n antwoordapparaat, 'voor noodgeval toets 9'. Naja, ik heb die medicijnen persé nodig vandaag, dus ik toets 9. 'U wordt nu doorverbonden met de telefoniste' Minuut stilte 'Toets het postbusnummer van uw keuze', excuus? Ik heb een noodgeval, geen postbus. Dus ik toets niets. Minuutje later weer 'Bent u daar nog?', ja computertroel, in levende lijve, nog wel. Maar goed, ik toetste niets, want ik wil geen postbus, ik wil mijn dokter, assistente is ook goed. Nog een minuutje later 'Dank voor uw oproep' en ze hangen op! Achteraf best hilarisch, maar je zal daar maar met een hartaanval zitten, goed, dan bel je 112, maar dan nog... Lekker noodnummer!
Dus ik weer gebeld, zelfde riedeltje. Inmiddels was de batterij van mijn mobiel leeg (stom), dus ik dacht: ik bel straks thuis wel. Apotheek is vijf minuutjes fietsen. Dus thuis weer gebeld. Netjes met de telefoniste doorverbonden en toen kreeg ik een ander menutje. 'U bent verbonden met de automatische telefoniste. Wenst u met de telefoniste te spreken, toets dan een 9, weet u het toestelnummer, toets een 0'. Toestelnummer? Telefoniste? Assistente! Dokter! Hartaanval! Dus ik toets een 9, misschien is telefoniste hetzelfde als een assistente, je weet het niet. Nou, ik kreeg gewoon weer hetzelfde bandje te horen. *zucht* Ondertussen kookte ik over, want als ik 112 bel voor een paar medicijnen, nou, dan krijg ik ze nooit. Ik liep echt te koken. Moeder het verhaal verteld (ik over de zeik, het is nl altijd wat met die dokter). Zij bellen, krijgt ze gewoon na zo'n menutje de assistente aan de lijn!
Het recept was dus gister wel gefaxt, maar ze zou het nog een keer doen. Even de apotheek gebeld en ja hoor, ze hadden het binnen...
Argh, ik kan daar zo niet tegen , het is dat ik heel sterk de indruk heb dat het bij een andere huisarts/praktijk gewoon hetzelfde liedje is, maar anders zat ik nu allang bij een ander. Ik wil gewoon het beste wat er is, een dokter die luistert en die je gewoon een receptje voor kan schrijven en dat het dan niet altijd mis gaat. Want het gaat echt altijd mis. Voor mijn lenzen kan ik dan nog naar een betere opticien (zit nu bij de beste), maar een dokter? Het is allemaal huilen met de pet op. Nu weet ik dat ze daar weinig aan kunnen doen, de hele zorgstructuur maakt het niet makkelijker en ondertussen moeten ze ook nog ergens geld verdienen, maar dan nog. Hier worden alleen maar patiënten de dupe van, soms wil je gewoon dat je accuut hulp nodig hebt, want dan opeens wordt je wel geholpen en hoe!

Maar goed, je ergeren is niet goed voor je gezondheid, dus ik lach inmiddels alweer, heb m'n medicijnen en huppel vrolijk verder, maar soms... als ik dood neerval geloof ik niet dat mijn huisarts het door zou hebben... Frusty

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:54

tsja.....
gelukkig is het allemaal goed gekomen, maar ze kunnen inderdaad lekker langs elkaar heen werken. Ik heb ook zo'n verschrikkelijke hekel aan al die doorverbindmenuutjes, echt irritant.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:18

Laudine, neem ajb nog een pilletje Tong uitsteken Gaat niet goed met je! Haha!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:47

Ik woon hier in the middle of nowhere, maar ik heb echt dat soort problemen niet met de huisarts. Wij hebben gewoon huisarts en apotheek in één, veel handiger volgens mij, en telefoonmenuutjes hebben ze hier nog niet eens uitgevonden denk ik.
Als je hier de huisarts belt, kun je dezelfde dag nog langskomen, of als je voor medicijnen belt kun je ze gelijk bij de huisarts afhalen. Je krijgt ook gelijk de assistente aan de lijn, die ook de recepten doet.
Toch wel voordelen aan zo'n achtergebleven gebied volgens mij Haha! .

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:25

Mijn mama is toevallig huisarts en zij is ook 2in1 Knipoog
Maar als je de andere kant van de verhalen kent... hoeveel mensen er bellen voor onzin en zo, of na sluitingstijd. Veel mensen staan er gewoon niet bij stil dat een huisarts OOK wel eens vrij is, of zit te eten Verward
Maar een antwoordaparaat voor zoiets? Nee, alleen om je door te verwijzen naar de waarnemer/huisartsenpost of een andere apotheek.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 20:32

Nou ja, ik kan me best voor stellen dat het voor zo'n 'grote' praktijk (4 of misschien wel 5 huisartsen) handiger is om patiënten gewoon de boel in te laten spreken. Ze hadden er altijd 3 assistentes zitten en je moest altijd al zo belachelijk lang in de wacht hangen (5 minuten vaak). Gat in de randstad is dus toch niet zo heel erg handig...
Ik moet ook vrijwel altijd 3 dagen wachten voor ik terecht kan, meeste acute klachten (heb ik nogal vaak last van) zijn dan al over. Ik heb een hele aardige arts, echt niets op aan te merken, maar zoals het er aan toe gaat...
Mijn opa (nooit gekend) is ook huisarts geweest en het was toen al een uitzondering dat hij net zo veel tijd voor een patiënt nam als nodig was. Dan zat de wachtkamer maar wat voller. Die man was ARTS en geen consultant of wat dan ook. Ik heb echt alleen maar negatieve ervaringen met artsen, ik wéét dat het anders kan, maar omdat ik meer dan gemiddeld naar doktoren moet (niet ga, heb ik wel afgeleerd) zie je op een gegeven moment echt alleen nog maar hoe het NIET MOET... Het is nu te laat om m'n studie nog te wijzigen, maar eigenlijk zou ik voor medicijnen moeten loten (ik loot nu diergeneeskunde), denk toch echt dat dat nuttiger is. En ik begrijp ook heel goed dat het voor artsen één grote bende is. Goede vriend van mijn ouders is tevens onze fysio en die moet dus ook al die zorgverzekeraarsjit invullen. Als ik dat hoor denk ik dat dát pas ergernissen zijn. Voor één patiënt hemel en aarde bewegen omdat deze of gene 3x een behandeling nodig heeft.
Wat ik aan mezelf zie is dat ik dan maar niet ga, waarop mijn arts en de fysio telkens zeggen: volgende keer eerder komen. Maar ik vind het gewoon de ergernissen niet waard. Gaat het die ene keer goed, mooi, maar dan komt er een moment waarop dus weer alles mis gaat (Wet van Murphy), daar bedank ik liever voor...

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:03

Ik ga meestal ook pas achteraf. Dus te laat. Ach, ze maakt er melding van en het is bekend wat er is gebeurdt. Als ik gelij kga dan is er te veel zwelling, of wel een andere reden waarom ze geen uitspraak kan doen.

Vroeger hebben we gehad dat een nachtarts niet kwam omdat hij een vermoedelijke hartaanval patient had. Ik lag diep in coma en had direct hulp nodig. Arts liet lang niet van zich horen en door handelen van mijn vriend ben ik bijgekomen. Met veel restverschijnselen.
De arts belde pas na 3 uur!!!!!! Zo van moet ik nog komen? Ik heb wel een klacht ingedient bij het zorgkantoor. Na dat voorval heeft hij voortaan direct de ambulance gebeld.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:40

Jeetje het word steeds erger !
Nou wat ik laatst heb meegemaakt in het ziekenhuis was ook voor de wilde beesten af !
Ik heb een bloedziekte, mijn bloed stolt niet. Als ik ongesteld ben verlies ik zo allejesus veel bloed dat ik beter op de pot kan blijven zitten. IK heb daar dus pillen voor gekregen en nu is het beter. Mijn vriend en ik willen graag kinderen en zijn daarvoor al een keer in het ziekenhuis geweest (waar we niet serieus worden genomen want je bent pas 20 nog tijd zat om kinderen te krijgen) Nou door die pillen heb ik een onregelmatige menstruatie gekregen, op de bijsluiter van die pillen stond dat als dat het geval was dat ik met het ziekhuis moest bellen. Ik het ziekenhuis gebeld, na 2 dagen proberen kreeg ik een doos aan de tel die mij echt zeer onbeleeft heeft behandeld ! Ik moest kijken voor een afspraak en dat duurde 2 sec begint ze ineens te krijsen ! ho ho ho ho (dacht al het is nog geen kerstmis Haha! ) je denkt toch niet dat ik tijd hiervoor heb ? Nou mijn broek zakte af ik heb een bel afspraak ge-eist ! Morgen word ik gebeld en ga ik dus even klagen !