En dan zie je een portomonee liggen....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat doe je...?

Je gaat zorvuldig te werk, haalt al het bruikbare eruit en gooit de rest in de berm
6 (9%)
Je laat hem liggen...en laat iemand anders de keuze maken wat hij/zij ermee doet
Geen stemmen
Kijkt of er gegevens van de eigenaar in zit, zoekt contact en levert de beurs met volledige inhoud terug
49 (76%)
Zoekt contact met de eigenaar en geeft de beurs terug, maar het geld heb je eruit gehaald. Zo heb je hem gevonden...(tenminste, dat zeg je)
2 (3%)
Brengt hem naar de politie en je hebt daarmee je "plicht" als burger gedaan.
6 (9%)
Je hebt de gegevens gevonden en belt de persoon, verteld dat hij/zij de beurs kan terug krijgen mits hij/zij bereidt is vindersgeld te betalen.
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 64



Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:55

Alles terug geven, eerst even zelf zoeken en anders naar de politie. Eigelijk wat het meerendeel doet. Overigens vind ik niet dat je het echt kunt vergelijken met een los briefje geld. Aan geld kun je niet zien van wie het is, een portemonaie daarentegen is een stuk persoonlijker. Daar zitten ook vaak pasjes in, met namen. Als ik geld zou vinden, zou ik het houden, zonder daar ook maar enige schuldgevoelens aan over te houden (oke, bij een groot bedrag gaat er wel een telefoontje richting politie), tenzij er aan te zien is van wie het is. Dan wordt het een ander verhaal.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie