Airco ellende

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Airco ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 14:56

We zitten hier met 7 man op kantoor en de sfeer is al dagen te snijden.. Het is hier namelijk stikheet, maar als de airco aan staat blaast hij maar 1 kant op: de mijne Scheve mond

Het is dus constant ellende of de airco aan kan of niet.. Of iedereen zit te zweten, of ik (en een collegaatje tegenover me iets minder) zit in een soort orkaan van 'frisse'lucht. Heb nu dus ook al een paar dagen koppijn en droge ogen.

Ik heb het er met mijn manager over gehad en voorgesteld dat we zouden ruilen van plek, aangezien hij wel de airco telkens aan wil. Hij lachte erom en zei dat hij op een gegeven moment niet eens meer in discussie met me wilde hierover.

Ben het nu echt zat.. Iemand enig idee wat mijn rechten zijn op dit vlak? Ik neem aan dat je werkgever moet zorgen dat je werknemers in een gezonde omgeving kunnen zitten.. En dat is dit niet. Andere collega's hebben trouwens even op mijn plek gezeten en ook bevestigd dat de luchstroom wel erg extreem is..

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:59

arbodienst inschakelen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 15:01

Lielle schreef:
arbodienst inschakelen.

Ja, daar zat ik ook aan te denken, maar ik werk er pas, en ik heb het idee dat ik daar niet echt vrienden mee maak..

Vind het zo moeilijk, want zo kan ik echt niet normaal werken, maar ik wil er ook geen ruzie over maken..

Misschien dat ik ze even bel voor advies.. tanx

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:01

airco laten repareren Haha!

ok, alle gekheid op een stokje, dat vind ik dus echt niet kunnen
hij omzeilt het wel snel he, als je het hem eens wil laten voelen Boos!
ik kan je jammer genoeg niet echt concreet helpen...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:24

Hee, dat ken ik. Ik zit ook midden in het blaasgebied van dat stomme ding. En ik kan er ook nog eens niet tegen: Bloedneuzen, verkouden en koppijn...

Ik heb mijn baas eens achter mijn bureau laten zitten en die had na een kwartier door wat ik bedoelde. Wat wel eens wil helpen is idd jezelf ziekmelden en bij het formulier opgeven dat het ligt aan je werkomgeving en dat je er geen begrip voor krijgt dat je er niet tegen kan.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 15:35

Bloedneuzen? Jeetje, dat is wel heel erg heftig.. Scheve mond

Mijn manager wil niet even op mijn plek zitten. Hij weet zelf ook wel dat het niet fijn is..

Is het bij jou nu ook opgelost?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:47

batje schreef:
Bloedneuzen? Jeetje, dat is wel heel erg heftig.. Scheve mond

Mijn manager wil niet even op mijn plek zitten. Hij weet zelf ook wel dat het niet fijn is..

Is het bij jou nu ook opgelost?


Als die airco 3 seconden aanstaat begin ik te bleren dat het koud is, ik in de tocht zit, dat ik van plek wil ruilen en begin mijn neus maar weer te deppen...
Geheid dat dat ding binnen 5 minuten uit is. Ik heb me er overigens wel een keer voor ziek gemeld. Ik was echt snipverkouden geworden en heb dat zo ook gemeld bij de AMG! Haha!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:43

Dreigen met de arbo
sorry maar dit is echt belachelijk.
en dat hij geneens wil uitproberen hoe vervelend die airco op jouw plek is vind ik ook belachelijk, hij neemt je helemaal niet serieues
he sorry dat ik hem zo afzeik maar dit is gewoon onmenselijk
gelukkig heb je geen (harde) lenzen, want dan is zoiets helemaal een drama. of je hebt ze wel, nou dan heb ik helemaal medelijden met je.
de zomer staat voor de deur dus dat kan echt niet zo blijven

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 22:56

gelukkig heb ik idd geen lenzen, dus dat scheelt al weer..

Ik heb het er nog eens over gehad, maar heb niet het idee dat hij er iets mee gaat doen. Wacht even tot de volgende vergadering (donderdag) en zeg er dan wat van als de hele afdeling erbij is. Daarna kan ik altijd nog bij zijn manager terecht, en later de ARBO dienst.. Moet zeggen dat ik er inderdaad behoorlijk pissig van wordt.

Dank je voor jullie reacties, voelde me een beetje een zeikerd, maar lees nu eigenlijk dat ik wel een beetje gelijk hebt Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:01

Ik zou er gewoon een keer serieus over praten met iedereen. Duidelijk zeggen wat je problemen zijn en dat er gewoon een oplossing moet komen, hier moet onderling uit te komen zijn. Ik neem aan dat het geen verplaatsbare airco is? Ik zou niet met de arbo gaan dreigen als ik jou was, daar zitten de meeste bedrijven niet om te springen (kost ook geld natuurlijk) en voordat je het weet kan je je spullen pakken.