nachtmerrie, ik ben zwanger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:55

Tallie1979"]
[quote="youngster schreef:
3 keer abortus?? Sorry maar dat vind ik inderdaad gewoon stom.. je zou denken dat je van je fouten leert..

Ehmm 2x!! 1x van 1 kind en 1x van een tweeling..wel goed lezen hoor Knipoog
[/quote]dus 3x geaborteerd. misschien moeten we even een ander topic starten uit respect voor meiske. dan kan zij zelf beslissen wat ze leest en wat niet.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 02-05-03 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:55

UlbeH, misschien had ze dat ook beter niet kunnen doen. Maar ik denk dat ze bokt op dat moment als een uitlaatklep heeft gebruikt omdat ze er verder niet over kon praten en niet om te vragen wat ze moet gaan doen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:55

Ik denk niet dat jullie meiske met dit soort praat helpen. Eerder een schuldgevoel aanpraten, de een is voor, de ander is tegen. Bij adoptie kan je het nooit afsluiten, bij adoptie heb je misschien het gevaar dat je kind niet goed terecht komt en ongelukkig wordt. Wat dan, vergeef je jezelf dat ooit?
Abortus is geen moord, weet je wat erg is; kinderen op de wereld zetten, die geen toekomst hebben, ongelukkig zijn, het voelen dat ze eigenlijk niet gewenst zijn.
En Ulbe H, jij weet het wel heel makkelijk te stellen. Jij wilt dus sowieso dat je vriendin/vrouw zich hoe dan ook volpropt met hormonen, ook niet elke vrouw kan daar tegen, daar los van is de 100% veiligheid alleen maar haalbaar als je aan sterelisatie gaat denken.

SP, dat lijkt me een goed idee. Want als ik eerlijk ben vind ik het heel erg sneu dat dit gebeurt in een topic van iemand die alleen maar steun zoekt.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 02-05-03 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:56

Ok Irene ... Het ismisschien indeze situatie heel cru van mij om dit te zeggen maar ze kan dit soort reacties ook verwachten ... zowel voor haarzelf de positieve maar ook de negatieve

En Chantal1 *waarom nou zoveel Chantals
Er zijn genoeg opties voor een vrouw kwa pil , spiraaltje enz enz enz ga maar door hele waslijst ....
Er is voor iedere vrouiw wel iets waar ze tegen kunnen ...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:58

Geen toekomst ( voor geadopteerde kinderen) , wat is dat nou weer van onzin??? Frusty Zee zoeken echt wel een goed plekje uit met mensen die ze naar school kunnen laten gaan en gewoon van hun kinderen houden. Ik ken ook 2 mensen die geadopteerd zijn en die zijn heel gelukkig, wat een onzin zeg!

En een schuld gevoel aanpraten nee hoor, al ze overal goed over nadenkt van adopteren zou ze het toch al hebben of moeten weten allemaal, we verzinnen toch niets nu?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:59

Ik sluit me aan biij Chantal1 en SP. Zoveel mensen, zoveel meningen. Meiske vraagt alleen om steun en wil haar hart luchten. Wellicht beter om een ander topic te openen om te discussieren over de pro's en con's van abortus.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:01

Ja maar wat voor steun zoekt ze ... Apple dan snap ik haar post niet
Wat moet je dan neerzetten ?
Meiske ik ben het helemaal met je eens ... ???
Tuurlijk vind ik het poedersuiker voor der op die leeftijd ... tuurlijk heb ik het echt met haar te doen en ben blij dat ik niet in haar situatie zit ... maar dan nog moet ze wel alle opties bij langs gaan toch ?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:02

Apple schreef:
Ik sluit me aan biij Chantal1 en SP. Zoveel mensen, zoveel meningen. Meiske vraagt alleen om steun en wil haar hart luchten. Wellicht beter om een ander topic te openen om te discussieren over de pro's en con's van abortus.


Ik sluit me daar ook bij aan, en had het al gezegt dat we haar hiermee niet echt helpen..ze heeft het waarschijnlijk al moeilijk genoeg..

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:03


UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:04

Kijk als we meiske alleen maar steunen en zeggen dat het allemaal wel ok is is ze daar ook niet mee geholpen. Volgens mij is het ook van belang de motivatie van mensen die er tegen zijn aan te horen.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:15

Ik denk dat het goed is voor Meiske om alle kanten van het verhaal heel erg goed te overwegen. Ik zeg niet dat dit makkelijk is, maar wat je ook beslist het is onomkeerbaar, dus daar moet je goed over na denken... hoe moeilijk dat ook is!

Nogmaals sterkte!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:22

Ik denk dat je niet te snel een beslissing moet nemen wat je gaat doen. Denk er echt goed over na! Hier kunnen we niet voor je kiezen, dat zal je zelf moeten doen. Of je nu abortus pleegt, het kind ter adoptie stelt, of het houdt, ik hoop voor jou, je vriend en het "kind" dat je de beste beslissing maakt.. Heel veel succes er mee!

meiske
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 11:22

Het maakt mij echt niet uit wat iedereen ervan denkt, ik heb dit topic geopend om mijn hart te luchten. Maar het blijft mijn leven, en mijn beslissing staat vast.
Adoptie is voor mij geen optie, de redenen hiervoor zijn al door anderen genoemd.

Even iets anders, ik heb net naar de kliniek gebeld, maar ik kan pas 12 mei terecht voor het 1e gesprek, zwaar kl*te....
Ik dacht dat ik er gelijk naar toe zou kunnen, of iig snel, had ik dus toch een afspraak moeten maken bij de huisarts vanmorgen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:27

Kan je dat niet alsnog doen?? Ik denk dat het wel belangrijk is om het er met je huisarts over te hebben..

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:28

meiske schreef:
Ik dacht dat ik er gelijk naar toe zou kunnen, of iig snel, had ik dus toch een afspraak moeten maken bij de huisarts vanmorgen.


Kan je dat niet alsnog doen dan?

meiske
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 11:29

Voor vandaag niet meer denk ik, dan wordt het maandag.
Ik wil het echt zo snel mogelijk afgehandeld hebben, en dat is niet omdat ik het er makkelijk mee heb....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:30


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:30

Probeer zowiezo even te bellen, misschien is er toch nog een gaatje vanmiddag. Je weet maar nooit!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:30

Tallie1979 schreef:
Oei, wat een moeilijke keus..

Ik heb in mijn directe omgeving iemand die al twee maal een abortus heeft gehad. Een keer van 1 kindje en een keer van een tweeling. Dit heeft er bij haar ingehakt. Toch is ze heel erg blij dat ze die keuze gemaakt heeft. Mede omdat ze anders nu totaal geen toekomst meer had gehad. Ze is net 22.

Ik denk dat je er goed aan doet om voor jezelf en je toekomst te kiezen. Een kindje wat ongewenst is gaat dit ook merken. En hem de dupe laten worden van je eigen onvrede is niet de beste oplossing..

Mocht je erover willen praten dan PB je me maar.. Ik luister wel Lachen

Sterkte! Ach gut


Er bestaat zoiets als een condoom Haha! Het gebruik daarvan is minder ingrijpend als een abortus.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:31

Kojack, die is geknapt.

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:35

Moet er niet gekeken worden naar hoe je verzekerd bent? ik kan me vaag herinneren van een vriendin van me dat ze de abortie zelf heeft moeten bekostigen omdat haar ouders er anders achter zouden komen via haar ouders verzekering.

Verder wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode. Ik denk dat je een goede keus maakt.

meiske
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 11:41

Nee een abortus wordt vergoed door AWBZ, er hoeft dus niets bekostigd te worden maar je moet wel verzekerd zijn idd.

Overigens, bij mij is er niets gescheurd, geknapt, vergeten of wat dan ook. Ik vraag me dan ook af hoe het heeft kunnen gebeuren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:44

Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe. Doe wat je hart je ingeeft en trek je niks aan van wat anderen zeggen.

meiske
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 11:47

Ik heb net mijn huisarts gebeld, en ik kan nog terecht vanmiddag! Ik heb de situatie uitgelegd en ze konden wel een plekje maken na het normale spreekuur.
Probleem is alleen dat de huisarts een goede kennis is, daarom wilde ik liever gelijk naar de kliniek.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:48

een huisarts heeft een zwijgplicht ook al is het een goede kennis..