Is het bokt-diet ook voor paarden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 16:14

Bij mij valt het gewicht wel mee (18 jr, 1.78m lang en rond de 60 kilo), dus weinig te klagen over mn gewicht, maar wel over dat van mn paardje.
Hoeveel zij weegt kan ik niet zeggen (leeftijd en lengte wel, maar daar heb je toch niks aan), maar dat het teveel is ziet een leek.

Ik ben sinds november erg ziek geweest en vanaf toen is ze niet echt meer bereden, verder kwam ze wel buiten enzo, maar het dikke is er langzaam ingeslopen.

Nu staat ze dus ook op een soort diet, ze is tijdelijk naar een andere stal verhuist, ze krijgt van alles minder maar genoeg, komt in de wei en sinds 3 weken zijn we weer bezig haar beweging te geven.
Anderen zeggen dat ze wel wat dunner is geworden, heel minimaal maar toch een beetje, zelf zie ik het niet, want ik zie haar iedere dag.

Iemand nog tips of dergelijke???

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 16:41

Geduld. Je moet bij een paard niet te snel resultaat willen zien.
Ga veel met haar wandelen of rijden en zoek naar de juiste hoeveelheid voer. Zorg in ieder geval dat ze genoeg ruwvoer krijgt en minder op het krachtvoer.
Verder kan je in plaats van boks bijvoorbeeld muesli zonder haver geven, ideaal voor paarden die sober gevoerd moeten worden.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 20:12

tuurlijk heb ik geduld, ze is ook al wat minder dik geworden, alleen het valt mij niet zo op omdat ik haar elke dag zie en andere die haar niet altijd zien wel.

ik heb vandaag weer voor het eerst echt gereden, lekker gevoel joh.

het voer is dus al minder geworden nadat ik haar van stal heb veranderd, ze krijgt genoeg maar niet te veel ruwvoer en een kwart tot half bakje brokken.

ik sta nu op een stal waar brok wordt gevoerd maar zodra ze thuis is, kan ik muesli zonder haver wel eens proberen.
heb ik bij mijn vorige ook wel eens gevoerd maar ik noemde het altijd gewoon mix.

en ook al zou Chriss niet zo dik zijn, ze moet eigenlijk altijd al sober gevoerd worden, daarom ben ik ook van stal veranderd want bij de vorige was dat dus niet zo, dat en te weinig beweging heeft haar zo dik gekregen.

ze komt dus elke dag met andere paarden in de wei, die zorgen erwel voor dat ze beweging krijgen, nou ja benen strekken.
verder longeer ik, rijd sinds vandaag weer en wandel af en toe.