waarschijnlijk 2 nieuwe gevallen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

waarschijnlijk 2 nieuwe gevallen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 22:08

Ik zag op teletekst dat er waarschijnlijk 2 nieuwe gevallen zijn, 1 in Limburg geloof ik?!

Wie weet er meer van?!?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:23

Toch weer nieuwe verdenkingen vogelpest

Na zes dagen stilte zijn er vrijdag toch weer twee
nieuwe ernstige verdenkingen van vogelpest bijgekomen, in het
Limburgse Beringe en het Brabantse Helenaveen. Dat heeft het
ministerie van Landbouw vrijdag gemeld.
Het bedrijf in Beringe ligt in het gebied ten zuiden van de A67 dat toch al wordt leeggemaakt. Helenaveen ligt even ten noorden van de snelweg. Hierdoor moeten nog eens drie bedrijven worden leeggehaald. Omdat ten noorden van deze plaats een natuurgebied ligt, hoeven er verder geen maatregelen worden genomen, aldus een woordvoerder van het ministerie.

In totaal zijn er 249 bedrijven besmet, en twaalf verdacht. Van de besmettingen zijn er twintig hobbypluimveehouders, van de verdenkingen vier.

ANP, 02/05/03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:25


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 22:26

Ach ja, ik dacht start ff een nieuw topic anders staat alles doorelkaar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:28

ow zo

ja dat kan natuurlijk ook *LOL*

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 11:37

He Sh*t!
Duurt het weer langer voor er weer wedstrijden gereden kunnen worden!
Op deze manier gaat het hele Endurancewedstrijd seizoen naar de maan... Frusty

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 18:47

Guinni schreef:
He Sh*t!
Duurt het weer langer voor er weer wedstrijden gereden kunnen worden!
Op deze manier gaat het hele Endurancewedstrijd seizoen naar de maan... Frusty


Sorry hoor, maar is dat nu echt het belangrijkste waar jij, en vele anderen aan kunnen denken?
Dat je geen wedstrijden kan rijden is vervelend, maar niet het einde van de wereld.
Ik zie het straks gebeuren dat mijn kippies geruimd moeten worden. Ook niet leuk, maar kom ik ook wel weer overheen. Daarin tegen zijn er tig gezinnen die nu compleet geruineerd worden. Sta daar eens bij stil. Dit is IMO niet minder erg als de MKZ, hoewel je er wel minder van hoort.

Ik erger me aan zulke uitspraken echt helemaal kapot, sorry...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:51

En zo heeft iedereen z'n eigen gevolgen van de vogelpest...
Natuurlijk is het erger dat er zoveel bedrijven geruimd moeten worden, maar toch ook begrijpelijk dat men er van baalt als alle wedstrijden afgelast worden...

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 23:27

Stef, er zijn ook mensen die hun inkomsten indirect via het wedstrijdencircuit krijgen. Denk aan professionele stallen die paarden uit moeten brengen en zichzelf in de kijker moeten rijden. Deze situatie mag niet te lang duren, want het kost de paardensector een hoop geld.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 10:29

Stef, het spijt me maar de paardensport in onze regio wordt nu voor de derde keer in 5 jaar ernstig gedupeerd door een probleem in de landbouw. Dat vind ik gewoon te gek worden, en ik vind heel legitiem dat wedstrijdruiters daarvan balen. Ik heb heus wel begrip voor de gevolgen voor de kippenboeren, maar ik ben dit jaar dus ook weer de l*l, terwijl het nut hiervan totaal niet duidelijk is.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 17:15

Lielle schreef:
Stef, het spijt me maar de paardensport in onze regio wordt nu voor de derde keer in 5 jaar ernstig gedupeerd door een probleem in de landbouw. Dat vind ik gewoon te gek worden, en ik vind heel legitiem dat wedstrijdruiters daarvan balen. Ik heb heus wel begrip voor de gevolgen voor de kippenboeren, maar ik ben dit jaar dus ook weer de l*l, terwijl het nut hiervan totaal niet duidelijk is.


helemaal mee eens Lielle

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 09:51

tuurlijk, balen mag. Is ook logisch, het is heel erg vervelend, maar niet het einde van de wereld

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:21

Maar dat is het voor de kippenboeren ook niet! De professionele ruiters wordt net zozeer gedupeerd in hun broodwinning, maar dat is kennelijk niet zo erg.
En ik ben geen professioneel ruiter, maar wel wedstrijdruiter en ik betaal iedere maand een hele klap geld voor de paarden die ik voornamelijk heb om wedstrijden mee te rijden. En dat kan dus weer , maar dat is dus ook niet erg Frusty Boos!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:09

helemaal mee eens lielle!!!

de kosten van de stal, het voer, de smid, en niet tevergeten dure privelessen en lidmaatschap van de club, startkaart enz lopen gewoon door, maar je kan ondertussen nix met je paard!

oke ik kan wel gewoon blijven lessen, en een keer buitenrijden enzo, maar mn wedstrijden gaan niet door, terwijl ik voornamelijk aan het trainen ben om verder te komen in de sport!

dus ik baal er ook heel erg van Boos!