Verstandig omgaan met uw centen, les 1

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Verstandig omgaan met uw centen, les 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 14:20

De leasetuin.

Tegen geringe maandelijkse kosten heeft u nog deze zomer een fraaie compleet ingerichte tuin...
u hoeft slechts 30 jaar te betalen, maar de afrikaantjes bloeien vanaf volgende week!

Serieus, er bestaat in Nederland zoiets als een leasetuin...het moet niet gekker worden...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:22

heb je bezoekuren voor je tuin, of staat het vrij naar je afrikaantjes te komen kijken? Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:26

Zo'n tuin wil ik ook! Haha!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 14:33

Reken er maar op dat de Consumentenbond over een halfjaar weer mensen moet gaan waarschuwen vooral NIET deel te nemen aan een dergelijk financieringsplan Frusty

Die lui van de Consumentenbond snappen er weer helemaal niets van... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:38

Je kunt ook een lening afsluiten bij Frisia, dan hou je ook zoveel geld over dat je je tuin op kunt laten knappen! *LOL*
Of een nieuwe keuken kunt kopen ("het eten smaakt veel lekkerder" Misselijk )

Yukkie! Misselijk

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 14:42

Ik leen persoonlijk het allerliefste bij Brofinca.nl...
Als de reclame-man recht in de kamera kijkt, met zijn duivelse ogen, dan ben ik verkocht, bij HEM moet ik mijn geld lenen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 15:29

Wat denk je van de "Leenbakker" dan

(ik ken iemand die vroeger werkelijk dacht dat je daar brood kon lenen Haha! hilarisch!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 15:31

Volgens mij snappen jullie er allemaal niks van..... je moet lenen bij Postkrediet! Wacht Bokkers, Wacht!
Er komt zelfs iemand bij je langs om alles te regelen, en je krijgt een handige klantenkaart! Jaja da's nog es wat anders dan puntjes sparen bij Divoza! Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 15:33

Een leasetuin? Dus : je betaalt je bedragje per maand/jaar/... en je krijgt een ready-to-lig-in-en-bekijk-de-plantjes - tuin? Verward

Ik vind het in ieder geval maar een gek idee. Ik denk toch dat voor de meeste mensen een tuin teken staat voor ontspannen, beetje met de plantjes bezig zijn e.d. (of zit ik er zo langs dan?)
Nu ja, ik ben blij dat ik hier zelf een beetje tuin heb, maar moest ik er geen hebben, zou ik er toch zeker geen willen leasen...


Lol, die van dat brood lenen is wel grappig... vraag me alleen af hoe je dat zou moeten teruggeven dan, als het op is Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 15:54

wij willen onze tuin wel verhuren aan een tuinman Haha!
Mag die mooi zich uitleven en wij er van genieten...

het is nu meer een verwaarloosd oerwoud

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 15:58

Ik ga toch liever naar Becam, Sonja Haha! Ik heb namelijk al een digitale camera en we kunnen aaaaltijd een extra kleurentelevisie gebruiken *LOL*

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:13

Dan hoop ik dat de buren geen loslopende cavia's hebben die afrikaantjes erg lekker vinden Haha!
Gelukkig vinden onze buren de cavia's zo leuk dat ze het niet erg vonden van hun afrikaantjes, maar als je 30 jaar moet afbetalen draai je die cavia's hun nek om vrees ik Schijnheilig

voor mensen die van plan zijn om zo'n lease-tuin te nemen: ik wil het ook wel komen doen, alleen dan ietsje goedkoper en de tuin bestaat uit allemaal tegels Vork

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:27

De leasetuin bestaat al heel wat jaartjes hoor. Je kunt tegenwoordig alles leasen, auto's, tuinen, keukens, kozijnen.

Denk je een huis te kopen, hangt het halve huis van leasecontracten aan elkaar Haha! Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:41

en het maar gek vinden dat iedereen tegenwoordig zo in de financiƫle problemen zit.............. Frusty
Weet je dat ik soms gewoon niet snap dat zulke reclames MOGEN......ongelooflijk hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:56

Toch is iets als een leasetuin echt niet nieuw. Voor bedrijven is het heel normaal om planten te leasen, en tuinen ook. Maar voor particulieren blijkt er ook een markt te zijn.

Ik denk dat voor de financiƫle problemen van een heleboel mensen de Euro schuldig is, niet de financierings- of leasemaatschappijen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:05

Sonja schreef:
. Voor bedrijven is het heel normaal om planten te leasen,.


Dat is inderdaad waar. Het vorige bedrijf waar ik zat had dat ook. En dan kwam er 1 x per week een medewerker langs om alles te verzorgen.

Overigens sonja, vraag ik me af wat jij zegt over de euro versus financiele problemen. Tuurlijk is het zo daar daarom veel mensen in de problemen zijn gekomen. Daarbij kan ik me voorstellen bv. bijstandsmoeders die al van de gulden niet rond konden komen.
Maar mijn ex werkte bij een instantie die leningen verstrekte, en je wilt niet weten HOEVEEL mensen een lening hebben. Juist omdat je alles maar kan kopen en betalen over tig jaar, schaffen mensen zichzelf van alles aan. oei oei oei. Ze werken zich compleet in de nesten om vervolgens kwijtschelding te krijgen....... Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:08

misschien moeten mensen gewoon eens leren accepteren dat ze niet ALLES kunnen hebben wat ze willen en dat ze zichzelf eens iets moeten ontzeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:10

Desiree schreef:
misschien moeten mensen gewoon eens leren accepteren dat ze niet ALLES kunnen hebben wat ze willen en dat ze zichzelf eens iets moeten ontzeggen.

Daar ben ik het helemaal mee eens!!!

Waarom toch alles moeten hebben
Gewoon sparen is er niet meer bij.
Als je bij een autozaak een auto wil kopen, beginnen ze al meteen over leasen enz.
Als je zegt dat je contant betaald, slaan ze achterover.

Nee, eerst sparen dan pas kopen is mij altijd geleerd.
En dat bevalt goed Lachen

En wat onze tuin betreft
die blijft nog maar een tijdje saai Lachen

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:11

Desiree schreef:
misschien moeten mensen gewoon eens leren accepteren dat ze niet ALLES kunnen hebben wat ze willen en dat ze zichzelf eens iets moeten ontzeggen.


Ben het helemaal met je eens Desiree. Ik heb jaren in de schuldhulpverlening gewerkt en als je ziet waar mensen soms geld voor lenen Verward Verward
Heel veel mensen lenen dus geld om op vakantie te gaan en dan niet 14 dagen op de camping, nee gelijk met de hele familie naar Verweggistan Lips are sealed

Aan de andere kant wordt het mensen ook wel verschrikkelijk gemakkelijk gemaakt om schulden te maken en je moet best sterk in je schoenen staan om op den duur die verleiding te weerstaan.
Als ik geld pin bij een bank en ik zie op het schermpje staan: :Lenen is gewoon omgekeerd sparen, loop even binnen voor meer informatie, dan vraag ik me echt af waar we in dit land mee bezig zijn Boos!