Hoge Veluwe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Hoge Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 09:07

Is de Hoge Veluwe de moeite om een weekendje naartoe te gaan?

Dit vroeg ik me af, ben beetje ah rondsurfen (jaja, hard aan het werken hoor Schijnheilig ) om te zien wat het vriendje & ikzelf het lang weekend van 1 mei zouden kunnen doen, & dat behoort tot één van de mogelijkheden. Als ik op http://www.hogeveluwe.nl/ kijk heb ik er iig al véééél zin in. Maar kan je jezelf daar een dag of 2 à 3 leuk bezighouden? & Hoe zit het met de overnachtingsmogelijkheden, ik lees dt er een kleine camping is, dus missch kunnen we met het tentje gaan, maar hoe zit het vr de rest daar in de omgeving (hotelletjes ofzo)?

Of iemand een andere tip? Nederland ligt vlakbij & ik kom er amper, behalve af & toe eens voor het werk, dus ik wil nu wel eens op ontdekking gaan in dat land van jullie....

Alvast bedankt Lachen

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:41

Ik denk dat je je daar wel een weekendje zoet kan houden hoor. er is idd een camping, volgens mij zelfs 2, ingang hoenderloo maar daar kan je niet reserveren en bij ingang scherpenzeel (naam weet ik niet precies). Ook zitten er in hoenderloo en otterlo hoteltjes waar je kan overnachten. Op de veluwe is altijd wel wat te doen, als het je niet bevalt ben je binnen een kwartier in arnhem/apeldoorn waar je lekker kan winkelen.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:06

Idd je kan je er goed vermaken, zeker als het dit mooie weer is, misschien een idee om een bosrit te maken, in Hoenderloo verhuren ze ook paarden. en ja je kan altijd gaan winkelen in Apeldoorn o.i.d. Of naar Hardewijk gaan, naar het dolfinarium, of sixflags...er is altijd wel wat leuks te verzinnen.
Oowja als je een cultuur type bent kun je naar paleis het Loo en aapjes kijken in de Apenheul, naar Lumido....tjongejonge wat is er een boel te doen!!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:52

Als je van natuur houdt, lekker wandelen en fietsen, dan is het een perfecte combinatie. En ook wat Clien zegt behoort tot de mogelijkheden.

Hoenderloo lijkt mij het leukste om te zitten.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 14:54

Eilandje: de Veluwe is het grootste natuurgebied van Nederland. Het park de Hoge Veluwe is daar een afgesloten gedeelte van. Op het park zijn diverse musea en veel natuurschoon. De Veluwe zelf is groot en net zo mooi als het park. Doordat het zo toeristisch is zijn er behoorlijk veel hotelletjes, campings etc.
En ik kan het weten want ik woon er Haha!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 16:17

Sugarmiss schreef:
En ik kan het weten want ik woon er Haha!

wij delen onze achtertuin Haha! want hij is groot zat

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 22:03

Dankjewel voor jullie reacties! Vriendje is al lang overtuigd vd noodzaak ve weekendje Hoge Veluwe Schijnheilig dus over anderhalve week komen we 3 dagen lang Nederland onveilig maken Lachen

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:22

Ik heb de Hoge Veluwe ook in mijn voortuin liggen, vanuit het raam zie ik de bossen waar het begint.
en je kan er zelfs dagen te paard door brengen.
Lekker rijden tussen de schotse hooglanders ,herten, wilde pony's en zwijnen.
Zeer zeker de moeite waard, ben blij om hier te wonen, voel me een bevoorrecht mens Haha!