Hebben jullie dit ook weleens?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 12:25

Mensen en deren in hun waarde laten is t belangrijkste. Mijn instructricedie Z met der fjord gereden heeft en nu gaat ze voor t eerst B starten (als der geen MKZ was geweest) met een tinker, ze mag ook L maar misschien is dat zijn top en dan heeft ze eigenlijk niets om verder voor te gaan.
ik vind het veel knapper dat je met zo'n paardje dressuur gaat rijden en hoog probeert te komen. dan dat je en super paard kooopt die het allemaal al kan. ne op mijn koetje heb ik ook al commentaar gehad. wat voor een paard ga je kopen?? een tinker. Owja dat zijn toch ponies??????????? achja maar t is wel mijn koetje, en dat blijft ze lekker wat anderen er ook van zeggen!!!!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 16:12

O ja, en weet je wat ik ook zo banketstaaf vind:

degene die zo'n commentaar had op mijn MANEGEPAARD, heeft daarna nog nooit iets positiefs gezegd of gevraagd hoe het gaat.

Waarschijnlijk kan ze het niet uitstaan dat het wel goed gaat. Kinderachtig hoor.

Ik kan me best voorstellen dat zij haar bedenkingen had, maar geef dan na een tijdje toe dat het goed gaat en dat je blij voor mij en Toon bent. Zou ik wel doen.

Ach, we bleven mensen....

Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 16:46

Hoi Madelein

Jo Willems geeft les bij ons op stal en al zit hij zelf niet erg netjes op een paard hij krijgt ze wel aan het lopen zoals bijna niemand dat kan, dus ondanks zijn houding zou hij wel heel hoog scoren. Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor!

Maar het is gewoon jammer dat veel mensen die toevallig een super goed paard hebben op anderen neerkijken die een iets minder goed paard hebben of gewoon helemaal niet van de sport houden. Gelukkig zijn er uitzonderingen.

Ik kende iemand die met een Bels dressuur heeft gereden, daar heb ik erg veel respect voor. Ook omdat zo'n paard daar helemaal niet echt voor is gebouwd maar dan is het jusit een prestatie om daar mee te kunnen dressuren.

Ik trek me het zelf altijd erg aan als mensen banketstaaf doen ofzo daarom vind ik het zo knap als mensen schijt aan de hele wereld hebben, dat ze het niets interesseert hoe een ander over ze denkt. Ik denk dat ik dat wel steeds meer leer naarmate ik ouder wordt (cliche maar volgens mij is het wel zo).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 17:05

Ik bedacht opeens iets wat mij wel altijd is bijgebleven. Nameljk: vroeger hadden wij dus een leuke pony die niet zo geweldig gebouwd was. En er stond ook een dure baccarat afstammeling op stal en de vader van het jochie waar die pony van was heeft onze pony ooit eens uitgemaakt voor muilezel, dat vond meneer de kaakchirurg wel grappig. Wij niet want hij meende het ook nog. Jaren later heb ik de dochter die op mooie hengst reed verslagen met Pablo. Toen maakte die vader een opmerking tegen mijn moeder dat ik daar een leuk paard had en toen kon mijn moeder dus zeggen dat dat wel een veulen was van wat hij een muilezel vond. HA, die zat. Ik wordt toch nog link als ik dit schrijf, GRMBL wat een stomme zak was dat toch. Volgens mij zijn zijn kinderen niet zo erg maar wat lijkt me dat vreselijk als je zulke ouders hebt die zo neerbuigend doen over mensen met minder geld en met minder dure paarden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-03-15 16:08 ]</font>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 17:17

Ja, ken er helaas iets te veel hier in de buurt. Door je opvoeding wordt je vaak zelf ook zo. Gelukkig heb ik ouders die zich heel bewust zijn van dat soort typjes, mijn vader komt zelf van een of ander duur gezin met dure achternaam (valt als je gewoon naar de mensen kijkt ook errug tegen) en mijn moeder is een boerenmeisje, met hersens helaas. Schijnt mijn oma (van vaderskant) heel irri over gedaan te hebben. DAt het niet op stand was... Naja, ok dan! Zij zelf was ook een arme sloeber toen ze met mijn opa trouwde, bleek toch meer om het geld te gaan, ze scheidden toen mijn vader 2 was, naja, beetje een *piep* familie allemaal. Van moederskant zijn het bij mij allemaal mensen die gewoon van iemand houden, eerlijk zijn ed. Doe mij dat maar hoor!

Laui

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 12:15

Eigenlijk kan ik hier niet over meepraten. Ik heb ook een paard zonder papieren (wel een brandmerk...). Nog nooit heb ik van iemand het gevoel gekregen dat mijn paard te min zou zijn. Ik denk dat dat van manege tot manege verschilt. Op elke manege heb je meer of minder personen die dit wel doen. Ik kan je zo een manege opnoemen waar dit constant gebeurt hoor.

Voor Katrien: nou, dat uitprobeersel van jou is toch wel goed terecht gekomen! Pablo is toch een van de weinige paarden bij ons op de manege die een goede M proef kunnen lopen! Jij hoeft je nergens voor te schamen! En dan van dat kratje bier, dat is toch leuk dat het zo gegaan is? Ik vind het niets om op neer te kijken hoor, als je zo een goed paard voor een kratje bier hebt gekregen. Mensen die daarop neerkijken zijn gewoon jaloers, dat zij misschien veel geld hebben betaald voor een paard wat nog niet eens aan Pablo kan tippen! Knipoog

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 12:18

Nog even een reactie op het verhaal van Katrien over die muilezel. Nou, daar heb ik ook een hekel aan, aan mensen die zich wat meer voelen en de sjiekste paarden hebben. Ze zijn te stom om te begrijpen dat het niet de kunst is om een duur en goed paard aan het lopen te krijgen, maar dat het een kunst is om een minder paard aan het lopen te krijgen. Iets goeds kopen is makkelijker dan goed goed dressuur rijden!

Sjiek, die opmerking van je moeder, echt geweldig! Hyper!:):):):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 12:20

Pling