heupdysplasie belemmering bij paardrijden??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

heupdysplasie belemmering bij paardrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 14:55

hoi, ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft:
Mijn dochtertje heeft een lichte vorm van heupdysplasie gehad, daarvoor heeft ze een tijdje een spreidbroek aan gehad en het ziet er nu allemaal weer goed uit.
De laatste keer dat we bij de orthopaed waren ben ik eigenlijk vergeten te vragen of we er in de toekomst nog rekening mee moeten houden en of ze bepaalde sporten (bijvoorbeeld paardrijden) misschien beter niet kan doen.
Ik ga het zeker nog een keer navragen bij de ha of op het cb maar misschien weet iemand hier iets daarover?
groetjes,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:08

Ik heb je een pb-tje gestuurd!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:31

Is het rijden in Dameszadel geen optie voor haar?
En ik weet niet hoe oud je dochter nu is, maar ik zou sowieso haar niet laten rijden voor haar negende. En vraag het verder voor de zekerheid nog maar even na....ik vrees alleen dat de Artsen er ook geen echt antwoord op weten. En als ze het niet weten, zal het antwoord altijd "nee" zijn...(better safe than sorry)

Liselot

Berichten: 32197
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:33

ik heb zelf ook een lichte vorm van heupdisplasie gehad. mijn broer heeft het wel heel erg gehad.
ik heb er zelf helemaal geen last van, vlak na mijn geboortje heb ik een tijd in een spreider gezeten (mijn broer kreeg zelf gewichten aan zijn beentjes en heeft een halfjaar in het gips gezeten en toen een halfjaar in de spreider).
af en toe met lopen zit mijn heup "op slot" dan beweeg ik hem op een bepaalde manier en dan is het weer goed. met paardrijden heb ik er daarintegen nog nooit last van gehad.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:39