Vreemdgaan.... meldingsplicht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Vreemdgaan.... meldingsplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 23:47

Vandaag kwam ik erachter dat een kameraat van me "vreemd" gaat met de ex vriendin van een andere kameraat. Ik heb hem verteld niks te zeggen zolang hij dit direct stopt of het direct zelf verteld. Of ben ik toch degene die het moet vertellen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:49

Jeetje erg moeilijk, ik denk dat je hem eigenlijk maar 2 opties had moeten geven ipv de drie die je nu gegeven hebt. Ik zou zeggen: direct stoppen en vertellen, of ik vertel het.. denk ik... moeilijk....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:55

Nee, ik zou het niet vertellen...vroeg of laat komt degene er toch wel achter. En misschien is ze erg gelukkig met hem en wil het nieteens weten?
Of misschien weet zijn vriendin het wel, maar durft er niet voor uit te komen? Speelt ze het spelletje mee, omdat ze bang is alleen te komen staan?

Hoe moeilijk het ook is, ik zou als ik jouw was mijn mond houden. Uitkomen doet het toch wel....vroeg of laat...

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 00:03

Het is een beetje afhankelijk hoe je verhouding is tot degene die bedrogen wordt. Ik denk dat het je niet in dank wordt afgenomen als diegene erachter komt dat jij het allang wist, maar niets verteld hebt. Ik ben van mening, dat je zoiets heel voorzichtig en heel tactvol moet vertellen, als je kameraad het niet doet. Geef hem echter wel de gelegenheid om het zelf te vertellen. En dan op zeer korte termijn.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 00:15

Niet vertellen, absoluut niet.
Wel kan je hem duidelijk maken dat je niets meer wilt horen van zijn vreemdgaan en er bij hem op aandringen dat hij het zelf zal vertellen aan zijn vriendin.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:20

Ken je die uitspraak Johan, "don't kill the messenger"? Dat wil zeggen dat de boodschapper het altijd gedaan heeft en niet de dader. Hou in godsnaam je mond maar zeg tegen je vriend dat je er niet van gediend bent en dat je er niets van wilt weten. MAar hou je mond tegen zijn vriendin. WAt niet weet, wat niet deert. Misschien komt ze het wel nooit te weten en leven ze nog lang en gelukkig. Maar komt ze het te weten gaat de relatie waarschijnlijk kapot. Als die relatie kapot gaat moet dat niet aan jou liggen, laat die vriend het zelf maar kapot maken. DAn heb jij nergens schuld aan.
maar als jij tegen dat meisje gaat zeggen dat hij vreemd gaat krijg jij straks nog op je mieter. WAnt zo gaan die dingen. Mensen geloven vaak alleen dat wat ze willen geloven.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:27

Ben het met Desiree eens

Niets meer aan toe te voegen..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:29

Ik zou tegen hem zeggen dat hij een week de tijd heeft om het te vertellen en dat ik er anders wel voor zorg dat ze het op een of andere manier te weten komt..................(ik zou het overigens wel heel graag willen weten als mensen meer weten over mijn relatie dan ik)

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:32

ligt er een beetje aan hoe dik bevriend jezelf bent met dat meisje. Als het nu een hele goede vriendin was zou ik aandringen dat hij t zelf verteld en desnoods zeg ik hetzelf. Ik zou mezelf niet meer thuis voelen in een vriendschap waarvan de een een geheim heeft voor een ander. gaat het om een meisje dat je als het uitgaat toch nooit meer ziet zou ik er niets van zeggen en het ze mooi zelf uit laten zoeken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:40

Hier nog een voorbeeld van dat mensen geloven awt ze willen geloven, dit komt uit de topic van een meisje dat bedrogen is door haar vriend met een ander meisje dat van niets weet.

Nathaley schreef:
ja en nee ik heb haar opgebeld en verteld dat hij mij en haar heeft belazert, maar hij ontkent dat hij met mij heeft, en zij gelooft hem! dat is nog het ergste!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:42

Ik zou me d'r lekker buiten houden. Dat kost je je vriendschap als je je ermee gaat bemoeien....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:00

Sonja schreef:
Ik zou me d'r lekker buiten houden. Dat kost je je vriendschap als je je ermee gaat bemoeien....

In hoeverre ben je eigenlijk bereid om in een vriendchap van iemand te accepteren dat hij is zoals hij is, met zijn slechte eigenschappen erbij, in dit geval een bedrieger. Hij bedriegt de vrouw die van hem houdt, die hem vertrouwt. Zou hij alleen zijn vriendin zo behandelen of vindt hij het normaal en zal hij ook in vriendschappen zo onbetrouwbaar zijn?

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:40

Desiree schreef:
In hoeverre ben je eigenlijk bereid om in een vriendchap van iemand te accepteren dat hij is zoals hij is, met zijn slechte eigenschappen erbij, in dit geval een bedrieger. Hij bedriegt de vrouw die van hem houdt, die hem vertrouwt. Zou hij alleen zijn vriendin zo behandelen of vindt hij het normaal en zal hij ook in vriendschappen zo onbetrouwbaar zijn?


Daar zit wat in!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:50

Ik ben het met Homiafortuna eens!
Als ik naar mezelf kijk, zou ik bloedlink op mijn "vriend/vriendin" zijn, als ik er achter zou komen dat hij/zij er al die tijd van heeft geweten en niets heeft ondernomen om mij, op wat voor manier dan ook, bij te staan Scheve mond !
Ik ga trouwens ook mee in de laatste stelling van Desiree !!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:24

Ik had hem voor de keus gesteld om het te vertellen aan de vrouw die hij bedriegt of dat hij op kan sodemieteren. Ik houd niet van achterbakse mensen en ik wil al helemaal nergens de dupe van zijn. Ik zou het overigens ook willen weten als iemand anders meer over mijn relatie zou weten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:27

XoNo schreef:
Ik had hem voor de keus gesteld om het te vertellen aan de vrouw die hij bedriegt of dat hij op kan sodemieteren. Ik houd niet van achterbakse mensen en ik wil al helemaal nergens de dupe van zijn. Ik zou het overigens ook willen weten als iemand anders meer over mijn relatie zou weten.

Ik denk dat ik dat ook zou doen. Dat vind ik de beste oplossing.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:35

Erg moeilijk... Aan de ene kant zou ik zeggen.. niets zeggen want waarschijnlijk ben jij straks de boeman... aan de andere kant weet ik uit ervaring hoe rot je je voelt als iemand niets tegen je zegt.

Een vriendin van me zei na een paar maanden dat mijn vriend vreemd was gegaan.. Haar toenmalige vriend was een vriend van mijn vriend en ze had het gewoon zien gebeuren dat hij met een ander meisje zoende.... haar exvriend zei toen waar mijn vriend bijstond dat ze niets tegen mij moest zeggen, dat heeft ze ook gedaan tot het uit was met haar vriend... Ik voelde me zo genaaid toen ze het maanden later vertelde en dacht.. lekkere vriendin ben jij dat je het zag gebeuren en je me niets vertelde Scheve mond Het is met de vriendschap ook nooit meer goedgekomen

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:38

Ja maar aan de andere kant, (en dat is mij dus overkomen): een vriend van mij en mijn ex waren close bevriend. Mijn ex ging toen vreemd en al die tijd heeft die vriend van mij dat geweten en het nooit tegen mij verteld. Op een gegeven moment raakte het uit, en heeft mijn ex naar veel trekken uiteindelijk toegegeven dat DAT de reden was.
Na afloop kwam ik tijdens een geprek met die vriend van mij erachter dat hij het al die tijd geweten had en ook dat het al een tijdje aan de gang was. Ik heb me nog nooit ZO kwaad gevoeld. Ik heb geschreeuwd, alles wat ik in mijn handen kon gooien heb ik naar hem toe gegooid, ik hoefde hem even een tijd niet meer te zien. En hij maar sorry zeggen.

Hij had me beter kunnen waarschuwen, dan had ik nooit zo door het stof gekropen voor mijn ex en mijzelf zo vernederd. Ik wist van nix en anders had ik de eer aan mezelf kunnen houden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:39

AnneOmie schreef:
Erg moeilijk... Aan de ene kant zou ik zeggen.. niets zeggen want waarschijnlijk ben jij straks de boeman... aan de andere kant weet ik uit ervaring hoe rot je je voelt als iemand niets tegen je zegt.

Een vriendin van me zei na een paar maanden dat mijn vriend vreemd was gegaan.. Haar toenmalige vriend was een vriend van mijn vriend en ze had het gewoon zien gebeuren dat hij met een ander meisje zoende.... haar exvriend zei toen waar mijn vriend bijstond dat ze niets tegen mij moest zeggen, dat heeft ze ook gedaan tot het uit was met haar vriend... Ik voelde me zo genaaid toen ze het maanden later vertelde en dacht.. lekkere vriendin ben jij dat je het zag gebeuren en je me niets vertelde Scheve mond Het is met de vriendschap ook nooit meer goedgekomen

Nou AnneOmie, de REDEN waarom ze haar mond hield tegen jou was fout. Omdat haar vriend het zei omdat hij zijn vriend wilde helpen. Het getuigt van weinig karakter om je vriendin te laten vallen voor de vriend van je vriend. Zij is er zeker zo een die haar vriendenclub laat barsten voor die van haar vriend.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:39

AnneOmie schreef:
Ik voelde me zo genaaid toen ze het maanden later vertelde en dacht.. lekkere vriendin ben jij dat je het zag gebeuren en je me niets vertelde Scheve mond Het is met de vriendschap ook nooit meer goedgekomen


Idd, bij mij net zo, en ook met onze vriendschap is het nooit meer goed gekomen, ik heb uiteindelijk na een tijdje het contact verbroken.

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 00:28

Hij zegt dat ie de relatie heeft beƫindigd en wij houden allebei ons mond maar tegen "onze" gedupeerde kameraad....Party!!
Want die zin "don't kill the messenger" van Desiree geeft toch de doorslag! Even voor de duidelijkheid...het ging wel om een ex, he! Maar wat mij betreft moet je daar ook vanaf blijven toch? Er zijn hier meer vrouwen dan mannen geloof ik... maar zo denk ik erover. Vrijgezellen vrouwen genoeg en vice versa Ach gut

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 05:34

Ik sluit me helemaal bij Desiree aan. Zelf ken ik iemand (een hele goede vriend van me) die ook een relatie (een lange relatie) heeft. Iedereen weet wat ie buiten de deur allemaal doet, zijn vriendin weet ook dat veel dingen zijn interesse wekken, maar ziet het niet of wil het niet zien, wat er gebeurt. Zijn beste vriend (al 20 jaar) houdt zijn mond dan ook wijselijk dicht en zegt zelf ook. Wat hij doet moet hij weten.. ik ga me daar niet in mengen hoe goed ik het ook met beiden kan vinden, want uiteindelijk... heb ik het gedaan.
En daar.... heeft ie helemaal gelijk in.

Als ik iedere keer mensen zou zeggen wat er gebeurde buiten relatie's om.. dan zou ik bezig blijven met vertellen en mezelf een hoop ellende op de hals halen. Iets waar ik totaal geen zin in heb.

Maar als ik zelf in zo'n situatie zou zitten.. zou ik het liever wel weten. Al zou het wellicht beter zijn het niet te weten. Zoiets is dus per persoon verschillend.

Ik houd wijselijk mijn mond dicht, maar zou het ondertussen zelf wel willen weten. En stiekem ook weer niet.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:12

Ik denk dat het niveau van vriendschap de doorslag zou geven als ik zoiets zou meemaken. Ik zou er serieus rekening mee houden dat ik die vriend zou kunnen kwijtraken als ik mijn mond zou opendoen. De vraag is of ik dat zou willen.
Ook maakt het wel verschil in hoeverre dat meisje een vriendin van me zou zijn. Iemand die ik goed ken zou het veel moeilijker maken om mijn mond te houden, dan een vage kennis.
Maar als ik naar mezelf kijk: Ik zou het willen weten als mijn vriend vreemd zou gaan. Als hij het dan zelf niet verteld dan stel ik het op prijs als iemand anders zijn mond open doet. Ik denk dat ik ontzettend kwaad zou worden wanneer ik er achteraf zou achterkomen dat mensen dat wisten en mij niets hadden verteld.
"Wat niet weet wat niet deert..." daar ben ik het dus niet per definitie mee eens.

stefanieh
Berichten: 99
Geregistreerd: 22-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:40

Johan schreef:
Even voor de duidelijkheid...het ging wel om een ex, he! Maar wat mij betreft moet je daar ook vanaf blijven toch? Er zijn hier meer vrouwen dan mannen geloof ik... maar zo denk ik erover. Vrijgezellen vrouwen genoeg en vice versa Ach gut


Hmm.. ligt het aan mij? Volgens mij ligt het in het geval van een ex toch wel een beetje anders.. Neemt niet weg dat het voor je 'kameraad' natuurlijk absoluut niet leuk is om zoiets te horen..

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:27

ik zou het zelf ook willen weten, dus mijn vriendinnen krijgen het of van mij, of van die vent te horen. Ik moet er niet aan denken dat als het eenmaal uit is blijkt dat hij met andere meiden bezig was en dat iedereen dat wist behalve ik.

Maar ik weet ook dat als ik dat vertel zij mij geloven en vice versa. Hangt dus ook af van je relatie met die persoon.