Wie kan mij helpen met HTML??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Wie kan mij helpen met HTML??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 21:51

Hallo!

Ik ben bezig met HTML onder de knie te krijgen. Nu kan ik 1 pagina maken. Ik kan links naar andere sites maken, maar ik kan geen 2e pagina maken. Ik bedoel dus dat ik niet kan zeggen voor meer info over mijn konijntjes klik hier! En dat er dan een andere apgina opent met alle info van mijn nijns. Idem met de paardjes etc. Ik baal hiervan. Wil dit nl. ook kunnen. Evenals foto's plaatsen. Ik kan ze wel net als hier zeg maar. kopieren van een andere internet site maar niet van mijn harde schijf naar de website...

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen....

Thanx alvast!

Masja

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:58

met welk programma werk je? ik gebruik dreamweaver en daarbij heb je eigenlijk niet echt html nodig.

als het goed is moet je gewoon al je pagina's los van elkaar maken dan kun je ze daarna gewoon aan elkaar linken. als je dreamweaver gebruikt zou ik je waarschijnlijk wel kunnen helpen

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 22:41

IcePrincess schreef:
met welk programma werk je? ik gebruik dreamweaver en daarbij heb je eigenlijk niet echt html nodig.

als het goed is moet je gewoon al je pagina's los van elkaar maken dan kun je ze daarna gewoon aan elkaar linken. als je dreamweaver gebruikt zou ik je waarschijnlijk wel kunnen helpen


Ik heb HTML kit.. Ik weet niet wat Dreamweaver is.. Bloos Ik heb pas ontdekt dat ik omdat ik een zonnet abbonnement heb ik ook een website mag maken. Dus ik heb ok html gezocht omdat het zo'n site is... Niet slim?

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:56

voor school moet ik dreamweaver gebruiken.(had coor m'n laatste site een 9 Haha! ) als je het een beetje door hebt is het wel makkelijk. je kan met dat programma een website maken in html of gewoon door met een soort van toolset te werken. dan kan je dus van te voren zien wat je precies aan het maken bent (vind ik met html altijd een beetje lastig)
alleen dat uploaden naar je server (dat van zonnet bij jouw dus) dat weet ik ook nog niet precies hoe dat werkt

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 23:04

<A HREF="Hengsten.html" ALIGN="RIGHT" TARGET="rechterframe" onMouseOver="window.status='Click here to read about our stallions';return true">


Dit is de html code die ik op mijn pagina gebruik om door te linken naar een volgende pagina.

Na <A HREF= vul je de naam van de pagina in waar je naar toe wil linken.
Na window.status= kun je een tekst invullen die onderaan in de explorerbalk komt te staan.

Ik gebruik Arachnaphlia van Adobe. Dit is een proffessioneel html programma. Volgens mij kan het met bv Frontpage ook in html.
Succes.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 17:00

Dank je wel.... Ik ga t zo proberen...