Wat kost een kind ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Wat kost een kind ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 13:28

Nee, niet in de winkel natuurlijk Haha! Haha!

Mijn vriend en ik zijn in "discussie" over kinderen en ja, daar horen de praktische dingen natuurlijk ook bij. Wat ben je ongeveer aan je kind kwijt per maand, ik moet daarbij zeggen dat wij voor een zacht prijsje al heel veel baby spullen (kinderwagen, autostoeltje, wiegje e.d.) kunnen overnemen. Dus het gaat me niet zozeer om de grote aanschaffen, maar meer om de dagelijkse dingetjes.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:55

Ik denk niet dat je dat echt berekenen. Mijn mama kwam bijna rond van alleen de kinderbijslag per maand voor 2 kinderen Haha! Dan moet ik wel erbij zeggen dat ze erg zuinig is en elk dubbeltje wel twee keer zal omdraaien voor het uit te geven, zo kun je ook behoorlijk wat besparen. Maar dat betekend niet dat je heel geforceert hoeft te leven, want dat was bij ons absoluut niet het geval.

En dan heb je natuurlijk ook de stoffen luiers nog altijd Haha! Haha! Daar kan je ook een hele discussie over houden of het wel of niet beter is. Maar het is veeeeel goedkoper en in het begin naar mijn mening zeker beter om te gebruiken.

Verder weet ik er ook niet veel over. Maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt Haha!

Heb je baby plannen? Knipoog

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 14:27

Als je allebei werkt en jullie gaan inkomen missen of het kind moet naar de opvang.....dat kost echt veel.

Toevallig zijn wij dit weekend aan het shoppen geweest (ons kind wordt over een week of 10 verwacht). Die kinderwagens/buggy's etc echt niet normaal hoe duur. En wat een keus niet te geloven. We hebben nu meubels aangeschaft van Stokke. Ledikant/wieg en commode. Dit is ook best duur maar dit merk is zodanig gefabriceerd dat je de meubels eenvoudig om kunt bouwen. Het wiegje is om te bouwen tot een kinderbedje en later weer om te bouwen tot een juniorbed. De commode is om te bouwen tot een buro of een tv-meubel. Maar ja als je dat soort dingen allemaal kunt overnemen van kennissen/familie dan ben je natuurlijk het goedkoopste uit.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:15

Volgens mij kost ik aardig duur.. Haha!.. al dat computerstroom enzo, en niet te vergeten m'n eten.. Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:21

Kinderen zijn idd duur hoor.
Zeker je babyuitzet !
Mijn vriend en ik zijn 'bezig' hoop dit jaar zwanger te zijn.
Die meubels van stokke zijn erg mooi ook erg duur ! Maar je kan er wel een hoop kanten mee op !
Kinderwagens zijn ook duur en je hebt zoveel keuze ! Een vriendin heeft een quinny en die is erg slecht ! (lekker off-topic, sorry )

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:38

Ik heb een zoontje van bijna 3,en geloof mij:kinderen zijn duur.
Ik ben nogal een merken gek,dus schoentjes van Nike of adidas kosten bv 63 euro,een beetje leuke kleertjes ben je echt een vermogen kwijt,en dan in zijn nieuwe kleren mee naar de paarden,ja echt leuk.
De kinderen in de buurt hebben een elektriche auto,dus ik koop dat voor mijn zoon ook,omdat hij dat zo leuk vind[en mijn man ook].
En dan in het begin die grote hoeveelheden luiers,potjes,rompertjes,etc.
Maar ik zou hem voor geen goud meer willen missen!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 19:52

Ik moet zeggen dat ik dus absoluut geen merkenfreak ben en mijn eigen kleren ook vaak bij een soort Duitse "Zeeman" (ietsje meer kwaliteit en modieuser) en dat dat dus ws ook voor mijn kind zal gelden. Ik denk dat je dat zo duur kunt maken als je zelf wilt. Ik hoor alleen in mijn omgeving dat kinderen zo verschrikkelijk duur zijn, alleen zie ik dus niet helemaal waarin, ja ok luiers, maar wat is dan nog meer zo verschrikkelijk duur ???

Citaat:
Heb je baby plannen?


Ik zou heel graag willen, maar mijn vriend ziet het niet zo zitten, dus of het er ooit van komt....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:37

Er is mij ooit verteld dat een kind tot zijn 18 levensjaar gemiddeld genomen ongeveer net zoveel euro's kost als een dure Porsche Knipoog

Baileys

Berichten: 544
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Koudekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:37

Ik heb wel eens gelezen dat een kind van 0 tot 18 jaar hetzelfde kost als een beetje normale woning. Dan praat je nu dus al gauw over anderhalf tot twee ton. Heb zelf een dochter van drie en idd, ze kost kapitááááálen!!! Maar ze is het dubbel en dwars waard, hoor.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:01

Denk dat een paard in 18 jaar duurder is. Vanaf de 12de wordt een kind wel duurder dan jonger dan 12.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:33

Ik hoorde laatst van mijn vader dat ik een ton kost per jaar.. Maar dat zal niet het gemiddelde zijn Haha! Haha!

Las laatst ergens dat het gemiddelde ligt rond de 45000 gulden..?

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:02

ik geloof dat een kind opvoeden tot zijn 18e al ruim een ton kost, maar geloof dat dat nog gulden prijzen waren Knipoog

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:18

De duurste dingen in het begin zijn luiers en de voeding , als je geen borstvoeding geeft. Net wat je zegt de uitzet kan je zo duur maken als je zelf wilt. De kleertjes ook. Bij de zeeman en de H&m b.v. hebben ze echt wel hele leuke kleertjes voor die ukkies hoor. Daar hoef je echt geen merken voor te kopen. Na een paar weken kunnen ze het al niet meer dragen!! Opvang daar ben je echt veel geld aan kwijt of je moet een hele lieve moeder of schoonmoeder hebben. Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:23

Prima schreef:
Denk dat een paard in 18 jaar duurder is.


Als ik die bedragen zo zie staan, weet ik wel zeker dat mijn paard duurder is in 18 jaar Lips are sealed

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:42


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 00:21

Tja, als je meer geld tot je beschikking hebt, zal je ook meer uitgeven! Dan zijn potjes van Hipp en Alete toch een stuk makkelijker, dan zelf iedere keer van die baby-hapjes te koken Scheve mond !
De baby-uizet kanje zo goedkoop of duur maken, als je zelf wilt, of je moet het geluk hebben, dat je een (schoon) zus hebt als ik Pling !
Ik had voor mijn kinderen allemaal mooie, nieuwe spulletjes (kinderwagen, buggy, wiegje, wipstoeltje, baby-safe, komplete kinderkamer, kleertjes, bobby-car enz. enz.). Mijn kinderen zijn nu bijna 13 en bijna 9 en die van mijn schoonzusje zijn 3 en 4. Zij heeft dus al mijn spulletjes gekregen !! Alles nog in vrijwel nieuwe staat, omdat ik altijd erg zuinig op alles ben geweest Knipoog (bij de rompertjes, vroeg mijn schoonzusje of mijn kinderen die überhaupt gedragen hebben Knipoog !).
Als ik alles nog een keer over zou doen, zou ik zeker voor de eerste jaren, alles tweede hands kopen! Op die leeftijd, slijt er echt nog niet zoveel Knipoog !

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 00:23

Hoe denk je dat ik drie Land Rovers en een paard kan hebben? Juist, ik heb geen kinderen. Ze kosten klauwen met geld en het ergste is wel dat je dat zo dol kunt maken als je zelf wilt. Maar zoals Manda al schreef, kwestie van op de kleintjes letten, goede zelfwerkzaanheid dat kan nogal wat uitmaken.
Paarden zijn overigens net zo duur. Wij hebben onlangs een huis gekocht en een van de voorwaarden was natuurlijk dat de paarden konden blijven. Maar omdat wij geen kinderen hebben en die er ook niet zullen komen, beide 40, niet meer zonder risico dus, is het ook niet zo'n probleem om de paarden te houden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 00:30

Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, maar bepaalde dingen hebben ze gewoon nodig. Ik heb wel eens een bedrag van een gulden ton langs horen komen tot en met 18 jaar. Met de euro zal het nog wel wat duurder zijn geworden, maar nu ga ik off topic...

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 08:01

Hahaha, ik zag de titel, en ik dacht gelijk van 'Huh?' Haha!
Ik heb geen idee, want ik ben zelf pas 12 jaar Tong uitsteken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:30

Ik denk dat ik een 2e handse buggy of kinderwagen zou kopen hoor. Alleen luiers die zijn ook heel duur en die kan je geen 2e handse kopen, Haha! .

Ik denk wel dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt en dat veel mensen zich weinig kunnen ontzeggen. Overigens, kinderen blijven wel duur in onderhoud. Wat ik me afvraag, zouden kinderen duurder zijn, even duur of goedkoper in onderhoud dan een paard? En als je antwoord geeft, meld er dan even bij of je je paard aan huis hebt of in pension.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:34

Prima schreef:
Denk dat een paard in 18 jaar duurder is. Vanaf de 12de wordt een kind wel duurder dan jonger dan 12.


Prima, maar als het kind geboren wordt ben je ook heeeeel veel kosten kwijt. Denk aan de kinderkamer, extra aanpassingen in het huis, allerlei zitjes voor op fiets en in auto. Veel speelgoed etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:07

Prima schreef:
Denk dat een paard in 18 jaar duurder is. Vanaf de 12de wordt een kind wel duurder dan jonger dan 12.


Dat weet ik zo net nog niet, als ik kijk wat m´n zus uitgeeft voor haar zoontje kan ik daar met gemak mijn 4 paarden van onderhouden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:14

Kinderen blijven duur en paarden ook Haha!

Wij hebben een spaarplan voor als ze straks gaan studeren, iets van 45 euro per maand gaat daar naar toe sinds geboorte.

Een ton in guldens zeggen ze tot hun 18de, maar aangezien de inflatie denk ik dat dat nog steeds correct is in euro's.

Geestelijk rijk met kinderen...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:30

Aan het eind van de maand is het koninginnedag. Dan kan je de mooiste dingetjes voor kinderen in alle leeftijdklassen voor bijna niks op de kop tikken. Voor baby's merkkleertjes of handgebreide spulletjes beeldschoon en mooi en bedenk voor je het afwijst, ze zijn er idd zo weer uitgegroeid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:54

Kinderen zijn ernstig duur!!!! *LOL*
Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik een dure smaak qua kinderkleding etc heb. Ik heb ook de babykamer destijds helemaal nieuw aangeschaft, heel dom achteraf, want je maakt er al met al toch niet langer gebruik van dan en jaar of twee. Verder haalde ik ook altijd Olvarit potjes, Pampers, etc etc.....het kan dus stukken goedkoper Bloos

Je blijft geld uitgeven voor je kind, zoals nu begint mijn dochter (5) met sporten en moet daar weer het nodige voor worden aangeschaft: balletkleding, straks een paardrij-outfit (en een PONY *LOL* ), zwemles en ga zo maar door. En wat dacht je over een paar jaar als ze (hopelijk) gaat studeren???? Lips are sealed Ik wil er nog even niet aan denken. Gelukkig heb ik het redelijk getroffen wat sponsering betreft Schijnheilig