hamstervraagje..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-01 16:22

hoihoi,
ik heb een rus. dwerghamstertje en nu wil ik een nieuwe kooi voor haar kopen.
Ik heb een hele leuke tralie kooi gezien, maar nu is mijn vraag, kan ze niet uit de tralies ontsnappen?
Het gaat om de volgende kooi:
Afbeelding

Ik heb nu twee rody kooien en mijn vorige hamster ontsnapte via het draaimolentje door het dakje bovenop (jaja slimme hamster) en ging dan altijd of in zijn gemaakte nestje zitten of bij mijn oma, maar die wist de weg doordat hij los liep. En mijn nieuwe hamster is na negen maanden alleen in de huiskamer geweest in mn buurt dus ik ben bang dat ik haar kwijt raak.

Of kan ik beter een kooi zonder tralies kopen?
<HR>
Klinkt trouwens een beetje vaag denk ik, mijn hamster laten loslopen. Maar mijn huisdieren zijn net hondjes haha, mijn parkiet gaat zelfs mee naar buiten. Mijn vorige hamster was eerst onder toezicht (vaag woord) en later ging ie alleen op pad *LOL* maar hij kwam altijd weer bij ons
_________________
<FONT COLOR="deeppink">onderschrift

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pam op 2001-08-05 16:27 ]</font>

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 16:47

Misschien nog handiger: een glaze bak.
Ik heb muizen van school thuis, en die zitten in een glaze bak, geen ontsnapping mogelijk!!
De bovenkant is gemaakt van gaas dat met 4 houten plankjes vast zit.
En dat gaas zit goed vast, en je moet ook een beetje duwen om dat gaas er weer op te doen, want die rand past er net overheen.
-Alice-

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-01 16:52

heej bedankt voor je reactie.
in een glazenbak kan je zo moeilijk drinken en eten plaatsen. drinken in een bakje vind ik trouwens ook erg gevaarlijk dus heb ik altijd een flesje.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 17:09

Misschien kan je een gaatje maken in de bak waar je hem dan in kan hangen?
Mijn vader verzint altijd van dat soort creative dingetjes, geloof dat ik het aan het overnemen ben!
-Alice-

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 17:50

Ik had ook een gewoon een glazen bak want die van mij was ook zo slim!. Mijn vader heeft voor het drinkflesje heel voorzichtig een gaatje in de bak geboord.

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-01 17:54

ik is ook creatief! ik ga om ohnee is niet kreatief.
was van plan om er een verhoging van te maken maar hamsters kunnen klimmen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 18:19

Duur maar erg leuk: Sam hamsterkooien. Dat zijn die kooien met al die buiten en noem maar op. Ik heb er een stuk of 5 gehad. Erg duur wel maar 2e hands valt het best mee.
Erg creatief ook want je kunt zoveel buizen bijkopen als je wil en dus steeds een nieuwe gang maken Cool.

Groetjes

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 19:32

Je hebt tegenwoordig ook drinkflesjes met een zuignap er aan. Erg makkelijk bij een glazen bak! Cool

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 20:21

ik heb ook en rus rian, want gompie is 3 weken geleden overleden Verdrietig maargoed ze is nog een baby en ze kan niet door de tralies van mij kooi door hoor! dus de jouwe ook niet denk ik *LOL* oh ja ze heet trouwens phoebe!! *LOL*

DanceAngel
Berichten: 66
Geregistreerd: 04-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 20:26

Het zou een stunt zijn als hamsters tussen de tralies heen passen, hahaha, ik denk niet dat ze die kooien dan verkochten maar ja...
Zelf had ik 4 hamsters gehad en ze hebben allemaal in een kooi gezeten met tralies. Ze gaan wel aan de buisjes knagen maar ze komen nooit zover dat ze het doorknagen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 20:34

De speciale hamsterkooien van plastic zijn voor hamsters echt HEMEL in huis Haha!
Vooral omdat die vaak bovenin een bolletje hebben, en met veel buizen etc. werken.
In dat bolletje gaan de meeste hamsters een voorraadje aanleggen...
Jij legt dus voer beneden en hamster volle wangen crossed halve kooi door en omhoog net zolang tot dat bakje helemaal leeg en bovenin ligt.

Verder zorgt zo'n plastic kooi er ook nog eens voor dat hij geen troep uit de kooi kan gooien....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 20:54

Nou.. Ik heb vroeger Goudhamsters "gefokt" (naja.. was een ongelukje.. ineens 11 van die baby hamstertjes onder 1 van de vrouwtjes.. huh? Verward *LOL* ) en had eerst voor de 2 vrouwtjes ook een kooi met tralies en daar gingen die babys dus gewoon doorheen!! zelfs toen ze wat ouder waren en dus ongeveer even groot als een rus! Iets groter zelfs.. Ik zou zo'n kooi als kim bedoeld kopen.. hebben we ook gehad toen we muizen hadden. Echt heel gaaf zijn die dingen Party!!