Wat is wijs - mobieltjes vraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Wat is wijs - mobieltjes vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 16:12

Ik heb ooit zo'n gratis mobieltje van de Postbank 'gehad' en door allerlei toestanden vergeten op tijd op te waarderen. Dus Sim gelockt. Verdrietig
Ik kon toen van iemand een SIM-kaart overnemen en moest alleen een beltegoedkaart kopen. Die SIM van van (nu) Orange en die kaart kostte Euro 20. Frusty

Nu loopt op 3 juni het beltegoed weer af en nu staat er nog Euro 18 op die kaart.
Dat krijg ik dus nooit op voor 3 juni. Verward

Ik voel er weinig voor om weer voor zoveel geld te moeten opwaarderen en stap liever over op T-mobile, want daar wordt je beltegoed 'verlengd' elke keer dat je belt en een kaart kost daar maar Euro 7,50.

Wat zou ik nog kunnen vragen voor mijn huidge beltegoed + SIM-kaart + alle bijbehorende kodes. Je hebt dus alleen een prepaid-telefoon nodig.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 18:43

tja niet veel eigenlijk,je hebt in de winkel al een nieuwe kaart met beltegoed voor 16 euro....l

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 19:57

Sugarmiss schreef:
Nu loopt op 3 juni het beltegoed weer af en nu staat er nog Euro 18 op die kaart.
Dat krijg ik dus nooit op voor 3 juni. Verward


O jawel hoor, bel maar op, binnen een uurtje hebben we dat kaartje van jou met gemak leeg, als ie dat zelfs haalt }> . Ander heb ik ook nog wel een Nederlandse kennis in Japan die je wel kan bellen. Dat schiet tenminste wat harder op Haha!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 20:19

Je hoeft het beltegoed ook niet op te hebben voor die tijd.
Je moet alleen opwaarderen en dan is het huidige beltegoed ook gewoon weer geldig.
Dus als je nog 18 euro hebt en je waardeert 20 erbij op dan heb je in totaal gewoon 38 euro.

Hoef je bij Tmobile echt niet 1 keer in de zoveel tijd op te waarderen?
Is zeer ongewoon want meestal is er echt wel een termijn voor.

Maar goed om op je vraag terug te komen: ligt er een beetje aan welk toestel je erbij hebt!
Want die prepaidsimkaartjes zijn niet zo heel prijzig dus daar kun je niet veel voor vragen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 21:28

Kaj: ik wil mijn toestel niet kwijt, die doet het nog prima voor wat ik ermee bel. En als ik nu in een halfjaar pas 2 Euro heb verbeld, hoelang denk je dat ik dan met 38 Euro ga doen Lachen
En T-mobile is idd de enigste die dit systeem (nog) heeft, vandaar dat ik ook wil overstappen.
Joost; natuurlijk kan ik per mobiel 'even' met een vriendin gaan bellen, maar dat vind ik dus zonde van mijn geld. Ik was niet van plan die Oranjeknapen meer te spekken dan me lief is Lachen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:39

Ik heb net even op de site van Tmobile gekeken maar ze verstoppen nog wat leuke kleine lettertjes in de algemene voorwaarden.
Hieronder zal ik een stukje pasten uit het gedeelte over het beltegoed:

4.5 Het beltegoed wordt opgewaardeerd middels een daartoe door T-Mobile uitgegeven kaart of op enige andere door T-Mobile aangeboden wijze. Vanaf het moment van eerste actief gebruik van de Dienst door de Klant, heeft het beltegoed een beperkte gebruiksduur, die verlengd wordt zolang de Klant actief gebruik blijft maken van de Dienst of zijn/haar beltegoed opwaardeert. Zodra de Klant gedurende een aaneengesloten periode van 6 maanden geen actief gebruik heeft gemaakt van de Dienst, of zijn/haar beltegoed niet heeft opgewaardeerd, kan het beltegoed niet meer gebruikt worden en komt dit automatisch te vervallen, zonder dat de Klant daarbij aanspraak kan maken op enige vorm van terugbetaling of compensatie. Het beltegoed komt tevens automatisch te vervallen bij beƫindiging van de Overeenkomst.

Dus eigenlijk zijn de regels daar zo'n beetje hetzelfde maar daar staat inderdaad tegenover dat je beltegoedkaarten van 10 euro kunt kopen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 09:57

Citaat:
Zodra de Klant gedurende een aaneengesloten periode van 6 maanden geen actief gebruik heeft gemaakt van de Dienst, of zijn/haar beltegoed niet heeft opgewaardeerd, kan het beltegoed niet meer gebruikt worden


Kaj: je hebt net het stukje wat voor mij juist interessant is niet vergroot. Ik doelde dit stukje .
Dus zolang je maar belt, blijft je beltegoed bestaan vanaf de laatste beldag nog 6 maanden.
Ik heb dit speciaal nagevraagd.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:16

Dat gedeelte begrijp ik maar er staat toch heel duidelijk bij "OF niet heeft opgewaardeerd.

Ik ken toevallig niemand met een prepaid daar maar het is echt zeer ongewoon dat je nooit hoeft op te waarderen en als ik jou was zou ik het dan ook nog een keer navragen want zoals het in de algemene voorwaarden staat (op hun eigen site) zou je dus wel 1 keer per half jaar moeten opwaarderen.

Als het anders is is het heel mooi maar dan staat het wel verkeerd in de algemene voorwaarden.
Dus eerlijk gezegd geloof ik niet dat je bij Tmobile nooit hoeft op te waarderen en bij alle andere providers wel zeker niet als ik dat zinnetje toch terugvindt in de algemene voorwaarden.