bevallen met baarkruk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

bevallen met baarkruk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 20:24

Jaja, weer een zwanger-zijn-vraagje. Heeft iemand van jullie ervaring met de baarkruk? Dat lijkt mij wel wat namelijk.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:41

Barkruk of baarkruk? Tong uitsteken

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:44

Ik denk een baarkruk Xono (hoewel bevallen op een barkruk met iets verfrissends erbij misschien een nieuw idee is Knipoog )

Effe ontopic : sorry Riëtte, heb er zelf geen ervaring mee...dus kan je niet verder helpen.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:07

Ik heb wel's gehoord dat bij een baarkruk de zwaartekracht meer invloed heeft zodat het makkelijker schijnt te gaan.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:01

Toen ik geboren ben heeft mijn moeder op een baarkruk gezeten, en het schijnt dat dat erg fijn is. De baby zakt sneller en in een zithouding heb je meer kracht!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:14

Ik heb wel in die houding gezeten (een supersonisch wegklapbed) en wilde dat heel graag, maar werd suffig van de verdoving (petidine). Ik zou in ieder geval aangeven dat je het wilt, dan heb je de mogelijkheid, nietwaar? Kun je ter plekke besluiten of je het ook gaat doen.
Je zit in ieder geval niet zo te kijk en het is natuurlijker.
Hoever ben je?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 22:53

'k Heb de verloskundige ook al gevraagd. Gelukkig heeft ze er een in de auto staan. Dus als ik wil, mag ik op de ba(a)rkruk (die houden we erin!). Zij zei ook dat de meeste vrouwen het als prettig ervaarden (poepen doe je toch ookniet liggend?). Wel vroeg ze me een krukje (voor haarzelf?) te regelen en een grote spiegel die op de grond kon liggen, zodat ze zelf via de spiegel kon zien of het wat opschoot.
Enige nadeel is dat mocht je inscheuren, dat soms wat laat opgemerkt wordt, doordat er vrij veel bloed/vocht langs loopt (maar als liggend?). Ze had het er ook over dat zitten de eerste dagen wat vervelend kon zijn, nou ja, dan maar lekker op bed blijven toch?
Ik ben bijna 26 weken zwanger, nog 2 weken en dan is het kindje levensvatbaar! Weer een mijlpaal bereikt! En dan is het op naar de 38 weken!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 23:03

Ik heb geen ervaring met bevallen Haha!, maar wilde toch even reageren. Wat gaat het snel zeg! Ben echt benieuwd wat voor hummeltje je op de wereld gaat zetten!
Is het allemaal een beetje uit te houden?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 00:03

Ik wilde in eerste instantie ook op de baarkruk, maar de inwendige spildraai wilde niet vorderen, eerst op wc gezeten om te kijken of het hielp en dan zou ze de baarkruk pakken, maar dat was niet zo...

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 00:26

Ach je mag altijd nog een bed induiken hoor als het niet "bevalt"op de baarkruk. Ga zelf bevallen op een eenpersoonsbed. Kan ik nadien lekker een schoon waterbedje induiken...
Wanneer ben je uitgerekend? (ik zei de gek 16 juni) Wel een hele lange "zomervakantie". Hoef pas eind oktober weer aan het werk!!!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 01:35

Baarkruk leek mij ideaal! Anders lig je met je dikke buik en je benen zowat in je nek... verschikkelijk!!! Persoonlijk zou ik dan geen spiegel erbij willen hebben... maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 23:13

Over het inscheuren gesproken: het is beter om in te scheuren dan te knippen: bij scheuren is het vaak oppervlakkig weefsel, ook al is het een totaalruptuur, terwijl knippen door alles gaat, dus ook je spieren en zenuwen. Vooral dat laatste kjan gevolgen hebben voor je toekomstige vrijbeleving, zeg maar Lachen
DUs: niet laten knippen als het niet hoeft, beter is om het op te rekken bij de persweeen, is ook vervelend maar de gevolgen zijn beter.

En hoe je erbij ligt...dat maaakt op het moment zelf echt geen drol uit, er is maar een ding belangrijk: dat kind moet er uit en wel NU Lips are sealed
Spannend allemaal, die levensvatbare week vond ik ook heel fijn.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:15

Baarkruk .....ik had er nog nooit van gehoort en heb ook geen idee hoe zo een ding eruit moet zien Bloos

Ik ga hopelijk thuis bevallen in mijn eigen bedje........ik ben 20 juni uitegerekend......spannend zo al die zwangere bokkers hier, en ook veel rond dezelfde tijd.....

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:24

Hte ziet eruit als een WC zonder pot, zeg maar. Wel met een gat in het midden. Je partner zit dan achter je en op hem steun je dan, de verloskundige zit voor je en waar nodig houdt die de zaak in de gaten.
Het is de moeite waard om je daar wel in te verdiepen want je weet gewoon van te voren niet hoe je je voelt. Misschien kun je niet eens blijven liggen, dat had ik Ik moest gewoon lopen en hangen en alles behalve op mijn rug liggen. Uiteindelijk ook "zittend" bevallen.

Weet je wat het wordt? Ik wist dat niet, was wel spannend. Ik dacht een meisje, maar het was een jongetje (zie profiel) *LOL*

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:28

Dan zal ik toch eens informeren bij mijn verloskundige naar zo een baarkruk.......

Ik weet niet wat het word......mijn gevoel zegt een jongen.......maar ja het is 50/50 hahahaha, tot die tijd blijft het spannend!!!!

p.s Pauline mooi mannetje heb jij hoor.......mooie naam ook Lachen

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:56

Mijn vriendin is twee weken geleden bevallen van haar vierde kindje, de tweede die m.b.v. een baarkruk is geboren. Zij vindt het heel prettig omdat ze idd zit. Alles gaat veel gemakkelijker zegt ze.
Als ik jou was, zou ik het gewoon proberen!
ps. ik heb hier zelf geen ervaring mee.....

Pauline, wat een leuk jochie! Net ff in je profiel gekeken! Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 13:26

Ik weet wel wat het is (tenminste ze geven 95% zekerheid), maar we weten wat we wel en niet gezien hebben, dus voor ons is het heel duidelijk....
Of ik daadwerkelijk de baarkruk ga gebruiken zien we dan wel. Sowieso kan ik slecht op mijn rug liggen, dat hou ik niet lang vol, dus lijkt het me wat dat betreft al erg praktisch. Maar mocht het op het moment toch niet fijn zijn, dan staat mijn bedje ook al klaar!!!
Die spiegel is trouwens niet voor jezelf, maar voor de verloskundige, zij kan dan ook in de gaten houden wat er van onder gebeurt, zonder dat ze op de grond hoeft te liggen! Anders zou je om de haverklap getoucheert moeten worden (dus weer van de kruk op het bed, en weer terug naar de kruk, enzo....).
Als de beby goed gepland ter wereld komt, heb ik over 3 maanden al een humpie van een paar dagen! Echt heel spannend!