Hond uit asiel halen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Hond uit asiel halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 11:12

Nog 1 week dan ga ik over naar de boerderij.
Toen 4 jaar terug onze hond dood ging wilde we graag een nieuwe hond maar mijn ouders wilde wachten tot we groter gingen wonen (ookal was ik het daar niet altijd mee eens Tong uitsteken )

Naast een jackrussel tzt die ik wel graag als pup wil, willen we ook een grote hond die naast in huis ook veel op de boerderij moet rondlopen om de boel in de gaten te houden.
De keuze is geworden op een herderachtige hond,liefst wat ouder en het liefst dus uit het asiel.Hou pak ik dat nu het beste aan? via http://dierenasiels.com heb ik een aantal heel leuke hondjes gevonden.
Waar moet ik opletten als ik ga kijken?wat voor'n dingen moet ik navragen etc?Ik heb 1 hondje die ik echt leuk vind en die zit dus bij Groningen in de buurt in een asiel opzich wil ik best zo'n eind rijden maar krijg je een hond meteen mee of moet ik dan 2 keer heen en weer naar groningen?
Kortom alle adviezen en tips zijn welkom Lachen

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:35

Je moet er op letten of de hond er gezond uitziet. Je moet natuurlijk ook navragen of de hond wel voldoet aan de eisen die jij aan de hond stelt, dus een waaks en omdat je ook nog een andere hond wil moet hij waarschijnlijk ook met andere honden om kunnen gaan. Ik weet niet of je de hond gelijk meekrijgt, ik denk het niet. Onze hond kwam ook uit het asiel en die konden we pas later ophalen, maar dit kwam ook doordat hij nog maar net in het asiel zat en nog getatoeeerd moest worden. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en veel succes met het uitzoeken van je hond!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:36

Goed vragen waarom zijn vorige eigenaar er afstand van gedaan heeft!!!!
Is het een wegloper,
Is hij gecastreed/gesteriliseerd
Kan hij alleen zijn,
Bijt hij de boel niet kapot,
Hoe is hij met andere honden/dieren,
Hoe reageerd hij op kinderen,
Heeft hij allergiƫn of andere medische problemen,
Is hij afgericht en zo ja volgens welke methode (een KNPV hond is compleet anders dan een "clikker" hond Haha! ),
Zit er jacht in,
Heeft hij veel territoriumdrift enz enz..........

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:58

ik denk dat je gewoon heel duidelijk moet vertellen waar de hond geschikt voor moet zijn
wat zijn de eisen waar hij of zij aan moet voldoen
als jij daar heel duidelijk in bent zal een asiel zeker goed adviseren
het is voor een asiel wel belangrijk dat de hond die geplaatst word wel in een passende situatie geplaatst word en niet dat ie binnen een paar weken weer terug in het asiel is omdat hij totaal niet was wat hij zijn moest

voor de rest is het wel handig om te weten waarom hij in het asiel is terecht gekomen
hoewel het regelmatig voorkomt dat dieren afgestaan worden onder het mom , de kids zijn helaas allergies

en alle punten die hiervoor genoemd zijn door Ilindra zijn ook erg fijn om te weten

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:17

Tja....en hoe de procedure bij het asiel in zijn werk gaat. Toen wij 13 jaar geleden onze hond (inmiddels overleden) uit het asiel haalden konden we hem binnen drie weken omruilen of ons geld terug krijgen.
Arjin was absoluut niet gezond....hij had een erge worminfectie; hij was niet opgevoed (trok aan de lijn e.d; maar was wel zindelijk!) en zat in het asiel omdat geen van beide eigenaren hem nog wouden hebben na een scheiding.
Ondanks alles hebben wij bijna 13 jaar van hem kunnen genieten. Na een wormenkuur en een heropvoeding hebben wij een hartstikke leuke en gezonde hond aan hem gehad, dit had ik niet willen missen...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:19

Het jammere is dat niet alle info die je van het asiel krijgt daadwerkelijk klopt, ga eerst eens kijken en neem de hond eens mee voor een wandeling, kijk hoe hij reageert en hoe hij is, en vergeet niet dat sommige honden heel anders zijn van gedrag in het asiel dan ze zijn als ze in een thuissituatie zitten, ga verder gewoon af op je gevoel en je eerste indruk van de hond Knipoog

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 09:37

Thanx voor de tips ik ben opdit moment bezig met een hond (dankzij de tip van een bokker) en dat lijkt me echt heel erg leuk dier dus duimen dat dat wat word!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:47

Ik zie dat je een herderachtige hond wilt hebben. Let vooral op hoe een hond reageerd op andere honden en vraag of je de hond van je keuze een keer mee mag nemen naar je paarden toe. Kies je namelijk voor een herder dan zou ik persoonlijk overtuigd moeten zijn dat deze braaf tegen paarden is.

Herders staan bekend om hun waakzaamheid en zijn ontzettend trouw maar ook om het feit dat ze goed afgericht moeten zijn, helemaal als je er 1 uit het asiel haalt.

Ik hoop dat je een "nieuwe Vriend" snel zal vinden Knipoog

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:12

Heel veel succes met de hond waar je nu mee bezig bent en als je nog tips wilt dan hoor ik het wel.