Ik voel me zo ROT...!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Ik voel me zo ROT...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 20:52

Ik zit mezelf soms zo ongelovelijk in de weg, en ik begrijp mezelf maar niet. Maar dat mijn vriendinnen geen begrip kunnen tonen, gaat te ver.
Hier wat problemen:

Binnen mijn vriendenkring zijn we het gewend elkaar een knuffel te geven, en aan te raken, hardstikke normaal allemaal. De laatste tijd krijg ik er steeds meer moeite mee... Ik heb nu meer zo van: als ik niet om een knuffel vraag, geef je er geeneen. Als ik niet aan je vraag om aan me te komen, kom je niet aan me. Nu heb ik al een paar keer heel raar gereageerd, wanneer we een knuffel gaven. Bijvoorbeeld dat een vriendin van mij haar armen om mij heen sloeg, en ik haar wegduwde, en schreeuwde dat ze haar poten thuis moest houden. De laatste tijd val ik soms ook echt boos uit.

Er is maar één persoon binnen mijn vriendenkring die het ziet wanneer ik boos word. Dat neemt ze mij apart, en zegt ze: "je bent nu echt boos he?" En dan laat ze me doen wat ik wil, als ik wil huilen, ga ik huilen. Als ik haar een knuffel wil geven, geef ik haar een knuffel. Als ik met mijn boeken wil smijten, doe ik dat. Op die momenten voel ik mij zo vrij, even weg van alles. Maar zodra ik en 'mijn vriendin' weer teruglopen naar de groep, komt dezelfde woede weer boven borrelen. Ze ben ik altijd wat terughoudend, en nors.

Ik kan er ook niet tegen wanneer iemand zomaar iets tegen mij zegt, ik open het gesprek, punt uit. Hoewel met chatten, ik het heel fijn vind, als iemand tegen mij gaat praten. Het klinkt allemaal zo arrogant van mij, maar ik ben zo onzeker, Ik ben zo bang dat iemand iets verkeerds tegen mij zegt, zo ben ik ook heel lichtgeraakt. Ik heb zo eens meegemaakt dat een leraar een rotopmerking maakte, en aangezien mijn beheersing slecht is, heb ik toen mijn boek naar zijn hoofd gegooid. Ik in de problemen, hij twee weken met een ei op zijn hoofd.

Als ik met mijn 'problemen' naar mijn afdelingshoofd ga, zegt hij, dat ik naar mijn vertrouwenspersoon moet. Afdelingshoofden zijn er toch om je problemen op te lossen? Mijn problemen worden altijd weggepraat, dan heb ik er misschien één, of twee weken geen last van, maar de derde week komt het probleem weer aanzetten, en heb ik geen vertrouwen meer in mijn vertrouwenspersoon. Ik wil door mijn afdelingshoofd geholpen worden, en als hij dat niet wil, vind ik dat zwaar banketstaaf. Die mensen zijn er om je te helpen... die gast is ook zoo lui!

dus... en wat moet ik hiermee? ik zit mezelf heel erg in de weg... Zo sta ik ook heel erg voor mijn eigen mening.
Zo kan ik er heel slecht tegen als iemand gepest word om zijn of haar uiterlijk, het maakt toch neit uit hoe iemand eruit ziet? Zolang diegene maar aardig is. En zo niet, so what? dan laat je die persoon toch lekker in zijn waarde...
Mijn klas denkt daar heel anders over, waardoor ik soms echt wel boos op ze ben. Ze lijkten soms zo dom, zo kinderachtig...

maargoed... om een lang verhaal kort te maken, ik zit diep in de oliebol, hoe kom ik hier weer uit?

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:02

Zijn er aanleidingen waardoor je je zo gedraagd? misschien kun je van jezelf inschatten waardoor dat gedrag bij je opkomt, je dan misschien even omdraaien en even rustig tot jezelf komen? het is maar een vage tip, want het kan natuurlijk veel aanleidingen hebben, maar misschien heb je er wat aan... Knipoog

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:59

Misschien kun je gewoon zeggen at je niet meer de behoefte hebt om steeds aangeraakt te worden, dan weet iedereen waar die aan toe is.
En ik denk dat je je zo ergert aan die anderen dat je daarom niet zomaar met ze wil "slap zeveren" , misschien moet je ze gewoon wat minder zien, daarna zijn ze wel weer leuk.
Sterkte....Lachen

phohtje

Berichten: 49
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 00:30

Als jij geen zin hebt om geknuffeld te worden dan moeten ze dat maar accepteren. Probeer dit wel op een rustige manier te zeggen, anders kunnen ze het misschien verkeerd opvatten. Is misschien moeilijk, maar probeer het...
Dat je terughoudend bent is persoons-eigen. Dit kun je niet zo 123 veranderen. Ga hier dan ook niet ineens hard tegen vechten, omdat het waarschijnlijk toch maar weinig resultaat op zal leveren. Als je dit echt wilt veranderen moet je hier ook de tijd voor nemen. Een vertrouwenspersoon kan hierbij dan misschien wel helpen, mits je vertrouwen in die persoon hebt. Trouwens, moet een school niet minimaal 2 vertrouwenspersonen hebben?? Anders zou je altijd nog naar die andere kunnen stappen, als je dat wilt.
Je zou ook kunnen praten met een goede vriend(in) van je. Die kennen je al, en kunnen je misschien gerichter helpen. Tegen een vertrouwenspersoon zeg je waarschijnlijk niet alles.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen...

Groetjes phohtje

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 09:00

thnx voor jullie reacties, ik zal kijken wat ik kan doen... Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 10:35

Is het iets van de laatste tijd dat je het vervelend vind om aangeraakt te worden, of is dat iets dat al langer speelt? Ik zou het iig wel vertellen tegen je vrienden. Zeg gewoon dat je het niet prettig vind om aangraakt te worden en vraag ze of ze daar rekening mee houden.
Over dat openen van een gesprek. Ik denk dat dat iets is waarin jij je zult moeten aanpassen. Probeer eens uit te zoeken waarom je je "aangevallen" voelt wanneer een ander het initiatief neemt.