Moeilijk bevallen als je paardrijdt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Moeilijk bevallen als je paardrijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 10:03

Ik heb gehoord dat het heel erg moeilijk is voor vrouwen die paardrijden om een kind te baren.
Omdat de spieren daarzo heel erg strak en gespierd zijn.

Klopt dat?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:10

Kan hoeft niet hoor, ik heb het ok wel eens gevraagd, maar mij n instructrice zei dat ze er totaal geen moeite mee had.. oftewel allebei d'r kinderen waren er zo uit..

Het is gewoon per persoon verschillend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:12

Ik heb dat inderdaad ook wel eens gehoord, omdat je bekkenbodemspier erg ontwikkeld is als je al lang paardrijdt... En een bevalling lijkt me al niet zo'n lolletje... Haha!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:38

Ja zo'n verhaal vertelde mijn afdelingshoofd van de middelbare school eens.. ik kwam daar binnenlopen omdat ik mn elleboog gebroken had met paardrijden. Begint hij een debiel verhaal over dat mensen die paardrijden of balletdansen moeilijk kunnen bevallen Verward (ja zijn vrouw was net bevallen, hij wist er alllus van Knipoog) Tja.. beetje wazig moment, maar ik het het wel onthouden daarna, lijkt me geen pretje...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:07

Ik zal het over een paar weken vertellen Lachen
Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen...........ik zie er namelijk nu al als een berg tegenop Lips are sealed

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:17

Ik heb er geen last van gehad, mijn zoontje is na 15 minuten "persen" geboren en mijn dochter in 1 minuutje! En ik heb 5 keer in de week gereden van 6 t/m 24 jaar.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:37

Ik heb dat ook gehoord, maar ik heb zowiezo al besloten dat ik geen kinderen hoef. Voor even zijn ze wel leuk, maar om er nou 18 jaar last van te hebben

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:41

Ik heb dat nog nooit gehoord. Maar ik denk dat het ook van andere factoren afhangt. Volgens mij is dat voor iedereen verschillend.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:44

Linda250 schreef:
Ik heb dat nog nooit gehoord. Maar ik denk dat het ook van andere factoren afhangt. Volgens mij is dat voor iedereen verschillend.


Dat lijkt mij ook ja. Mijn moeder heeft trouwens ook haar hele leven gereden en het verliep ook bij ons alle 3 normaal. De een bevalt gewoon makkelijker dan de ander. En het ligt er misschien ook wel aan hoe dik je kindje is }>

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:48

mijn instructrice moest via een keizersnede bevallen omdat ze erg strakke spieren had én erg smal is.
van 1 keer in de week rijden merk je niet zo veel, maar als je elke dag tot ongeveer de bevalling doorrijdt dan kan er wel wat 'te merken' zijn.