Stelling: Maakt make-up je mooier of lelijker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Stelling: Maakt make-up je mooier of lelijker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 13:13

Ik persoonlijk vind dat make-up je mooier maakt, je moet er wel van houden.
Als je naar het totaalbeeld kijkt, vind ik dat make-up je gezicht sprekender maakt.
Tenzij je helemaal vol plamuurt met make-up.

wat vind jij?

Maakt make-up de vrouwen mooier of lelijker?

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:14

Nou, als je naar die beroemdheden kijkt, vind ik dat ze er met make-up toch wel wat mooier uitzien hoor Knipoog
Als je die foto's heb gezien waar ze er zonder make-up opstaan..poeh

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:16

Mooier, anders zou ik ook geen make-up dragen Lachen
Ik vind ook dat het sprekender maakt. Al is het maar een laagje mascara of een zwart lijntje.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:18

Ik houd niet zo van make up... het maakt imo trouwens niemand mooier... hooguit doet het iemand mits goed aangebracht mooier lijken ... Heel sporadisch wil ik nog wel eens een klein beetje make up gebruiken, maar liever niet... Overigens vind ik wel dat het sommige mensen lelijker maakt; die plamuren zichzelf zo vol dat het hun huid ruineert. (pukkels e.d. doordat je huid door al die rommel niet meer kan ademen) Maar goed, het kan wel mooi staan het maakt imo iemand alleen niet mooier...

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:19

Ik hoor vaak commentaar dat ik er zonder leuker uitzie dan met, terwijl ik mezelf met make-up juist mooier kan vinden. Maar het hangt ervanaf hoe je je make-up op doet, je kan er mooier maar ook veel lelijker door worden (als je de accenten verkeerd legt bijvoorbeeld).

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:19

Je kunt vele kanten op met make-up, zo kun je je zelf op sommige punten meer laten spreken, maar je kunt ook juist heel veel te niet doen met slechte make-up.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:21

Ik gebruik zelf niet veel make-up, alleen bij speciale gelegenheden...

Ik denk dat het mensen (zoals vikki zegt) mooier kan doen lijken, maar dan alleen als het subtiel is aangebracht en niet te overdreven.
Want zo van die vrouwen/meisjes die met een dichtgeplamuurd gezicht rondlopen vind ik lelijk...dan maakt het je echt niet mooier.

Dus : subtiel en matig aangebracht KAN het iemand wel mooier doen lijken, maar puur natuur vind ik persoonlijk toch nog het mooist.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:22

Een vriendin van mij heeft mij ooit eens lang lang geleden op gemaakt...

Ik leek net een clown.......sindsdien waag ik me er niet meer aan...Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:23

als je je een beetje natuurlijk opmaakt(dus niet te zwart of te gekleurd) maakt het je vaak iets mooier, je ziet er dan wat sprekender uit

maar te veel make up maakt je juist weer lelijker!

meeste mensen vinden het geen groot verschil of ze me met of zonder make up zien, ik gebruik ook alleen maar een licghte oogschaduw, wat mascara en soms oogpotlood&lipgloss

alleen met uitgaan maak ik me wat zwaarder op, maar dan is het vaak een stuk donkerder als je binnen bent, dan overdag en juist als het wat donker is staat het mooi als je je iets zwaarder opmaakt, maar nooit te veel doen!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:24

Nou bij sommige maakt het nog lelijker. Bij mij zelf vind ik met make-up mooier.
Niet al te veel hoor. Want echt een dikke laag make up vind ik verschrikkelijk.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:26

overdaad schaadt. zoals bij alles eigenlijk Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:36

Hangt er helemaal vanaf hoe en bij wie.

Zo'n depri-gothic type, een lijk met zwarte randjes, dat vind ik nou niet bepaald een verbetering van iemands uiterlijk...

Uiterlijk staat of valt ook niet alleen met make-up. Iemand met een knap koppie kan een vreselijk negatieve/ordinaire/domme/whatever uitstraling hebben waardoor het toch geen gezicht is. Daar kan make-up niks aan veranderen.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:47

Hangt er van af hoe ze het op doet en hoeveel en bij wie. Bij de 1 is het mooier asl bij de ander. <Al vind ik teveel make up niet mooi...........

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:59

overdaad schaad idd, nou heb ik altijd wel vrij veel make-up op, in die zin dat ik eyeliner, mascara, oogschaduw en lippenstif of gloss op doe iedere dag, en dan standaard mijn cleopatra lijntjes Knipoog Maar ik probeer het wel netjes te houden, altijd vervagen van eyegloss en afhappen van lippenstift, hoe minder hoe beter.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:03

I thank God there is make-up Haha!
Zonder make up zie ik er zó anders uit, dus ik vind wel dat het je mooier maakt, natuurlijk wel als je het goed gebruikt.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:05

Beetje met je ogen en op de lippen vind ik nog wel gaan. Maar het wordt zo'n plamuur gezicht met foundations (e.d.) erop. elke keer als ik iemand zie die zich dus elke dag zo plamuren vind ik zo vreselijk lelijk. MAar het gaat er wel om hoe diegene die het doen zich voelen. Als zij zich er beter bij voelen en hun vrienden het niet erg vinden met kussen telkens ene hap poeder of bruinsels mee te snoepen.... (bah), moeten ze het voornamelijk doen. Ik doe het niet. Ik hou me bij een vleug op de oogleden en in uitzonderingen lippenstift. Verder dagelijks alleen mascara.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:06

Ik vind make-up mooi zolang je niet ziet dat er gesmeerd en gepoederd etc is Haha!

Ik gebruik altijd make-up, maar altijd in natuurlijke tinten, je zult mij dus niet zien met blauwe of oranje oogschaduw. En ook niet met veel zwart.

In mijn geval vind ik mezelf dus mooier met make-up Lachen

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:09

Eleonoor schreef:
Beetje met je ogen en op de lippen vind ik nog wel gaan. Maar het wordt zo'n plamuur gezicht met foundations (e.d.) erop. elke keer als ik iemand zie die zich dus elke dag zo plamuren vind ik zo vreselijk lelijk.


Het rare is dat als je de goede foundation gebruikt, je deze niet ziet..
Ik gebruik zelf foundation+poeder, en heb nog nooit iemand erover gehoord, terwijl ze het anders altijd wel zeggen.
Ik maak me altijd gewoon beetje netjes op, niet overdreven make-up. ( Soms als ik uit ga ent past bij de kleren).
Maar meestal dus foundation, poeder, mascara+lipgloss..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:10

Inderdaad het ligt eraan hoe je het gebruikt, je hebt mensen die zich ook echt niet kunnen opmaken..
Persoonlijk vind ik make-up verzorgd staan en ik zie er dan zowiezo beter uit..

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:15

Make-up maakt mij mooier. Omdat ik mogal sterke glazen heb van mijn bril, maakt dat mijn ogen heel klein. Door wat make-up krijg ik wat grotere ogen Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:19

Ik vind dat het je mooier maakt anders zou ik het niet dragen. Maar teveel is ook niet mooi nee.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:31

Als je foundation en poeder gebruikt op de manier wanneer waarop het dient te worden gebruikt zie je het idd niet, je ziet er alleen beter uit. Je moet dus je driehoeksponsje vochtig maken en uitknijpen waardoor je je foundation egaal en dun aan kunt brengen. Dit geheel poeder je lichtjes af zodat het niet meer glimt. That's all... Ik vind make-up bij sommigen zeker een verbetering. Het ligt er alleen aan of het natuurlijk is aangebracht en het eindresultaat er ook natuurlijk uit ziet. Ik ben van mezelf donker harig en ik heb 's winters een super bleke huid met een paar sproeten en nu ben ik bruinig met veel sproeten. Ik gebruik zwarte mascara, donkergrijze eyeliner en qua oogschaduw gebruik ik op mijn ogen, op het bewegende deel, heel zachtroze oogschaduw die bijna wit lijkt zodat je ogen er sprekender en vooral wakkerder uitzien. Qua lipstick vind ik dat kleuren kunt gebruiken die bij je passen, zodat het er natuurlijk uitziet. Ik draag vaak (bijna altijd Haha! ) de kleur rougebrun van Guerlain. Soms zie ik mensen met blond haar die dan zwart op gemaakte ogen hebben terwijl hun wenkbrauwen ook blonderig zijn - dat vind ik geen porum. Dan hebben ze vaak ook nog een verkeerde kleur lipstick op, zoals van dat bleke roze wat lichter is dan hun eigen lipkleur zodat het eruit ziet alsof ze een hartaandoening hebben. Fuchsia of knalroze is ook 'zo'n kleur die zo ontzettend charmant staat .

Ik ben overigens wel van mening dat je wel degelijk verschil ziet of iemand is opgemaakt met een goedkoop merk make-up of met een dure;;.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:43

Het is de bedoeling dat je je met make up mooier maakt en oneffenheden kunt wegwerken.. er zijn ook vrouwen die zichzelf er lelijker meemaken i.p.v. mooier door er zo'n plamuurlaag op te smeren.

Ik zag gisteren trouwens nog naar een vrouw te kijken die had een heel dik kobaltblauw lijntje onder haar ogen en verder geen make up.. het leek wel een indiaan op oorlogspad *LOL* het sloeg als een banketstaaf op een drumstel Ik vroeg mezelf af of nou niemand tegen haar zou zeggen dat ze voor banketstaaf liep Verward

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:51

Hahaha AnneOmie!! Haha! *LOL* *ligt op de grond van het lachen* ik zag eerst een vrouw die had heel haar wenkbrauwen afgeschoren en met blauw een heel lelijk best dik lijntje getekend, getver.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:20

op een goede manier aangebracht (dus mooie dingen geaccentueerd en de wat minder mooie dingen weggewerkt) ja dan vind ik make-up mooi.

Maar wat je vaak ziet is dat veel mensen make-up dragen die eigenlijk niet goed bij hun past qua kleur.

en idd SP overdaad schaadt (heel erg Haha! )