nachtmerrie, ik ben zwanger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:38

orri schreef:
Had ze dan niet beter een morning after pil kunnen halen Tallie?
En nu heeft ze dan wel een kind?


Op d'r 17e heeft ze zo'n pil gehaald. Die overigens niet gewerkt heeft..

En bij de tweede had ze er geen idee van dat het niet safe was. Ze kwam er achter toen het al zover was.

En nee, ze heeft geen kind.

Meiske, heel veel succes, ik denk dat je de juiste keus maakt!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:39

Symmetje schreef:
Maar adoptie is ook niet iets bepaald makkelijks. Je krijgt een kind, het is niet gewild natuurlijk. Je staat het af, maar toch heb je altijd de beseffing dat er ergens op deze wereldbol een kind van je rondloopt. En dat kind komt een keer op de leeftijd dat hij of zij wilt weten wie zijn of haar moeder is... En dan wordt je er weer mee geconfronteerd...


Aan de andere kant, leef je altijd met het besef dat je je kind hebt laten doden.
Als ik van Meiske hoor, dat haar moeder abortus heeft laten plegen, en het daar nog steeds ontzettend moeilijk mee heeft, zegt dat toch ook wel wat.
Neem anders eens contact op met de VBOK, misschien dat die je kunnen helpen..
Daar kunnen ze je misschien verder helpen: www.vbok.nl

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:39

Nouja in iedergeval heel veel sterkte Ach gut Doe wat je denklt dat goed is.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:39

Tallie1979"]
Verder vind ik adoptie zelf geen optie. Een kind krijgt toch altijd te horen dat hij of zij geadopteerd is en gaat op zoek. Waarom denken jullie dat Spoorloos en andere programma's een toekomst hebben??
[/quote]waarom is het dan geen optie precies?
[quote="Billy schreef:
Aan de andere kant, leef je altijd met het besef dat je je kind hebt laten doden.
en dat gaat niet in je koude kleren zitten. tenminste, niet bij mij.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 02-05-03 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:40

Ik veroordeel niemand Chantal, leven en laten leven. Ik zeg alleen maar dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden. De tijd dat je zingend voor de kerk uitmoet is al eeuwen geleden. Als je ziek bent en antibiotica slikt of iets dergelijks moet je geen seks hebben, zo simpel is dat. Het is niet zo dat dat niet bekend is. En als het rubber geknapt is of iets dergelijks is er nog altijd zoiets als een morning after pil. Gewoon je kop in het zand steken en zeggen dat overkomt mij toch niet is wat mij betreft te eenvoudig.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:40

Sorry hoor Tallie ...
Ik mag dan misschien die hele achtergrond niet kennen ...
Maarr uhh 3 kinderen weg laten ... Dan vind ik de persoon ook onverantwoord ....
Het schijnt indeze tijd bijna normaal te zijn van OH ik ben zwanger ... huppakee weg laten halen ...
Nu zal ik best wel boze reacties krijgen maar zo is het wel ...
Ik ben 20 jaar maar ik heb altijd gezegt : ik laat nooit een kind weg halen ook al is het nog maar een eitje ... Het heeft er niet om gevraagt ...

En ik weet zeker dat Meiske misschien niet nu maar later hier ontzettende spijt van krijgt en er ook last van gaat krijgen ...

En adoptie wat ik al zei is wat mij betreft de beste oplossing omdat ze wat ik in mijn vorige post al zei nog een keuze heeft ... of ze houd het kindje of staat hem/haar ook daadwerkelijk af na de geboorte ...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:41

UlbeH schreef:
Ik veroordeel niemand Chantal, leven en laten leven. Ik zeg alleen maar dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden. De tijd dat je zingend voor de kerk uitmoet is al eeuwen geleden. Als je ziek bent en antibiotica slikt of iets dergelijks moet je geen seks hebben, zo simpel is dat. Het is niet zo dat dat niet bekend is. En als het rubber geknapt is of iets dergelijks is er nog altijd zoiets als een morning after pil. Gewoon je kop in het zand steken en zeggen dat overkomt mij toch niet is wat mij betreft te eenvoudig.


Ze zei al dat ze een morning afterpil gehaald heeft en dat ie bij haar toen niet gewerkt heeft...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:42

mijn god... 3 kinderen weg laten halen, ik krijg bijna tranen in mijn ogen.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:42

Same here ...

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:44

Niet gewerkt heeft? Nee dat geloof ik, net als de Pil en het Condoom en alle andere voorbehoedsmiddelen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er bij jezelf een steekje los zit en eens moet kijken of dat te repareren is.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:45

Nou als het kind zelf zou kiezen zou die toch ook liever leven en geadopteerd dan nu al dood gaan?
Mischien willen je ouders het knidje wel opvoeden? Meestal vinden ze een kleinkind toch wel erug leuk Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:45

3 keer abortus?? Sorry maar dat vind ik inderdaad gewoon stom.. je zou denken dat je van je fouten leert..

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:46

Ow nouja na 3x zal deze keer er bij haar ook nog wel bij kunnen dan Lips are sealed Verdrietig
Dan maakt het je ook niet zoveel meer uit denk ik Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Avanti op 02-05-03 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:46

UlbeH schreef:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er bij jezelf een steekje los zit en eens moet kijken of dat te repareren is.
beginnen bij de basis, zeg ik altijd maar.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:48

Ik geloof niet dat deze discussie Meiske echt zal helpen.
Als ik het goed gelezen heb, heeft ze voor zichzelf al een keuze gemaakt. Hoe wij daar tegenover staan is helemaal niet belangrijk.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:48

Tja, errug vervelend voor jullie dat het je dwars zit hoor.. Maar ze heeft er goed aan gedaan..

En ik kan wel boos worden en weer gaan roepen dat jullie het ook eens van een andere kant moeten bekijken, maar dit is een discussie zonder eind, waar Meiske bovendien niets aan heeft.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:49

Meiske, heel veel sterkte, en ik hoop dat je beslissing voor jou de juiste is... Je zult er in ieder geval wel goed over nagedacht hebben.

En ik vind ook dat je over abortus niet kan oordelen of het goed of slecht is, tenzij je zelf in die situatie zit... Want een mening is snel gevormd, als je niet in de situatie zelf zit...

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:50

Irene, als dat niet belangrijk zou zijn had het misschien handig geweest er geen topic van te maken. Natuurlijk zijn er mensen die geen probleem zullen hebben met Abortus, en er zijn mensen die er pertinent tegen zijn afgezien van een aantal oorzaken.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:52

Boos worden heeft geen zin Chantal, basis van een democratie is dat je je mening mag geven.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:52

youngster schreef:
3 keer abortus?? Sorry maar dat vind ik inderdaad gewoon stom.. je zou denken dat je van je fouten leert..


Ehmm 2x!!

1x van 1 kind en 1x van een tweeling..

wel goed lezen hoor Knipoog

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:52

Soms is het goed om alternatieven aan te bieden Irene, het kan ook zijn dat de beslissing tot abortus een paniekreactie is.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen (waaronder ik) moeite hebben met het feit dat er zo gemakkelijk over abortus gepraat wordt. Je hebt het wel over het doden van ongeboren leven. Lips are sealed
En zeker als iemand 3!!! kinderen laat doden en dat ook nog goed gepraat wordt, kan ik er met mijn verstand niet meer bij. Als je op straat 3 mensen vermoord ben je een seriemoordenaar. Maar 3 ongeboren kinderen zijn blijkbaar niet de moeite waard om serieus over na te denken?

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:53

HuH owww tallie tjees ik zit al twee berichten te bekijken van je ulbe waar Chantal in staat ...
Ik denk al : Ik ben boos ??? *scroll scroll scroll back*

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:53

Meiske, heel veel sterkte met je beslissing en met de komende periode.

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik zelf kiezen voor een abortus.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:54

SuperPepeijn"]
mijn god... 3 kinderen weg laten halen, ik krijg bijna tranen in mijn ogen.
[/quote]

Ja, ik vind zoiets dus getuigen van zeer weinig respect voor het leven, abortus is geen voorbehoedsmiddel!!

[quote="Prima schreef:
Ik ken een aantal mensen die (meermalen) abortus hebben laten doen. Zij vonden de impact laag. Ook is de procedure niet zo heel ingrijpend en duurt ook niet lang.


Blijkbaar zijn dit soort mensen steeds meer voorkomend, onverantwoordelijk vind ik het. Als je antibiotica slikt of over hebt gegeven ofzo dan gebruik je maar een condoom, dan is het risico daar ook niet. Als het condoom knapt dan heb je altijd de pil nog....
en een morning after pil. Wat ik dus niet snap is dat de meid beschreven in Tallies verhaal eerst zwanger raakt door een knappend condoom en niet werkende morning after pil en de volgende keer door het ziek zijn tijdens pil gebruik?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:55

Tallie1979"]
[quote="youngster schreef:
3 keer abortus?? Sorry maar dat vind ik inderdaad gewoon stom.. je zou denken dat je van je fouten leert..


Ehmm 2x!!

1x van 1 kind en 1x van een tweeling..

wel goed lezen hoor Knipoog
[/quote]

Dat van die tweelingstond er volgens mij niet bij, maargoed maakt ook niet uit!! net zo als nu kan ik niet oordelen over de situatie waarin het gebeurt is!!