Steekje los bij de Amerikanen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Steekje los bij de Amerikanen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 08:09

Vanmorgen op het nieuws wat te zien hoe de Amerikanen reageren op de "overwinning" in Irak. Iedereen zingt overal uit volle borst "God bless America" en ze zwaaien met de vlag. Een Countrygroep heeft kritiek geuit op Bush en is nu acuut van de hitlijsten verdwenen, hoewel ze de populairste groep in het land waren. Madonna had zich bedacht en besloot haar single niet in Amerika uit te brengen, maar het was al te laat. Kritiek op het beleid mag ineens niet meer.
Ik snap het niet meer. Eerst is het meerendeel van de bevolking tegen de oorlog, en nu dit... (van de week hoorde ik ook dat er ernstige vermoedens waren dat Bush licht zwak begaafd is? Berichtje van de roddelpers, of echt waar?)

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:06

Even een duidelijke waarheid: degene die een oorlog wint krijgt altijd gelijk, hoe vervelend dat ook is. Ik zie het bewijs nog steeds om me heen. Als de coalitie de oorlog had verloren, dan hadden de anti-oorlogactivisten gelijk gekregen.

Overigens is het merendeel van de bevolking van de Verenigde Staten nooit tegen deze oorlog geweest (maar wel een heel groot deel). In dat land wonen 20 keer zoveel mensen dan in Nederland. Het is dus ook heel wat gemakkelijker om groepen die 20 keer zo groot zijn op de been te helpen.

Daarnaast nog twee simpele feiten:

- De gemiddelde inwoner van de VS weet niet eens wat de hoofdstad van hun buurland in het Noorden is, laat staan waar Irak ligt. Dat krijgen ze simpelweg niet op school.
- Een groot deel van de VS denkt nog steeds dat de wereld met geweld hun rijkdommen komt ophalen. Wapens zijn vrijheid voor die Amerikanen. En vergeet niet dat 5% van de VS nog altijd evenveel is als 100% van Nederland..

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:37

ja idd die hebben een steekje los ja Verward

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 10:01

joostvangestel schreef:
Een groot deel van de VS denkt nog steeds dat de wereld met geweld hun rijkdommen komt ophalen. Wapens zijn vrijheid voor die Amerikanen.

Laatst was er bij Oprah een man die een film had gemaakt, om zijn Amerikaanse medemens zich bewust te maken van wat ze allemaal aanrichten met die wapens in huis, en hoe dat nou allemaal zo gekomen is. In die film zat ook een soort Sout Park-achtig tekenfilmpje, waar dat werd uitgebeeld (de geschiedenis van de US). Geweldig! Het kwam er op neer dat ze vanaf het begin in angst geleefd hebben voor alles wat vreemd en nieuw was en dat die vreemde mensen alleen maar op hun rijkdommen uitwaren. En ja, daar moet je je natuurlijk tegen verdedigen... Shoot first, ask questions later, toch?

Ik denk wel dat je gelijk hebt trouwens, maar het komt op mij allemaal heel raar over. Ergens zit er toch iets niet goed bij die lui...