ze heeft het gewoon gedaan!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:21

leentje"]
[qoute="ponyzotje schreef:
les krijgen van je ouders? toch niet geldig zeker? Verward dat zou stom zijn ja
*hoezo partijdig?* [/qoute]
dat heeft toch niets met partijdigheid te maken???


hihi ja dat hoorde dan ook bij de volgende zin, ging over mezelf Haha! sorry idd domme volgorde.

en inderdaad, die zomaar af te halen rijbewijzen zijn al ontzettend lang afgeschaft!! Lachen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:24

leentje schreef:
En ik wil er graag nogmaals op wijzen dat je de gewone Belg niet hoeft aan te vallen op een mankement in het Belgische systeem en dergelijke, dat hebben wij niet in de hand en vaak ergeren we er ons zelf ook aan. Knipoog Hoeveel Belgen denk je zijn er die dagelijks verzuchten "wat een apenland is dit toch seg"?


seg => zeg en dan, compleet juist... Lachen belgië mooi, belgië lekkere frieten belgië lekker bier
belgië lekker veel ongevallen...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:33

mwa, dat bier hoeft voor mij niet, de chocolade daarentegen... Haha!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:54

dat ook, maar het bier, daar ben ik ook niet aan hoor, doelde op de verkeersongevallen bij dronkerschap. om toch maar een beeeeetje ontopic te blijven Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 10:39

leentje"]
[quote="Cassidy schreef:
Bovendien was het op een gegeven moment in Belgie mogelijk dat je, als je een bepaalde leeftijd had, gewoon je rijbewijs kon afhalen op het gemeentehuis, zonder ook meer een meter in een auto te hebben gereden.

Weet je wel precies waarover je het hebt? Dat is al jaren afgeschaft, ik denk zelfs tientallen jaren. (ik ga het even precies navragen, weet het zo uit mijn hoofd niet)
En idd, dat was compleet geschift, maar die mensen die zo een rijbewijs gehaald hebben, zijn de oudere mensen en bejaarden van nu. Niet de jongeren die volgens jullie zoveel weekendongevallen meer veroorzaken dan in Nederland.
[/quote]

Ja Leentje, ik weet waar ik het over heb. Al die mensen, die hun rijbewijs dus kado hebben gehad, hebben volgens dit systeem hun kinderen leren autorijden, en die daarom weer hun kinderen hebben leren autorijden. Die manier van rijden krijg je op die manier beslist de wereld niet uit hoor!
Hoeveel mensen zijn er niet van mening dat je van rechts komt als je de oprit van een huis uitrijdt, en daarom voorrang hebt, ook al scheuren ze op een rechte weg met 80km/h aan je voorbij? Ik heb de nodige keren een noodstop moeten maken hoor!

Ik heb goede kennissen in Belgie zitten, waarvan de vrouw 62 is, en haar rijbewijs op die manier heeft gehaald (lees: gekregen) . Tel je haar tot de bejaarden?

Niet alleen de jeugd die onder invloed van drank de weg op gaat, maar vooral de wat oudere medeweggebruikers (meestal met hoed, een wat oudere maar nog spiksplinternieuw uitziende wagen en een ouder, bijna onleesbaar nummerbord (het nummerbord hoort in Belgie bij de persoon, dus een oud nummerbord is een teken dat je al erg lang je rijbewijs hebt, dus dat betekend dat je goed kunt rijden Verward) die voor je een weg opduiken en de situatie gewoon niet in kunnen schatten, zijn een gevaar op de weg...Ik kan op redelijk ontspannen manier vanuit Amsterdam richting Belgie vertrekken, maar als ik de grens over ben moet ik zo ontzettend opletten....gewoon niet leuk meer.

En Leentje: Belgie is een mooi land. Er wordt hard gewerkt, maar er wordt niet efficient gewerkt. Als er aan de weg wordt gewerkt wordt die een half jaar dichtgegooid, en moet je via een gigantische omweg daar zien te belanden waar je belanden wilt...Intussen wordt er niets gedaan, en als je de weet hoe de situatie er voorstaat, kun je om de wegversperring heen evengoed nog de oude route rijden...

Ik heb een keertje een auto gekocht in Belgie, en heb 2 maanden lang op mijn nummerbord moeten wachten, omdat ik het volgens de regels wilde doen, en het gewoon heb afgewacht. De garage waar ik de auto had gekocht, zei dat ik de aanvraag aan hun had moeten geven, samen met een biljet van 500 Frank. Dan had ik het met 2 dagen gehad....Lips are sealed Ik wil hier het woord corruptie niet in de mond nemen, maar je zult moeten toegeven dat zoiets niet zou mogen....

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 10:43

ja natuurlijkk!
in nederland is natuurlijk weer alles beter he!
als je ergens woont en ergens iets op tegen hebt nu bv belgie dan kun je er alles over zeggen!
ik ga nu toch ook niet zeggen hoe onvriendelijk de mensen in nederland zijn! ik ga toch ook neit zeggen hoe gierig ze zijn!
zo ben ik niet, iedereen heeft zijn eigen leefomstandigheden en vind andere dingen raar.
dat is nog altijd geen reden om de andere zwart te maken
thanks for ure time,
no thanks for mine
( team spirit)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 10:48

Kijk, daar komt het minderwaardigheidscomplex van de Belgen naar boven. Wij zijn toch maar "domme Hollanders". Maar laat ik je een ding vertellen: als ik in Nederland vrienden heb, kaartclubjes of koffiekransjes, dan kom ik bij de mensen thuis, en moet geen afspraak maken in een cafe o.i.d.

En jullie kunnen misschien corruptie en zulke zaken normaal zijn gaan vinden (en als ik de witte marsen na de affaire Dutroux zie is dat gewoon bij een heleboel Belgen NIET zo) maar ik vind dat niet...

In Nederland is ook niet alles even rozegeur en maneschijn. Als ik hier een onderzoek moet hebben, ben ik een maand verder, terwijl je in Belgie zo aan de beurt bent....

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 10:49

sorry, laten we er gewoon over op houden.
de conclusie is : belgen zijn dom en nederlands gierig
daar moeten we ons maar bij neerleggen.
maar dit is nu wel niet mijn schuld!
ik zg gewoon dat ik blij ben dat mijn zus haar rijbewijs heeft en jah nu kijk : we zitten al 3 paginas verder

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:08

Ankie, waarom voel je je persoonlijk aangevallen? Ik vertel over de situatie zoals ik hem zie, en heb meegemaakt, maar ik heb niets tegen jouw. Ik vind het alleen niet nodig om in cliché's te vervallen van "Belgen zijn dom, en Nederlanders gierig". Dat heb je mij nooit horen zeggen....en het is ook geen einde voor een discussie...

Nogmaals, ik vind het knap dat je zus haar rijbewijs heeft. En ik hoop dat ze voorzichtig doet...

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 11:10

oke Haha!

ik vind zelf persoonljk 16 jaar EN 9 maande Knipoog
ook heel vroeg
ik zie mijn zus van 16 toch nog niet autorijden
en mijn mama denkt daar juist hetzelfde over! }>

maarja, en over de wegen, ik ben ze gewoon zoals ze heir zijn he.
er zijn toch tenminste wegen!
want op sommige plaatsen..... Lips are sealed

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:26

Cassidy, once again, vele Belgen ergeren zich ook aan alles wat je daar opsomt, soms hoor ik mezelf zelfs spreken als ik jouw stukjes lees Haha!
Weet je dat ik me zelfs zo erg over het verkeer opfok (en dan neem ik nog maar deel aan het verkeer te voet, met de fiets en als passagier, ook een paar jaar met de brommer) dat ik er ernstig over denk om nooit mijn rijbewijs te proberen halen??
Ik weet van mezelf dat ik heel oplettend en kalm en correct ben in het verkeer, en juist dat maakt dat ik dus elke dag opnieuw me opwind over dingen die ik zie gebeuren, over verkeersagressie die ik meemaak, kromme dingen ivm politie en bekeuringen,... Ik uit dat niet in zelf ook roekeloos te gaan fietsen ofzo, maar het maakt me vanbinnen wel kapot (raar he, dat ik me dat zo kan aantrekken).
Wat betreft de wegenwerken en de omleidingen, ik moet de eerste Belg nog tegenkomen die daar een goed woord voor over heeft. Iedereen kent het Belgische systeem van een omleiding aanduiden wel: er staat één pijl, en trek dan zelf uw plan. Met een beetje "geluk" sukkel je nog in een andere omleiding...
Ook wij ergeren ons dood aan kromme situaties en corruptie...
En once again, waarom reageer je al je frustraties over kromme Belgische situaties op ons af? Wij hebben er de hand niet in, wat kunnen wij daar nu aan doen????
Jij hebt tenminste nog het geluk dat je er alleen maar moet mee leven die enkele keren dat je in België komt, wij zitten er alle dagen in, je hoeft het ons echt niet allemaal nog eens extra onder de neus te wrijven en het ons te verwijten alsof het allemaal onze persoonlijke schuld is.
Het mag misschien niet je bedoeling zijn, maar je komt echt over alsof je ons er persoonlijk op aanvalt. Da's waarom ankie zich aangevallen voelt, en ik ook wel een beetje.

Enne, die dame van 62 jaar, dat hangt er een beetje vanaf of ik haar bij de bejaarden indeel. Maar ik deel haar zeker niet meer bij de jongeren in Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:27

Je zult moeten toegeven dat kinderhoofdjes met een laag asfalt eroverheen, die op sommige plekken alweer afbladderd, het woord "weg"niet verdient. En daar zijn er in Vlaanderen een heleboel van.
Als ze nou eens al het geld dat voor de verlichting op de snelwegen wordt gebruikt, zouden gebruiken voor de wegenbouw?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:33

leentje schreef:
Ook wij ergeren ons dood aan kromme situaties en corruptie...
En once again, waarom reageer je al je frustraties over kromme Belgische situaties op ons af? Wij hebben er de hand niet in, wat kunnen wij daar nu aan doen????


Durf je mond open te trekken....en mopper er niet binnensmonds over in vriendenkring e.d. Ga desnoods de politiek in....maar ze zullen het niet willen horen.
Helaas heeft er een affaire Dutroux plaats moeten vinden voordat heel Belgie begon te protesteren. Want ik heb een keertje een opmerking gehoord van een Vlaming, die de Nederlanders bewonderde om hun durf om dingen te zeggen die ze niet aanstonden. Ik weet dat de meeste Belgen ons lomp vinden, en misschien TE recht door zee. Is ook regionaal bepaald hoor, iemand uit de regio Amsterdam en omstreken zal misschien anders reageren dan iemand uit Brabant of Limburg...
En dat is misschien ook de reden dat jullie je aangevallen voelen, en dat ik misschien zo overkom maar zo is het niet bedoeld. Ik ben iemand uit de regio Amsterdam, en recht door zee. Voor sommigen misschien tegen het onbeschofte af....so be it.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:34

Hey Cassidy da's inderdaad een goed voorstel Haha!
Ga jij het even aan de bevoegde minister vertellen? Knipoog (Isabelle Durant, als ik het goedheb, maar soms verwissel ik haar met een andere minister, ben dus niet zo zeker)

Oh ja, je haalt wel beter je beste Frans boven, want haar Nederlands.... (ze geeft je de woorden en je moet er dan zelf de juiste zinnen mee maken Haha! Bloos )
*rolleyes*nog zo iets waar ik me verschrikkelijk aan erger, maar goed, dan gaan we weer verder met de talenkwestie, en dan te bedenken dat het allemaal begon met een netgehaald rijbewijs
Laatst bijgewerkt door leentje op 12-04-03 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 11:36

ja maar cassidy , het is juist wat ik je duidelijk wil maken!
niet heel belgie is hetzelfde!
het is niet omdat daar ergens iets fout loopt dat dat overal is!
begrijp je dat dan niet?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:37

Oh, ik heb al een keertje gezegd: als ik zou mogen kiezen wil ik minister van wegenbouw worden in Belgie! Ik ga het Mevrouw Durant niet vertellen, ik wil op die stoel! *LOL*

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 11:38

gooi haar er af! Schijnheilig
en euh...krijgen wij dan niewe wegen?

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:41

Cassidy"]
[quote="leentje schreef:
Ook wij ergeren ons dood aan kromme situaties en corruptie...
En once again, waarom reageer je al je frustraties over kromme Belgische situaties op ons af? Wij hebben er de hand niet in, wat kunnen wij daar nu aan doen????


Durf je mond open te trekken....en mopper er niet binnensmonds over in vriendenkring e.d. Ga desnoods de politiek in....maar ze zullen het niet willen horen.
[/quote]

Ga desnoods de politiek in, inderdaad, om vervolgens te worden wat ik zo ongeveer het meest verafschuw: een corrupte politieker??
Want als je niet corrupt bent, geraak je niet hoog genoeg om wat je te zeggen hebt luid genoeg te kunnen schreeuwen. Nee dank je, dat zou hetzelfde "verhaaltje" worden als ik in het verkeer, snap je?
Nah, ik weet wel wat ik ga doen... Ik kan er niks aan veranderen zonder er zelf gek van te worden, en hier blijven plakken in zo'n land zou me ook gek maken, ik zorg wel dat ik zo snel mogelijk naar het buitenland kan.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:42

Cassidy schreef:
Oh, ik heb al een keertje gezegd: als ik zou mogen kiezen wil ik minister van wegenbouw worden in Belgie! Ik ga het Mevrouw Durant niet vertellen, ik wil op die stoel! *LOL*


Go Cassidy, mijn stem heb je al Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:42

Ja hoor, van mij krijg je nieuwe wegen. Ik ga het aantal rotondes drastisch verminderen, en de verlichting op de snelwegen wordt gehalveerd. Verder worden er zelfdenkende stoplichten geplaatst, en "de groene golf" geintroduceerd.

Weet je hoe mijn ouders de verkeersplanners noemen? De verkeerdplanners....*LOL*

Iedere paar maanden is bij ons de binnenstad weer helemaal veranderd, eenrichtingsverkeer wordt gecreeerd en twee maanden later is alles weer compleet anders...

Oh, by the way, dit is in Geel en in Mol. Een drama om de stad in te komen...

En die kinderhoofdjes vind je in Kasterlee....

Hasselt zelf ziet er heel goed uit....niets over te zeggen. De grenslandhallen kunnen wat beter aangegeven worden, maar voor de rest is het een mooie stad hoor! En de wegen zijn er goed....

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:44

Groene golf bestaat hier al hoor Knipoog maar slechts op één plaats (toch echt belachelijk)

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 11:47

ja groene golf is in zonhoven toch ergens...niet? daar aan de seizoenswinkel

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 14:31

Ik sta er eerlijk gezegd van te kijken dat ze het in Belgie kennen. Maar waarom wordt het dan niet vaker toegpast?

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 14:34

Ik grijp nu even enkele willekeurige mogelijke redenen uit de lucht:
* het kost te veel geld
* het vraagt teveel infrastructuurveranderingen
* dit is België Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 14:36

leentje schreef:
Oh ja, je haalt wel beter je beste Frans boven, want haar Nederlands.... (ze geeft je de woorden en je moet er dan zelf de juiste zinnen mee maken Haha! Bloos )
*rolleyes*nog zo iets waar ik me verschrikkelijk aan erger, maar goed, dan gaan we weer verder met de talenkwestie, en dan te bedenken dat het allemaal begon met een netgehaald rijbewijs


Hee...jij begon over die talenkwestie...
Mijn mondeling Frans is goed, ik denk dat ik wel een discussie in het Frans kan voeren. Dus Madame Durant kan d'r borst natmaken...Haha!