En dan zie je een portomonee liggen....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat doe je...?

Je gaat zorvuldig te werk, haalt al het bruikbare eruit en gooit de rest in de berm
6 (9%)
Je laat hem liggen...en laat iemand anders de keuze maken wat hij/zij ermee doet
Geen stemmen
Kijkt of er gegevens van de eigenaar in zit, zoekt contact en levert de beurs met volledige inhoud terug
49 (76%)
Zoekt contact met de eigenaar en geeft de beurs terug, maar het geld heb je eruit gehaald. Zo heb je hem gevonden...(tenminste, dat zeg je)
2 (3%)
Brengt hem naar de politie en je hebt daarmee je "plicht" als burger gedaan.
6 (9%)
Je hebt de gegevens gevonden en belt de persoon, verteld dat hij/zij de beurs kan terug krijgen mits hij/zij bereidt is vindersgeld te betalen.
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 64


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:59

"Kijkt of er gegevens van de eigenaar in zit, zoekt contact en levert de beurs met volledige inhoud terug" heb ik gekozen. De eigenaar moet zelf maar bepalen of ik recht heb op vindersloon of wat anders. Je kan het niet maken om dat te eisen of om het geld eruit te halen.

Ik ben 2x mijn portemonnee kwijt geraakt en ik weet hoe rot het is als je alles kwijt bent. Ga maar eens na wat je allemaal in je portemonnee bewaard. De eerste keer krijg ik na een paar weken mijn portemonnee terug, maar het geld was eruit gehaald (300 gulden -> ik had net m'n salaris gekregen en wilde het naar de bank brengen). De tweede keer ben ik gerold in Parijs, m'n portemonnee en alle spullen heb ik niet meer teruggezien. Gelukkig dekte mijn reisverzekering een hoop.



Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:06

Charlotte schreef:
Oke niet helemaal eerlijk, maar ik zou er dus evt. wel wat geld uit nemen. Een dief? Nee hoor, een arme student die altijd wel wat extra geld kan gebruiken Haha!

Maar als het om echt grotere bedragen zou gaan zou ik hem natuurlijk wel eerlijk terugbrengen..


Wie weet is die portemonnee wel van een nog armer iemand, dan jij als arme student. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om er geld uit te nemen, ik zou me lang lang (2x!) schuldig voelen.

En die laatste alinea, dat geloof je toch zeker zelf ook niet. Als je gewoon geld uit een portemonnee zou halen, dan maakt de hoeveelheid niet uit toch?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:24

Een briefje van 50 euro vinden is idd een twijfelgeval, maar als je een portemonnee vindt met naam en toenaam en je bent dan nog zo schofterig om geld eruit te halen... nee, dat zou ik nooit doen.

Vroeger was ik een keer met een vriendinnetje buiten aan het rijden, zagen we allemaal tassen ergens in een sloot liggen. Dus ik afgestapt en gekeken wat het was, bleek het allemaal kleding en vakantiespullen te zijn. Ik had een agendaatje gevonden en daar stond het telefoonnr. in van de eigenaren, maar die waren nog niet thuis. Vervolgens hebben we de politie gebeld en die hebben de spullen opgehaald. De auto bleek ook nog gestolen te zijn van die mensen en dieven hadden de spullen gedumpt. Vreemd genoeg hebben we nooit een bedankje of zo gekregen.
Er bleek trouwens een slaapzak en een Levi's broek te ontbreken, die had dat vriendinnetje dus nog even snel opgehaald, voordat de politie kwam. Dat vind ik eigenlijk nog steeds een rotstreek, zoiets doe je gewoon niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ann, ellen05, Flippertje, GoogleAdsense, IASCrawler, Jolynne, jooproo, lenaa_tje, Mars, Muga, purny, RenskeFrea, Sorriso, Tink89, Toushie, Winna, Zebrastreep en 196 bezoekers