schoonouders?!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

schoonouders?!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 16:44

ben ik nou de enige met zulke vreselijke schoonouders (naja moederlief) of zijn er veel meer mensen die zich aan hun schoonmoeder ergeren?
gaat dit na verloop van tijd beter of niet help me want wordt hier echt gek van

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:17

Je bent zeker niet de enigste.
Ik kan niet zo goed opschieten met mijn schoonmoeder. Dat is helaas nu al ruim 2 jaar Scheve mond Wij verschillen gewoon erg veel, en het is bij mij thuis ook heel anders. Maar het gaat wel steeds ietsje beter. Met mijn schoonvader kan ik het wel weer vinden, dat is dan wel weer fijn.

Ik heb trouwens nog nooit een leuke schoonmoeder gehad, zou het dan toch aan mij liggen Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:17

Aan de ouders van mijn vorige vriend ergerde ik me groen en geel. Kwam ik bbqe, zegt mijn vriend pa de biefstuk is aan het verbranden zegt hij: is mijn biefstuk niet (hij bedoelde het als grap) nou lachen joh normaal kan ik vrij snel ergens om lache maar ik wou gelijk naar huis.

Ze waren ook vrij opdringerig, ze waren zoveel jaar getrouwd, dus zoude ze naar spanje gaan, maar ik durf niet te vliegen nou dan gingen ze niet want ik was deel van de familie.

Het was ook zo 2 jaar geleden met kerst, ja als wen nou eerste kerst dag bij ons eet, dan eet dennis de tweede bij jullie (pardon, ik hou er niet van als je jezelf uitnodigd)

Ik heb morgen alweer 14 maanden met me nieuwe vriend (om het zo maar ff te zeggen) en zijn moeder (en vader) zijn echt zo lief. Dus verder kan ik er niet over oordelen.

Ik hoop voor je dat het nog verandert

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:32

Schoonouders, tja. Kijk jij krijgt ze cadeau, maar zij krijgen jou ook kado!! Dus ik probeer altijd mij aan te passen en zij zullen ook rekening moeten houden met hoe/wie ik ben (mijn schoonouders lukt dat prima, hoewel we wel veel verschillen in dingen aanpakken of benaderen). Als beide partijen dat niet kunnen (concessies doen), dan is het stoppen van energie, in het opbouwen van een relatie tussen jou en je schoonouders, verspilt. Conclusie: ook al verloopt het wellicht soms wat stroef, dan komt het op beide partijen aan om wat water bij de wijn te doen.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:33

Ik erger me al bijna 16 jaar aan m'n schoonmoeder. Helemaal toen we net samenwoonden, ze wilde wel even zeggen hoe ik mijn huishouden moest doen. Ze is nog van de oude stempel, vrouw zorgt voor het huishouden. Nou bij ons dus niet, we weken allebei en doen dus ook het huishouden samen.
Mijn schoonvader is wel een hele leuke man.

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 17:34

ik erger me groen en geel aan dat mens krijg geen hoogte van dr dan weer super vrolijk en dan stront shago (ben zelf ook wel s shago maar dat is in de periode ) maar ze regelt echt alles voor pim (zo heet ie) pim moet dit pim moet dat jullie MOETEN daarheen op vakantie dan moeten jullie dit en moeten jullie dat op zich wel lief bedoelt maar ik heb altijd zelf moeten zorgen dat ik dingen voor mekaar kreeg en als ik iets wil moet ik dat zelf doen geen pappa of mamma die dat voor me regelt hoor ben dr oud genoeg voor volgens mn moeder en voor hem wordt alles geregeld oke hij wast zelf zijn kleren en die van mij worden gewassen (net zo makkelijk) mijn moeder smeert mijn brood (anders neem ik niks mee en ze smeert toch al voor paps en broer dus mijne kan daar wel bij) en hij moet t zelf doen doet ie niet dus koopt ie t maar ik begrijp t echt niet zijn zulke vage mensen wordt tijd dat we samen gaan wonen ben ik eindelijk van dat gezeik van zijn moeder af
mag toch nooit wat van dat mens!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:35

Ja, maar dat kan soms wel effe duren. Toen wij net een relatie kregen was het echt hopeloos en heeft behoorlijk geknalt, maar nu gaat het steeds beter. Ach je wordt ouder en wijzer..Knipoog Ik vind wel at je jezelf niet moet verloochenen zoals Corina? met haar turkse vriendje...

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 17:40

verloochenen? was dat?
en na een jaar weet ze toch wel wie ik ben wat dat aan gaat was de moeder van mn ex (half jaartje geduurd) toch wel stukken beter lekker samen stadten en naar de kapper was echt een perfecte schoonmoeder maarja ik moet er maar mee leren leven
alleen vriendje snapt t niet dat ik me niet erg welkom voel bij hem thuis

Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:53

ik kan het super goed vinden met mijn schoonouders. het zijn echt schatten.
nog nooit problemen gehad of iets waar ik me aan irriteer beter kan niet toch!!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:56

Tussen mij en mijn schoonmoeder verloopt het niet al te vlot, maar ik ga al mijn ergernissen hier niet neerzetten omdat er wel zoiets als wederzijds respect bestaat.
Raar genoeg mag zij mij wel heel erg, en dat is juist wat mij vreselijk benauwd. Het is ook zo'n ouderwetse miep.
Meer zeg ik er niet over.
Ik weet wel dat liefde niet alleen rozegeur en maneschijn is....

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 17:58

kijk dat zijn betere berichten ik hoop dat t met mij en mn schoonouders toch ook die kant op gaat. Aan mij zal het iig niet liggen want ik doe super goed mn best als penny muts om een beetje stadsmens te worden (zwager noemt me penny muts omdat ik een paard heb)

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 18:01

naja weet je ik zal haar toch nooit begrijpen en zij mij waarschijnlijk al helemaal niet.
maar zo als ze tegen mn vriend doet ken ik gewoon niet bij zij bepaald alles voor hem das toch nie normaal meer? maarja ik heb daar waarschijnlijk hele andere gedachten over dan zij

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:05

renegade schreef:
naja weet je ik zal haar toch nooit begrijpen en zij mij waarschijnlijk al helemaal niet.
maar zo als ze tegen mn vriend doet ken ik gewoon niet bij zij bepaald alles voor hem das toch nie normaal meer? maarja ik heb daar waarschijnlijk hele andere gedachten over dan zij


Dat is bij mij ook het probleem, waardoor allerlei andere ergernissen onstaan....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:13

Tja... waar moet ik beginnen... Ze zijn opzich wel aardig, maar ik erger me soms wezenloos.
Mijn "schoonvader" is een oude vent van in de 70 met de gedachte "Ik ben oud, dus ik weet alles. Jij bent jong, dus jij weet niks." Hij loopt in de meest versleten kleding, omdat hij er op een of andere manier geen afstand van kan doen. Hij rochelt iedere 5 minuten, je weet wel, dan hoest ie slijm op en haalt ie z'n neus op. Gadver! Verder is ie echt een gevaar op de weg, gaat op de meest onverwachte momenten boven op de rem staan en stuurt alsof hij het stuur in de houdgreep heeft.
Mijn "schoonmoeder" vraagt altijd hetzelfde (hoe is het op je werk/met de paarden/met de kat) en ik heb haar niets te melden. In het begin zat ze altijd over m'n kat te mekkeren. Zit d'r halsbandje niet te strak? Waarom ruiken de verschillende smaken blikvoer allemaal hetzelfde? Zit ze nou de hele dag binnen/buiten? Wanneer neem je haar een mee? Enzovoort.

Met kerst was het helemaal stom. Ik heb natuurlijk ook nog een stel ouders, maar zij claimden zonder overleg 1ste kerstdag en op die dag zelf kwamen ze er echter van "Goh... had je nu niet bij je eigen ouders moeten eten." Verder gingen we gourmetten, maar het vlees was veel te groot gesneden, dus mijn "schoonvader" doet gewoon een lap rauw vlees op z'n bord en met hetzelfde bestek als waarmee hij gewoon at ging hij het op z'n bord kleiner snijden. Ik zei daar natuurlijk wat van, want daar kun je heel erg ziek van worden en op zijn leeftijd kan dat zelfs zijn leven kosten. Toen zat ie me echt aan te kijken alsof ik gek was en ging gewoon door waar ie mee bezig was. Ik was pissig joh!

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 18:28

ik leg me dr gewoon bij neer dat zijn moeder me nooit zal accepteren gewoon omdat ik te simpel voor ze ben einde verhaal (hoop ik)

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:42

mijn schoonmoeder is iemand die heel erg op andere let en zich erg aantrekt op andermans commentaar. Bijvoorbeeld: ze loopt in leuk rokje die juist niet te kort is en niet te lang, lopen er meiden langs en zeggen van goh die wil ook maar jong uitzien! resultaat ze draagt rokjes die over haar knie vallen terwijl ze ook wel boven haar knie kan hebben Frusty
Nu is het ook wel zo dat ze er vlot wil bijlopen en dat is niet zo erg maar ze wil er nu ook te jong eruit zien! Ze is aan het sporten en lijnen enzo en nu merk ik steeds meer dat haar botten uit haar lijf steken, erg lelijk dus, terwijl ze er dus heel goed uitzag voordat ze ging overdreven sporten en lijnen. Ze is gewoon erg met haar figuur bezig wat ze eigenlijk niet zou moeten doen.

Ze heeft dus ook helemaal geen hobby net als vaders. Ze gaan elke zaterdag naar de stad om weer de hele rij winkels af te gaan. Een erg saai leven dus.

Ik kan wel goed met ze opschieten maar ik erger me vaak kapot aan dingen en word daadoor ook erg sjaggo!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:53

Ik kom alleen op de verplichte dagen.
Zoals met kerst, pasen, moederdag en de verjaardagen.
Dan gaat het goed. Knipoog

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:01

Ik moet ook nog steeds wennen aan mijn "schoonouders"

Het is niet zo dat ze gemeen zijn of op me neerkijken, gelukkig niet. Ze doen alleen altijd zo veel samen(het lijkt bijna verplicht Bloos )
Dat ben ik niet gewend. Als ik die ene film niet wil zien ga ik computeren of in de keuken zitten. Ik kan me dan prima alleen vermaken.
Maar bij hun is het heel anders. Als ze tv kijken lijkt het wel alsof iedereen dan in de kamer moet zitten. Maar ik wil ook wel eens met mijn vriend stiekumpjes naar boven Knipoog
En ik kan begrijpen dat je na het eten samen even de afwas doet, maar met z'n vijven vindt ik onnodig. Dat is dringen en de keuken is niet zo groot.

Maar veel kan ik er niet aan doen. Zo gaat het nou eenmaal daar. Ik probeer me zo veel mogelijk aan te passen en ik moet nog steeds wennen, maar uiteindelijk komt het wel goed

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:10

'k Heb nog nooit echt problemen met mijn schoonouders gehad. ERger me soms wel eens, maar dat heb ik met mijn eigen ouders ook wel. Verder moet ik ze maar flink koesteren, want mijn schoonmoeder wordt straks de oppas van onze baby!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:20

MiZzLoVe schreef:
Ik heb trouwens nog nooit een leuke schoonmoeder gehad, zou het dan toch aan mij liggen Haha!


ben je ook te vrij opgevoed en te bijdehand? Ik ken het gevoel. Gelukkig kan ik het wel heel goed vinden met mijn schoonzus en zwager Haha!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:21

spokey schreef:
Ik kom alleen op de verplichte dagen.
Zoals met kerst, pasen, moederdag en de verjaardagen.
Dan gaat het goed. Knipoog


Moederdag is de dag van de winkeliers. Dan ga ik niet naar friesland. Te veel kilometers voor niks. Trouwens meestal werkt mijn vriend dan dus dan komt het al niet uit.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:41

Belker"]
[quote="spokey schreef:
Ik kom alleen op de verplichte dagen.
Zoals met kerst, pasen, moederdag en de verjaardagen.
Dan gaat het goed. Knipoog


Moederdag is de dag van de winkeliers. Dan ga ik niet naar friesland. Te veel kilometers voor niks. Trouwens meestal werkt mijn vriend dan dus dan komt het al niet uit.
[/quote]

Voor mij is het maar 5 minuutjes op de fiets. Ik kan het niet maken om dan niet langs te komen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:42

Goh ben ik blij als ik het hier lees, want ik heb nix te klagen over mijn 'schoonouders'.
Ik kan goed met ze opschieten, en heb helemaal geen problemen met hun. Kan zonder problemen met hun babbelen en weet dat ik er welkom ben.
Ik denk dat ik heel dankbaar mag zijn dat het zo goed klikt, vooral als ik sommige zaken hier lees..

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:51

Mijn schoonouders (zijn gescheiden) zijn wellicht de meest vreselijke mensen die er bestaan. Ze hebben hun zoon (mijn vriend dus Haha! ) vroeger verwaarloosd en mishandeld en nu hebben ze geen interesse meer in hem. Vreemd genoeg blijft hij naar ze toe gaan.

Zijn vader heeft voor mij afgedaan nadat hij zei dat hij niet met mijn ouders in één ruimte wou zitten, omdat hij hen kapitalisten vindt. Oké, dan niet. Ik wil hem dus niet meer zien. Ik had sowieso al geen hoge pet van hem op. Hij vroeg ons regelmatig om geld, want mijn ouders waren toch zo rijk Verward Ook heeft hij geprobeerd ons uit elkaar te drijven, ons tegen elkaar op proberen te stoken, mij tegen mijn ouders proberen op te stoken, mijn vriend proberen te betrekken in louche zaken, etc..

Zijn moeder is een ander verhaal, ook zij is al jaren niet meer geweest, maar probeert haar schuldgevoel af te kopen door vaak geld te sturen Afgelopen zondag zijn we voor de laatste maal bij haar geweest, nu is de keus aan haar. Ik ga niet meer heen, voordat zij een keer bij haar kleindochter op visite is geweest. Zij had haar al 3 jaar niet gezien (dochter is 4 jaar). Ze woont op nog geen uur afstand. Oja, ze is ook nog eens alcoholiste.

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:03

klinkt ingewikkeld