Op zoek naar de juiste persoon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Op zoek naar de juiste persoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 11:27

Ik heb altijd het gevoel dat andere mensen me niet begrijpen.
Al van kleins af aan denk ik dat ik anders ben dan de andere mensen, ik ben heel erg op mezelf een echte dromer.

Ik vraag me af of er een persoon is op deze wereld die ongeveer precies hetzelfde denkt als ik die mij begrijpt, die eigenlijk precies mij is wat betreft karakter.
Ze zeggen dat je beste vriendin altijd zo´n persoon is. En dat vriendinnen elkara begrijpen, maar dat heb ik niet, ik heb wel vriendinnen maar toch zijn ze zo anders dan ik. Ik zou graag iemand willen ontmoeten die net als mij is.
Ik heb dan wel een vriend die me het meest begrijpt, maar toch heel veel dingen begrijpt hij niet van me.


Ik heb het dan niet over een kloon, ik geloof er wel in dat iedereen een dubbelganger heeft, maar tot nu toe heb ik nog nooit iemand gezien die er precies hetzelfde eruit ziet. Maar de wereld is groot.

hebben jullie zo´n persoon die je helemaal begrijpt?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:53

Er is volgens mij geen enkele setje mensen op de hele wereld te vinden die elkaar in alles begrijpt.
Dat maakt je nou juist een individu Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:56

zelfs mezelf begrijp ik niet altijd Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:59

ik heb 3 hele goeie vriendinnen en geen enkele lijkt op mij.alleen vind ik in alledrie een heel klein beetje van me terug.want ook ik ben heeeel anders als de rest, soms leuk, maar soms ook niet.je leert ermee leven denk ik.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:10

Lonely at the top Verward Een uitspraak die ik nog wel vaker gebruikte bij dit onderwerp Knipoog

Maargoed, ik was ook altijd anders dan anderen, zelfs bij mensen die anders zijn ben ik nog anders Knipoog
Dat zal voornamelijk komen door de situatie waar ik thuis ben in opgegroeid (een moeder die erg onberekenbaar is door haar ziekte; manisch depressiviteit).

Ik weet me donders goed aan te passen aan mensen (eigenlijk raar, want ik blijf daarmee altijd nog mezelf aldus de omgeving, valt het nog te volgen Verward Knipoog ), daardoor kan iemand maar moeilijk mijn complete/ware gezicht zien.

Ik was eigenlijk nog niet echt iemand tegen gekomen die mijzelf echt zag, ja mijn beste vriendin kwam vrij dicht in de buurt, die weet intussen wel wie ik ben Knipoog
Maar dan, mijn vriend, gewoon per toeval ontmoette ik hem, en ook al vergeet ie afentoe te zien wie ik echt ben, hij lijkt wel als 2 druppels water op me qua innerlijk, alleen heb ik ff iets meer levenservaring/zelfbewustzijn.
En als ik nu terug kijk/wat ouder ben zie ik dat mijn vader en broertje ook wel erg met me overeen komen, maar dat kan niet anders want je leert van je omgeving en het gezin staat dan het dichste bij. (Mijn moeder ken ik niet goed genoeg om daarover te oordelen).

De mensen zijn er dus wel.

Maar ieder mens waar je mee in contact komt presenteert een stukje van jezelf, dit gebruik ik vaak om te spiegelen.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:12

Ik heb inderdaad ook vaak genoeg dat ik mezelf niet snap....
Wat dan wel erg prettig is...als er iemand is ...waarmee je samen er achter kan komen hoe of wat......Dat hoeft niet perse 1 persoon te zijn...
Stel dat jij je puzzel niet compleet krijgt...zijn er meerdere mensen die een stukje kunnen bijleggen...

En dan nog....als je ontzettend veel op elkaar lijkt...je ondergaat allebei een ontwikkeling...die nooit identiek kan zijn...je verwerkt gebeurtenissen op een andere manier....en dat vormt een mens uiteraard voor een groot deel....Gedachtes over dingen kunnen veranderen door wat dan ook...

Hopen dat er mensen zijn die je helemaal begrijpen...lijkt me niet helemaal realistisch..
Mensen vinden die je kunnen aanvullen lijkt me iets wat wel haalbaar is..

Hmm.....misschien beetje vaag tekstje...maar goed...dat weerspiegelt maar weer eens mijn karakter...

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:04

Ik heb ook zoiets,maar dan iets anders als jij.Ik heb namelijk best veel vriendinnen,en met allemaal deel ik wel een bepaalde interesse.Maar er is eigenlijk niet een speciale,echte,beste vriendin.

Af en toe heb ik ook nog wel moeite om mezelf te begrijpen,ik denk echt veel te veel na over van alles en nog wat,ben echt een piekerpersoon.Ik denk wel dat er mensen zijn die heel dicht bij het ideaalbeeld komen,die hetzelfde denken als mij dus Misselijk Tong uitsteken
Maar echt helemaal perfect zal het nooit worden,en dat is misschien maar goed ook,dat houdt het toch wat boeiender dan wanneer je het alleen maar met elkaar eens bent,toch?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:12

Ik heb wel een hele speciale beste vriendin die mij zeer en zeer goed snapt. Zij denkt op veel fronten hetzelfde als ik en snapt me altijd, soms ook zonder woorden.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:52

Ik heb juist met verschillende mensen dat er ook verschillende stukjes zijn waarin die mensen mij begrijpen. Stel je voor dat iemand mij volledig zou begrijpen, dan was er niets meer te ontdekken Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:06

Belangrijker dan een wederzijds begrip is de mogelijkheid tot het tot overeenstemming komen als er geen wederzijds begrip is. Met respect naar beide kanten toe en vooruitstrevend naar het niet willen veranderen van de mening van de ander, echter ander perspectief bieden...de keus om daar iets mee te doen blijft bij de ander liggen.
Ik geloof niet dat iedereen elkaar volledig begrijpt tenzij je daar heel bewust in bent, daar gaat echter heel veel tijd in zitten en vaak hebben mensen meer begrip voor hun eigen standpunt dan die van een afwijkende. Wat je uitzend zul je ontvangen.

In een relatie is het daarom ook belangrijk dat je jezelf kunt ontwikkelen en groeien en daarin delen met je partner.
Maar ook niet delen met je partner. Van iedereen kun je op zijn minst leren wie jij bent in relatie tot die persoon en dat helpt je in je ontwikkeling met het zijn van jezelf. Relaties die bestaan uit 2 complete mensen, je bent dus nooit de helft van de ander en iemand anders maakt jouw bestaan niet compleet. Je bent niet incompleet zonder iemand anders, als je van wel denkt, dan kun je beter eerst leren dat de enige relatie die met jezelf is. Mensen kunnen zich veels te afhankelijk opstellen ten opzichte van een partner en daardoor ook verwachtingsbeelden opwekken die irreeel zijn.

Verder kom je mensen tegen die jou iets te leren hebben, dat trek je aan, jij hebt hun ook iets te leren...
En ik ben hartstikke dol op mijn vriendjes en vriendinnetjes en al hun grootsheid zelfs als we het niet eens zijn Knipoog *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:11

Waarom zou iemand hetzelfde moeten zijn als jij, hetzelfde karakter moeten hebben om jou te begrijpen?
Ik kan me aangetrokken voelen tot totaal andere types, soms redelijk extreem zelfs, terwijl er weinig overeenkomsten lijken (!) te zijn. Maar vrijheid, wederzijds respect en een bepaalde intelligentie maken soms die 'match'......

Op een goede dag kom jij waarschijnlijk ook zo'n soulmate tegen. Kijk er niet van op als het iemand is die je op het eerste gezicht het aankijken misschien niet eens waard zou lijken....

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:55

Ik ben ook niet echt doorsnee, maar heb wel vrij veel vrienden die mij goed begrijpen.
Ik noem maar zo iemand waar jij het over hebt een soulmate en die zijn er idd niet veel.
Ik heb een enorm goede vriendin, we lijken veel op elkaar, hebben dezelfde normen en waarden en ideeën over het leven, het verschil is dat zij wat rustiger is in haar doen en in haar toekomstplannen. Een paar jaar geleden hadden we dat eigenlijk ook vrij hetzelfde plan, samen iets in de paarden beginnen. Laatst hadden we het er nog over dat het ideaal zou zijn als zij vrijgezel zou zijn om dan te gaan samenwonen.
Dat vond ik nou nog eens een goed plan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:03

Je zult niemand vinden die geheel zo is als jij. MAar je kunt veel vrienden hebben die allemaal een aspect in zich hebben dat overeen komt met jou. Zo'n groep kan dus onderling ook ontzettend divers zijn qua persoonlijkheid, maar dat is juist afwisselend en verfrissend. Ik ben trouwens zelf ook een dromer en veel op mezelf.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 19:14

Ik vraag me ook weleens af waarom niemand me nou begrijpt. Er zijn wel mensen die bepaalde dingen van mij begrijpen maar vaak heb ik het gevoel dat ik alleen op de wereld sta met mn gevoelens en gedachten. Zo van: Alleen wordt je geboren en alleen ga je dood...

Ik denk wel dat een relatie je kan aanvullen maar ik heb ook niemand aan wie ik alles kwijtkan en die me ook begrijpt. Ik ga niet mn hart uitstorten bij iemand die me niet begrijpt en daardoor rare reacties geeft die je juist niet kan hebben dan.

Maar er is nooit iemand die precies zo is als jij...jij bent een uniek individu.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:55

Je bedoelt een soulmate? Maar nee, ik heb er geen één, ik ben zelf ook heel erg op mezelf Lachen

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:56

Idd niemand is precies zoals jou ieder mens heeft een ander karakter enzovoort, das maar beter ook want ik zou er niet aan moeten denken om hetzelfde te zijn als sommige mensen..

Miss X jij zegt : al van kleins af aan denk ik dat ik anders ben dan de andere mensen, ik ben heel erg op mezelf een echte dromer. Zo ben ik dus ook misschien begrijpen wij elkaar wel ?

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 01:37

Een goede vriendin van me voelde zich ook altijd zo'n eenling. Heel creatief, erg op zichzelf, een dromer en daarnaast (en dat lees ik bij jou niet, dus hoef je dit verhaal absoluut niet op jezelf te betrekken hoor!!!!) had ze stemmingswisselingen. Het ene moment om niks heel gelukkig en het andere moment om niks doodongelukkig. Vorig jaar kwam ze er per toeval achter (op haar 32e jaar) een bepaalde vorm van ADHD te hebben. Op zich niks ergs natuurlijk alleen leert ze nu via het internet op bepaalde ADHD sites allemaal gelijkgestemde mensen kennen waar ze heel veel aansluiting bij vindt. Nogmaals, ik praat je geen ADHD aan hoor! Maar vind dit verhaal te opmerkelijk om het je te onthouden.