Telepathie, geloven jullie erin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Telepathie, geloven jullie erin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 19:43

Echt zooooo creepy Haha! Maar super gaaf!

In ging het dus weer een keer doen met mijn vriedin. Ik nog iets in gedachten en bokkond paard in de wei Haha! Nou ze zag gras en wapperde manen.
Toen ging zei zei zag 2 jongen voor zich. Eerst kreeg in donker haar enz. en daarna kreeg zei een andere jongen waar ze aan moest denken die is super gespierd en toe zei ik ook een strak truitje gespierd Bloos

Maar dit was helemaal erg! Me vriendin kreeg iets in gedachten en ik moest het raden. Maar ik kreeg alleenmaar een paarse vlek met een wit ijsvormige iets erin voor me, maar ik dacht dat is niet dus ik zeg niet. Ik bleef dat bleed houden en zei het dus maar, maar toen werd dat witte ook een paarse vlek. En wat denk je????????????
Me vriedin zag ook alleenmaar ide paarse vlek Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos
Jeetje echt niet normaal we hebben dat zo vaak?

Hoe kan zoeits nou he? Lachen Echt gaaf als je er steeds beter in word!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:48

ik weet wel zeker dat zoiets bestaat! Heb dat zo vaak met mijn moeder of vriend:
zit ik net ergens aan te denken, hebben ze het er ineens over!

Of een liedje die je in tijden niet hebt gehoord, waar je plotseling aan denkt en nog dezelfde dag op de radio hoort...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:52

Ik geloof er ook zeker in.
Heb zelf trouwens geen ervaring met de manier waarop jij het doet, het bewust oproepen, maar in 'spontane' gevallen geloof ik er zeer zeker in.
Sommige dingen zijn geen toeval, en hoe meer je je daarvan bewust bent hoe meer dingen je gaat 'zien'.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 22:14

telepathie geloof ik ook zeker in, zoals cody zegt, niet het 'oproepen' maar wel dat ik net met de telefoon in me hand sta om iemand te bellen en diegene belt net (terwijl er echt geen aanleiding voor is) en nog meer dingen..

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 22:20

Ik ben daar erg goed in met goede vriendinnen Haha!
echt erg gewoon!
precies het letterlijke zeggen op het zelfde moment, of elkaar tijdens de les tegelijk een bodoschap toetype *per rekemachine* en dan gewoon precies het zelfde (0ver een onderwerp wat heel de dag niet aanbod is geweest)
Of elkaar precies tegelijk willen bellen *dus ingesprekstoon krijgen*
zo kan ik nog wel even doorgaan Knipoog

Ach, went wel Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 22:57

het bestaan van telepatie wil ik niet uitsluiten, maar er is nog geen enkel duidelijk bewijs geleverd dat wijst op het bestaan. ik denk dat er meer manieren zijn van communiceren, zeker bij bekenden, sommige die we niet gelijk kunnen verklaren worden dan veel te makkelijk uitgelegd als telepatie.

er is dus geen enkele reden in zoiets te geloven.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 23:03

hmm van de ene kant wel en van de andere kant niet, maargoed wordt te lang om daar even over na te gaan denken op de LAN Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 23:23

SuperPepeijn schreef:
het bestaan van telepatie wil ik niet uitsluiten, maar er is nog geen enkel duidelijk bewijs geleverd dat wijst op het bestaan. ik denk dat er meer manieren zijn van communiceren, zeker bij bekenden, sommige die we niet gelijk kunnen verklaren worden dan veel te makkelijk uitgelegd als telepatie.

er is dus geen enkele reden in zoiets te geloven.


Er is nog een andere naam voor, maar ik kan er maar steeds niet op komen. Maar stel dat 10 mensen aan hetzelfde denken en er komt een 11e bij de groep, dan zal die waarschijnlijk ook op een of andere manier de gedachte uit de lucht vissen. Maar hoe heet dat toch ook alweer??

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 23:30

Indoctrinatie? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 23:37

Nee, dat bedoel ik niet Billy. Ik bedoel meer zoiets dat als je je tentamen niet goed hebt geleerd, dat je beter dicht in de buurt kunt gaan zitten bij mensen die het wel weten Haha!.

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 23:48

ja ik geloof er ook in. soms is het iets minder fijn... een paar weken geleden dacht ik savonds eraan om het uit te maken met mijn vriend. weet ook niet waarom maar okee heb het niet gedaan. de volgende dag krijg ik van hem te horen dat hij had gedroomt dat we kei erge ruzie hadden gekregen en dat het dus uit was. echt raar is zoiets.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 23:56

Lovely schreef:
Ik bedoel meer zoiets dat als je je tentamen niet goed hebt geleerd, dat je beter dicht in de buurt kunt gaan zitten bij mensen die het wel weten Haha!.
spieken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 23:57

Uhhhmmm, nee, dat was het ook niet. Het ligt op het puntje van een van mijn hersenhelften, maar ik kan er maar niet op komen.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 23:58

Ik geloof er ook in. Ik heb dat echt zo vaak met mensen die ik goed ken. (heel soms met wat minder bekende mensen) Dan wil ik net wat zeggen, zegt me vriendin het 1 seconde eerder. Dat soort dingen heb ik altijd. Is wel grappig, en soms lijkt het of het niet ophoud. Haha! Dan blijven we maar de zelfde dingen zeggen op 1 moment. Zoo vaag gewoon. Of een keer stond ik buiten met een paar lui, en ik had me telefoon in me hand en ik dacht ik word zo gebeld, 2 seconden later gaat me telefoon over!! *LOL* Zo toevallig. (nja toeval..) Of Deja Vu's ofzo, heb ik ook regelmatig, dat is gewoon zo wazig!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 00:02

een deja vu is iets heel anders. het is een foutje van de hersenen waarbij een korte termijn herinnering in het lange termijn geheugen geplaatst wordt, waardoor het lijkt alsof je de ervaring eerder meegemaakt hebt. een hersenspinsel dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 00:16

SuperPepeijn schreef:
een deja vu is iets heel anders. het is een foutje van de hersenen waarbij een korte termijn herinnering in het lange termijn geheugen geplaatst wordt, waardoor het lijkt alsof je de ervaring eerder meegemaakt hebt. een hersenspinsel dus.


Goh, SP heeft er echt verstand van..... Scheve mond
Ben zeeeeer onder de indruk Haha!

En ja, ik geloof er wel in; telepathie bedoel ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 00:24

Wat SP zegt over deja vu, klopt ongeveer wel. Zelf heb ik die dingen vaker als ik vermoeid ben of zo'n soort van met mijn gedachten elders ben. Op dat soort momenten komt de info wat vertraagd door kennelijk en dan ook nog eens voor de tweede keer.

Maar wat nu met deja vu's die je duidelijk terug kunt plaatsen in de tijd Verward.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 00:26

Lovely schreef:
Maar wat nu met deja vu's die je duidelijk terug kunt plaatsen in de tijd Verward.
maar dan heb je niet alleen het gevoel dat je het eerder meegemaakt hebt, je weet het dan zeker.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 08:07

Synchronisatie!!

(daar valt telepathie e.d. onder) deja vu... als je er vanuit gaat dat alles Nu is en je leeft altijd vooruit, dan is er altijd, dus ook wat 'voor' of 'achter' je ligt. Stel jij koopt om onverklaarbare reden een zwarte jurk, want je was niet van plan om een jurk te kopen en morgen of in afzienbare tijd overlijdt er iemand (vanuit je kring) dan is dat synchronisatie. Alle energie is onderling verbonden, niets is toeval.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 09:46

Ja ik geloof er zeker in!! Ik heb het heel vaak meegemaakt, en kan iemands gedachten, mensen die ik goed ken, vaak ook lezen/raden. Niet altijd helaas.. Knipoog

Ik wou dat ik het meer kon ontwikkelen!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:33

SuperPepeijn"]
[quote="Lovely schreef:
Ik bedoel meer zoiets dat als je je tentamen niet goed hebt geleerd, dat je beter dicht in de buurt kunt gaan zitten bij mensen die het wel weten Haha!.
spieken?
[/quote]
Haha!

voor mij moet alles zo'n beetje 'bewezen' of verklaard zijn, anders wil ik het echt gaan uitspitten voor het te geloven. zo ook hier. wie het boek van Henry Blake gelezen heeft, denkt ook anders over telepathie. vooral omdat dieren waarschijnlijk minder complex zijn dan wij wordt hun telepathisch vermogen niet verstoord door zo'n complexe en overdachte invloeden. dus bij dieren kan je het misschien beter onderzoeken, hoewel mensen wel kunnen praten over wat ze meemaken. ik ben niet in een denkdiep-bui maar vind het zeker interessant. ik denk zo'n beetje, dat op een of andere manier een bepaalde misschien gekende maar dan niet die toepassing, misschien ongekende, energie is staat is gebundeld te worden (op een of andere gekende of ongekende manier) en zo iets kan overbrengen. het is een zeer uitgebreid studiegebied, veel interesse maar helaas niet altijd op de juiste manier. (foto's met geesten, die dan gewoon iets helemaal anders zijn etc.)
SP welke studies doe je? denk dat ik dat ook ga volgen Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:41

Ik had laatst ook zoiets geks, ik belde Leon (snowdon) en hij zei dat toen zijn telefoon overging, hij net op de bel-knop wilde drukken om mij te bellen.. heel raar, ik weet niet of het er echt mee te maken heeft, maar vreemd is het wel.. Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 11:15

Nou hallo zoeits kan toch geen toeval zijn joh?

We zagen gewoon allebei die paarse vlek terwijl we totaal geen idee was van wat het kon zijn.
Bij haar wist ik gelijk dat het een jongen was eerst die 1e met zwart haar daarna zag ik de spieren en strak truitje van die andere. enz. enz. enz. Haha!

Echt zo vreemd maar als je logish nadenkt kan dat gewoon niet.

Wat mijn vriedin ook hadden dan kijken wenaar een broek en dan zeggen we het allebei tegen elkaar van, wat een homobroek ofzo Haha! of iemand praaten en dan zegen we tegelijk dat tegen elkaar. Maarja dat kan oko een kwwestie zijn vaan smaak. Cool

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 12:06

Tyrza schreef:
Of een liedje die je in tijden niet hebt gehoord, waar je plotseling aan denkt en nog dezelfde dag op de radio hoort...

Ja zoiets heb ik ook wel vaak. Of als ik MTV of TMF kijk en dat ik dan denk, volgens mij komt hierna 'Sorry seems to be the hardest word' van Blue (ik noem maar een voorbeeld) en dan komt die ook Scheve mond.
Met een vriendin (Skipperfan) heb ik ook vaak dat als ik een liedje in mijn hoofd heb, dat zij het dan ineens gaat zingen ofzo (of andersom). Verward

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 12:37

Jup ik geloof er ook in hoor.
Altijd met sms-en doen we hetzelfde,praten bijna altijd hetzelfde en ook als we het over iets anders hebben.