Collega die avances maakt...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Collega die avances maakt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 09:27

Ik heb ook weer eens wat! Een van mijn collega's waar ik het goed mee kan vinden wordt de laatste tijd wel een beetje te geinteresseerd naar mij toe. Hij begint steeds meer over zijn huwelijk waar hij niet gelukkig in is en dat zijn vrouw een keer is vreemd gegaan en dat hij haar nog wel een keer terug pakt... . Ook heeft hij gisteren gevraagd of het iets tussen ons zou kunnen worden als we vrijgezel waren geweest. Nee dus, niet mijn type. Fijne collega, verder niks!!!
Nou stuurt hij de hele dag mailtjes met vragen. In het begin had ik er niet zo'n erg in dat er bijbedoelingen waren en ik speelde mee voor de lol maar gaandeweg krijg ik het gevoel dat die mailtjes een diepere betekenis hebben.
Hij mailde me vanmirgen alweer dat hij een groot probleem had: hij was verliefd op een ander dan zijn vrouw!!! Rarara wie de 'gelukkige' is!
Het kan zijn dat het gewoon flauwe grapjes zijn maar dat gevoel heb ik niet.
Ik heb dus vanmorgen terug gemaild dat ik geen zin meer heb in die mailtjes en dat ik ze onnodig vind.
Dat snapt ie dus niet want ik moest er niks achter zoeken...Yeah Right!!!
Ik heb geen zin in zulke dingen op mijn werk. Ik vind het ook een beetje overdreven om er nou meteen mee naar mijn baas te lopen want het is verder een dood goeie jongen. Maar ik heb ook geen zin dat er straks iets uitlekt (ook al is het dan niet waar) en dat dat in de wandelgangen een eigen leven gaat leiden en dat gaat vaak sneller dan je denkt met dit soort dingen.
Het moet dus ook niet gekker worden dan dit want dan stap ik echt naar mijn baas en dan meld ik het.
Ik weet dus eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen in zo'n situatie. Aan de ene kant is het een hartstikke lieve jongen (welliswaar getrouwd en 2 kinderen) en wil ik hem niet in een kwaad daglicht stellen en we kunnen het gewoon goed met elkaar vinden maar ik ben hartstikke verliefd op mijn eigen vriendje en heb geen andere gevoelens dan vriendschappelijke/collegiale voor mijn collega. Niets meer, niets minder.
oliebol, ik heb alweer een mailtje... ik delete nou gelijk de mailtjes... ik weet even echt niet meer wat ik er mee moet.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:32

Super irritant.

Een vriendin van me heeft het ook gehad. Hij stuurde haar brieven waarin stond dat zijn vrouw het geen enkel probleem vond als hij een relatie met haar zou krijgen .

Ze heeft de boel genegeerd en het werd vanzelf minder.

Ik wens je veel succes en ik zou het wel tegen je vriend vertellen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:36

Een enorme foto van je vriendje op je bureau zetten met hartjes en vragen aan je collega of hij mee helpt met het kijken in trouwjurkbladen Knipoog

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:36

Bewaar die mailtjes nou maar.. Als hij echt nog eens lastig word heb je altijd bewijs dat hij je lastigvalt..

Het is waardeloos, maar ik denk dat dat bord voor zijn kop echt niet verdwijnt als je hem blijft terugmailen..

Succes..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:38

In ieder geval dus aan je vriend vertellen en wellicht aan een collega waar je goed mee op kan schieten. Heb je op je werk niet een vertrouwenspersoon waaraan je dit soort dingen kan/mag vertellen (dat is bij ons nl. wel het geval)?
Sterkte en laat je niet op je kop zitten!!!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 09:42

Ik heb het ook al gelijk aan mijn vriend verteld en die vind ook dat ik vanaf nu gewoon de mailtjes e.d. maar moet negeren en als ik het niet vertrouw dat ik dat dan gelijk moet aangeven bij mijn direct leidinggevende. Maar dat van die trouwfoto's is ook wel leuk Knipoog
Het rottige is dat ik het best een leuke en aardige collega vond die altijd wel in was voor een grapje maar nou begin ik het best wel irritant te vinden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:44

ik zou de mailtjes ook bewaren anders is het zijn woord tegen jouw woord. Hebben jullie een vertrouwenspersoon op het werk, dan kan je die inschakelen. Misschien moet je hem nog eenmaal duidelijk maken dat dit afgelopen moet zijn omdat jij je niet prettig voelt bij de toon van zijn meeltjes.....Succes

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:45

Omdat je zegt dat hij verder aardige jongen is en hij zelf zegt er niks mee te menen, kun je hem op een luchtige manier een enorme koude douche geven Knipoog Als dat niet werkt kun je altijd nog naar een vertrouwenspersoon.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:36

Ik herken dit verhaal heel duidelijk.
Het is mij ook eens gebeurt met een collega. Beetje hetzelfde verhaal... Jongen was getrouwd (geen kinderen), ging niet zo goed thuis. Eerst was het gewoon vriendschappelijk en voor mijn gevoel is het nooit meer geweest.
Op een gegeven moment ging hij zijn diensten zo inplannen dat hij tegelijk met mij kon werken (ploegen). Hij kwam "zomaar" langs en ik werd gek van zijn sms-jes.
Ik ben toen heel duidelijk geweest en heb gezegd dat ik hem een leuke vent vond, maar alleen vriendschappelijk. Gelukkig aanvaardde hij dat wel in eerste instantie. Maar na een tijdje begon het weer opnieuw. Hij begon weer te sms-en, bellen, wachten na het werk om mee naar huis te fietsen, etc.
Hij had zelfs al tegen zijn vrouw verteld dat hij verliefd was op een ander. Mijn nummer stond in zijn telefoon, dus belde ze mij op, helemaal over de mik. Wilde ze weten of ik "die andere vrouw" was. Niet dus, maar wel degene die haar man blijkbaar bedoelde.
Vanaf toen was het afgelopen. Ik heb geen last meer van die jongen gehad, maar de vriendschap was ook over. Dat vond ik trouwens wel jammer...

*edit:typfout*

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:49

Laat hem duidelijk merken dat je een vriend hebt.
Begint hij over zijn problemen, vertel dan doodleuk hoe gezellig jij het hebt met je vriend en hoe goed dat het tussen jullie gaat, al moet je de gezelligheid en de verliefdheid bij wijze van spreken uit je duim zuigen! Haha! (Die tip van die foto op je bureau vindt ik ook super!)

Ik zou de emails zeker niet weggooien, hou ze bij als eventueel bewijsmateriaal, en als voor jou echt de maat vol is zou ik er toch eens met een iemand (baas, vertrouwenspersoon) over babbelen. Niet steeds je grens verleggen, genoeg is genoeg!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:53

Dat idee van orri is echt super! Doen!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:37

Helaas herkenbaar... het is toch echt waar, dat mannen rond een bepaalde leeftijd toe zijn aan iets nieuws... Frusty Zachtjes aanpakken helpt niet, is mijn ervaring. Keihard aanpakken, zou ik zeggen.
Mijn collega (46!) vond ik ook een aardige vent, we konden het goed vinden. Dat heeft mij ook heel lang (veel te lang!) tegengehouden om ermee te breken. Maar na mijn verhuizing ging hij door met bellen. Hij wilde langskomen, maar alleen als Thom er niet was... Foto's van mijn huis wilde hij hebben. Toen kwam een andere collega op bezoek (vrouw, 26), en zij vertelde dat hij op kantoor hele verhalen zat op te hangen, dat hij me zo miste, en dat we zo'n "speciale band" hadden. Misselijk Toen sloegen bij mij de stoppen pas door en heb ik hem keihard laten vallen. Ik moet hem hier in de buurt ook niet zien (hij weet waar ik woon), want dan hang ik dit hele verhaal achter elkaar aan de grote klok.
Je moet voor jezelf kiezen. Dat hij een poedersuiker heeft, is zijn probleem. En dat hij nu jou leuk vindt, is ook zijn probleem. Hij mag jou daar niet mee lastigvallen als jij daar niet op zit te wachten. Inderdaad mailtjes bewaren en eventueel later gebruiken, als het niet anders kan. Alleen een héél hard NEE is duidelijk voor mannen met dit soort problemen. Succes!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:47

WAT ik niet begrijp dat er vrouwen zijn die er op in gaan. Dat ze ten eerste genoegen nemen met een 2e plaats, en ten tweede, dat ze er aan meehelpen een andere vrouw te besodemieteren. Ik zie dat vrouwen hier op bokt er tenminste een gezond verstand op na houden. Ik zou gewoon duidelijk tegen hem zeggen dat ik nooit een relatie aan zou gaan met een getrouwde man.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 12:17

Desiree schreef:
WAT ik niet begrijp dat er vrouwen zijn die er op in gaan. Dat ze ten eerste genoegen nemen met een 2e plaats, en ten tweede, dat ze er aan meehelpen een andere vrouw te besodemieteren. Ik zie dat vrouwen hier op bokt er tenminste een gezond verstand op na houden. Ik zou gewoon duidelijk tegen hem zeggen dat ik nooit een relatie aan zou gaan met een getrouwde man.


Je hebt er inderdaad vrouwen bij die er op ingaan maar dan is er denk ik ook iets mis in hun relatie of ze zijn gewoon aandachtsgeil!
Ik moet niks met een getrouwde man, het lijkt met verschrikkelijk om iemand op die manier te bedonderen.
Dat hij haat gevoelens koestert jegens zijn vrouw is niet mijn probleem en dat probeer ik hem duidelijk te maken. En dat hij haar nog een wil 'terugpakken' door ook eens vreemd te gaan of verliefd te worden op een anders vrouw vind ik ook eng. Dat zou willen zeggen dat hij mij wel even wil gebruiken om zijn doel te bereiken.
Volgens mij zit er een steekje los... .

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:29

Desiree schreef:
WAT ik niet begrijp dat er vrouwen zijn die er op in gaan. Dat ze ten eerste genoegen nemen met een 2e plaats, en ten tweede, dat ze er aan meehelpen een andere vrouw te besodemieteren. Ik zie dat vrouwen hier op bokt er tenminste een gezond verstand op na houden. Ik zou gewoon duidelijk tegen hem zeggen dat ik nooit een relatie aan zou gaan met een getrouwde man.

Dat begrijp ik ook totaal niet. Zo 'n vent kan dan maar alles maken, jij past je maar aan, als een soort bij-vrouw (hoe heet dat?) Lekker veel zelfrespect heb je dan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:30

Ik ben er ook van overtuigd dat je onder vrouwen beduidend meer "deurmatjes" hebt dan onder mannen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:38

ik heb hetzelfde meegemaakt. weliswaar met een vrouw natuurlijk (ook getrouwd) maar ik voelde me heel ongemakkelijk erdoor. bleef me echt elke minuut emailen. in 1e instantie denk je goh leuk die aandacht maar later niet meer. ik stopte met mailen en het is gewoon overgegaan na een paar weekjes.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:43

SuperPepeijn schreef:
ik heb hetzelfde meegemaakt. weliswaar met een vrouw natuurlijk (ook getrouwd) maar ik voelde me heel ongemakkelijk erdoor. bleef me echt elke minuut emailen. in 1e instantie denk je goh leuk die aandacht maar later niet meer. ik stopte met mailen en het is gewoon overgegaan na een paar weekjes.



Haha! Haha! Haha! Lips are sealed Zielig voor je Pepijn. Haha! Ach gut

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 12:43

Ja het is net wat je zegt. In het begin zoek je er niks achter en is het wel geinig maar op een gegeven moment gaat het overdreven vormen aannemen en dan is het teveel. Ik reageer nu ook niet meer op de mailtjes die hij stuurt. Helaas heeft hij op de telefoonlijst mijn mobiele nummer gevonden en ik heb ook al een paar sms-jes gehad.
Ik word er zo moe van.
Oh ja, hij heeft er nog steeds geen bijbedoelingen bij....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:47

dan niet reageren op die smsjes ook.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:59

ontzettend irritant, kum je hem niet gewoon vertellen dat je je ongemakkelijk voelt bij al die mailtjes en sms-jes? Al hij er niets mee bedoelt dan is het ook geen enkele moeite om er mee op te houden. Mocht dat net helpen: recht in zijn gezicht zeggen dat je hier niet van gedient bent, is dan blijkbaar het enige wat helpt.

Moet zeggen dat ik die van trouwjurkbladen ook wel heel erg strak vindt.

En idd: mailtjes bewaren.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:10

ik denk inderdaad dat alleen negeren helpt.
ik heb ook wel 'ns zo'n collega gehad, die ging op een gegeven moment ook naar m'n huisadres mail sturen of ik niet met hem meewilde naar portugal enzo........mail die richard dus ook leest....pfff
negeren die hap, dan denk ik dat het het snelste over is.
succes!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:24

SuperPepeijn"]
Ik stopte met mailen en het is gewoon overgegaan na een paar weekjes.
[/quote]
[quote="MirageGidran schreef:
negeren die hap, dan denk ik dat het het snelste over is.

In mijn geval hielp dat dus niet, daar moest echt de botte bijl in... Ik heb eens iemand horen zeggen dat mannen denken dat als vrouwen "nee" zeggen, ze eigenlijk "ja" bedoelen... Ik hoop voor je Zwelgje dat hij voor rede vatbaar is en je hints begrijpt, maar anders niet te lang wachten met "hakken" hoor!