Geld geven voor trouwdag, naam erbij???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Geld geven voor trouwdag, naam erbij???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:36

Morgen gaat een vriendin van mij trouwen.
Omdat ze al jaren samen wonen willen ze geen kado´s maar geld hebben.
Moet je nu je naam in de kaart zetten waar je geld in doet of niet?
Toen wij zelf trouwden stond het in sommige kaarten wel en in ander niet.
Hoe hoort het eigenlijk?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:36

Volgens mij wel hoor, anders vragen ze zich misschien ook af van wie dat envelopje was.
Ik heb het in ieder geval wel tot 2 keer toe gedaan, naam erbij

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:42

Gewoon je naam erbij zetten... ik denk dat ze het gewoon leuk vinden om te weten van wie het kaartje komt... (ik zou me toch afvragen van wie het kwam als het naamloos was..)

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:00

en je hebt altijd van die "aso's" die komen, en die een envelop geven met een l*llig klein bedrag....
ik zou mijn naam er altijd bijzetten Knipoog

ik zou wel willen weten van wie het cadeau/envelop was

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:20

Ik zou mijn naam erbij zetten en proberen er ook nog iets persoonlijks van te maken. Bijvoorbeeld bij de laatste bruiloft, daar had ik een doosje gemaakt met origami, en daarin het geld gedaan. Ziet er toch weer leuker uit dan een envelopje

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:29

Ik geloof dat het vroeger traditie was om er geen naam bij te zetten.
Maar met de meeste tradities hebben we inmiddels wel gebroken, zo was het vroeger ook "not done" om een kadotip op de uitnodiging te zetten, en dat is in de loop der jaren ook compleet veranderd.
Wij hebben aan onze directe familie de eerste uitnodigingen voor onze bruiloft overhandigd, en we kregen meteen commentaar: jullie zijn de kadotip vergeten !
Nee hoor, niet vergeten Knipoog

'k Zou een leuke kaart kopen en daar je naam op zetten, met nog een persoonlijke wens erbij (en het geld natuurlijk Knipoog )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:43

Mijn moeder moest een tijdje geleden naar een bruiloft en daar hadden ze zelfs het bankrekeningnummer bijgezet waar je het geld op kon storten. Belachelijk toch!? Het was wel een België, misschien heeft het daar wat mee te maken. Knipoog

Ik zou gewoon een kaartje met m'n naam erbij doen en weet je wat ook leuk is? Wat confettie erbij doen, de nieuwsgierige aagjes kunnen zich natuurlijk niet beheersen en zullen diezelfde avond (het liefst op bed) nog de enveloppen openratsen en kijken hoeveel geld erin zit. Gna gna gna... zit lekker hun hele bed vol confettie.

GermaJ

Berichten: 7
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:09

Natuurlijk!
Toch hartstikke leuk dat je weet van wie het komt ?!
Ik zou het persoonlijk tenminste heel leuk vinden als je weet van wie het komt.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:16

Yep, naam erbij.
Officieel horen ze je een dank-briefje te sturen naderhand, dus dan moeten ze wel weten welk geschenk (lees; bedrag) van wie komt. Als het een vage bekende van je is, zou je daarom eigenlijk ook je adres erbij moeten vermelden...

Tegenwoordig worden bruidsuikers naderhand uitgedeeld, typisch Hollandse oplossing Sigaar

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:19

Natuurlijk naam erbij!
Ik zou ook willen weten wat ik van wie kreeg......

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:58

ja maak er wat leuks van.
Haal een wit brood (witte broods weken)ongesneden en prik daar het geld in met sate prikkers met meerdere vrienden vergeten ze ook niet weer.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 01:29

Omdat mijn broer en schoonzus ook al samen woonden voordat ze gingen trouwen, hebben ze van ons "de eerste boodschappen" gekregen Lachen !
Ik heb in een speelgoedwinkel, zo´n zakje met boodschappen, die je in een "winkeltje" doet (zijn van karton en/of plastik, zat zelfs een klein plastik wijn flesje in!!) gekocht en heb in al die pakjes geld zitten frutten! Ik had alleen bijna geen guldens erin gedaan (ze zijn voor de € getrouwd Knipoog ), maar heel veel buitenlands geld Haha! ! We hadden nog Reals (Brazilie) liggen, Dollars (Amerika), Ponden (Engeland), Lires (Italie), Lira´s (Turkije) en Drachmen (Griekenland). De "boodschappen" had ik in een klein mandje gestopt, wat je ook in de speelgoedwinkel kan kopen.
Ik had er een kaart bijgedaan (waar natuurlijk onze namen op stonden!) en erbij gezegd, dat ze van ons de eerste boodschappen kregen, omdat ze verder toch al alles hadden .