frettenvoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

frettenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 01:26

Het frettenvoer van mijn geliefde beetstjes is dus zo goed als op, en ik heb nog geen nieuw kunnen kopen Bloos
dus hebben wel wat honger, had de laatste brokjes (amper 10 kleine dinetjes) in hun voer bak gedaan, maar ze moeten nog wachten tot morgen rond 6 uur tot dat ik nieuw voer heb kunne kopen.
Dus dacht ik eens kijken wat we nog allemaal in de frigo hebben. Maar mijn fretten beestjes zijn nogal kieskeurig Lachen
Toen zag ik nog wat kipfile liggen voor op de boterham. Heb dat in kleine stukjes gedaan en in het voerbak gelegt.
ze wilde de brokjes ineens niet meer nee ze wilden kip Haha!
Gelukkig hebben hoeven ze dus geen honger telijden want ze vinden de kip echt super lekker Vingers aflikken
en voor die ene keer mag het eens he Knipoog
Ja moest dit effe kwijt omdat ik zelf wel versteld stond ervan. dacht echt van ze gaan het weer niet lusten maar nee ze lusten het Haha!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:01

Haha, fretten zijn en blijven rare beesten. Ik zou best een fret willen, lijken me zo grappige diertjes, maar met wat voor een dier kan je een fret het beste vergelijken? en kat, hond, kanarie...???:-)

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:04

Een kitten. Fretjes blijven hun hele leven jonge katjes.. Met alle voordelen: speels, schattig enz EN alle nadelen: druk, sloopdrang enz Lachen

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:07

Ik wil een fret! Hoe leg ik dat mijn ouders uit? We hebben al een kat en een hond, gaat dat goed samen?

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:32

Mijn fretten slopen niets alleen alle plantenbakken vallen regelmatig op de grond Haha! . Maar fretten kun je niet echt vergelijken met andere dieren. Maar idd zijn ze een kruising tussen kitten puppy en volgens me moeder schijnen ze op eekhoorns en stinkdieren te lijken.
En het zijn roofdieren dus als het goed is vinden ze het meeste vlees wel erg lekker mits het niet te gekruid is uiteraard. En ze kunnen het over het algemeen wel goed met honden en katten vinden. Alleen met kleinere huisdieren moet je oppassen, want het blijven ten aller tijde roofdieren. Dus konijnen, cavia's hamsters en dergelijk gaat echt niet.
Ze kunnen ook lekker rustig op schoot blijven soesen en ze kunnen soms ook eindeloos door de kamer blijven racen, het is maar net wat het karakter van de desbetrefende fret is.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:32

Het is niet zo heel raar dat ze dat lekker vinden hoor.Fretten zijn roofdieren,en eten dus vlees.Die van mij eet ook kuikens en muizen,is ook nog eens veel gezonder dan brokjes.En Clien,neem niet overhaast een fret,de verzorging van fretten wordt vaak onderschat!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 22:19

ja ik weet het. Maar mijn eerst fretje Peaches had ook alles, maar die is jammer genoeg overleden Huilen
Maar de 2 fretjes die ik nu heb Cijo en Mamosa zijn echt kieskeurig en die eten meestal niks anders dan hun voer en snoepjes dus was wel een beetje verwonderd Lachen
want als ik hem iets anders voorschotel moeten ze het echt niet hebben.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 08:14

Ohw zo,wat een tuttebollen Tong uitsteken
(kan trouwens wel zijn dat ze als pup veel hetzelfde moesten eten,dan eten ze later ook moeilijker 'vreemde' dingen)
Ik zag de foto's in je profiel,leuke fretjes hoor!

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:18

Tessake schreef:
ja ik weet het. Maar mijn eerst fretje Peaches had ook alles, maar die is jammer genoeg overleden Huilen
Maar de 2 fretjes die ik nu heb Cijo en Mamosa zijn echt kieskeurig en die eten meestal niks anders dan hun voer en snoepjes dus was wel een beetje verwonderd Lachen
want als ik hem iets anders voorschotel moeten ze het echt niet hebben.


Mijn konijnen houden zelfs niet van snoepjes Haha! Gras, hooi en konijnenvoer (met zaden enzo) is zo'n beetje 't enige wat ze eten. Soms eten ze wel eens 'n paar hapjes van 'n appel, maar ze hebben liever hun standaard voer. En ik maar me geld uitgeven aan dure snoepjes voor ze Scheve mond

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:56

Ik heb wel gehoord dat fretten vals kunnen worden als je ze vlees gaat voeren. Scheve mond Onze fret krijgt het nooit, alleen brokjes.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:02

Xono,dat is een bewering die je wel vaker hoort,maar daar klopt natuurlijk niks van.Een fret ziet het verschil wel tussen een muis en een mens Haha!