mijn konijntje in mijn armen overleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

mijn konijntje in mijn armen overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 08:38

Gisterochtend was Replay al niet zo lekker..zat wat duf in zijn hok met een daaromheen springende Bailey
Toen ik thuis kwam leek hij ietsje opgeknapt, maar iets later riep mijn vriend mij wat paniekerig om te komen.
Arme replay sprong helemaal spastisch door de kooi
Ik heb hem eruit gehaald en met een fleecedeken op de bank gaan zitten, wortel erbij, waterspuitje..
hij was helemaal slap en liet zijn hoofdje vreemd achterover vallen.
Toen mijn vriend net de dierenarts wilde bellen begon hij te stuipen..
Wat een vreselijk gezicht..
Hij was pas 6 maandjes oud en een aantal weken gecastereerd. We denken dat de geheelde wond weer open is gegaan en naar binnen is geslagen..maar dat weten we niet zeker.
We hebben hem begraven in de tuin
Dit is Replay:
[img]http://80.84.243.99/_fotos/screensize/replay(4).jpg[/img]

We gaan voor Bailey zo snel mogelijk een ander vriendje zoeken
Laatst bijgewerkt door marloes-joy op 04-04-03 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 08:39

Ach gossie... wat een snoepie.
Sterkte meid!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 08:45

Echt heel vervelend dat je dat mee moet maken zeker omdat je hem zo lief vond. Heel veel sterkte!

Liefs Diana Ach gut

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 08:46

Wat rot zeg! Ik heb het ook vaak mee moeten maken dat mijn konijnen doodgingen en ik heb er wat gehad.... Je voelt je zo machteloos. Sterkte!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 08:50

ik heb het ook al zo'n 8keer moeten meemaken, echt er voor je. Veel strerkte!!!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 08:52

Ahhh wat een schatje, echt een leuk beestje!!

Weet precies hoe je je voelt, had ik ook met mijn konijn...
Kwam thuis, hij begon te rennen door zijn hok. Kreeg allemaal stuipen, belde toen me ouders op dattie aan het dood gaan was. Je kan dan echt niks doen. Wat Jurga al zegt je voelt je op dat moment zo onwijs machteloos. Verdrietig

kimmegie

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:06

He Loes,

heel veel sterkt ermee.

Het was wel een erg schattig beestje.

liefs Kimmie

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:11

Ik heb 3 konijnen. Roger Rabbit was de eerste, die kocht ik van een jongetje dat hem weg moest doen. Dat was alweer 5 jaar geleden en ik heb hem nog steeds. Hij heeft een vriendinnetje erbij gekregen sinds vorig jaar, Pommie. En nu heb ik er weer eentje bij. Ik heb nog niet meegemaakt dat ik een konijn moest afgeven. WAarschijnlijk zal dat er toch niet zo diep inhakken bij mij als een paard of hond en dat is wel zo prettig voor mij.
Maar wel veel sterkte met het verlies van Replay. Roger rabbit heb ik ook laten castreren en dat ging goed. Misschien kun je eens vragen bij een konijnenopvang adres naar een gecastreerd rammetje. Dan hoef je dat risico niet meer te nemen.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 09:17

inderdaad dees, een konijn is wel heel anders dan mijn paard of hond, maar aan dit konijn was ik behoorlijk gehecht..en vooral dat hij in mijn armen dood ging is echt heel erg verscheurend..het leven uit hem zien en voelen trekken.. Verdrietig
Ik ga inderdaad denk ik naar een opvang adres voor een nieuw konijnenvriendje
bedankt!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:29

Wat een ontzettend mooi konijntje.
Erg toevallig trouwens.. mijn cavia is gisterochtend ook in mijn armen overleden Verdrietig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:45

Marloes, als je van konijnen houdt, ga eens naar deze website: http://www.bunnybin.nl/
Dit is een opvangadres in Ermelo (er zijn er wel meer in nederland hoor) maar je moet gewoon eens wat verhalen lezen wat die mensen meemaken. Het is heel interessant. dat 6 maanden oude konijntje van jou is jong gestorven maar heeft tenminste 6 maanden een goed leven gehad. het gaat helaas ook wel eens anders.........

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:49

Wat erg! Het is zo'n mooi konijntje.
Mijn 2 konijnen zijn vorig jaar ook gestorven. Maar op een hele stomme manier(ze waren naar een andere mevrouw gegaan want wij konden ze niet houden met onze honden). OP de 1 is een geit gaan staan en toen was die geplet en dood. En de ander is gestikt in d'r eigen jonkies! HEel veel sterkte ermee!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:05

Arm diertje...
Maar nu wel in de eeuwige grasvelden...

Sterkte met je verlies Marloes. Fijn dat je nu een ander konijn blij gaat maken met een fijn tehuis.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:52

Ah, dat lijkt me niet fijn, zoiets mee te maken.
Heel veel sterkte!

Enne, kijk maar even in EA, want ik weet nog wel een konijntje die een goed huis zoekt

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 17:12

pasgeleden is mijn cavia ook in mijn armen overleden. Echt erg maar gewoon aan ouderdom. Ik dacht het al toen heb ik haar opgepakt en vastgehouden. Toen voelde ik haar ook slap worden. Ik raakte echt helemaal in paniek.

Heeeeeeel veel stekte ermee. Mijn cavia is trouwens 5,5 geworden.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 17:16

Sterkte! Mijn dwerkonijn is nu al weer 9 en ik ben ook elke ochtend bang dat ie dood in de kooi ligt.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 17:42

Hoi Marloes,

Ik wil je nog een keer bevestigen dat het niet jouw schuld is en dat je je absoluut niet schuldig moet voelen... Jij hebt goed voor hem gezorgd.

Het is idd een lief konijn geweest. Gelukkig kan je nog elke dag met zijn papa zijn beide zusjes en mama knuffelen.

Hier nog een foto van toen je kleintje nog echt klein was....
Afbeelding


Doe rustig aan en onthou: het is niet jouw schuld. Jij hebt hem een goed leven gegeven. Voor hem en Bailey een mooi hok laten bouwen. Het was zijn tijd...

Liefs

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:08

Hoi,
vervelend he als je huisdier ziek word of iets mankeert en je kan er als eigenaar niets tegen doen.
dan voel je je echt machteloos.
Heeft je konijntje nog wel gepoept?
Mijn dekram kreeg afgelopen januari ook zulk soort klachten, hij lag ook helemaal te krampen en te stuipen.
na 2 dagen dwangvoeding heb ikhem in moeten laten slapen.

ik ben van mening dat als een konijn iet sgaat mankeren, hoe oud hij ook is, ze het toch vaak niet redden.
echt sterke beesjes zijn het niet hoor.
Gelukkig heeft hij bij jou nog een leuk leven gehad, denk daar maar aan.
in onz eopvang zien we helaas veel te vaak andere dingen.

sterkte met je verlies.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:37

he bah wat vervelend zeg en wat een gebeurtenis, wat vreselijk verdrietig, zo klein nog!!! het zal zeker indruk hebben gemaakt als je dat zo ziet gebeuren. heel veel sterkte..!!!

Linnegie

Berichten: 19
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:39

Lieve Marloes,

Het lijkt me echt heel moelijk als je konijntje in je armen zijn laatste adem uitblaast. Maar bedenk dat je konijntje niet op een betere manier dood kon gaan dan in je armen. Je konijntje was in ieder geval niet alleen toen het gebeurde.

Heel veel sterkte met het verwerken ervan en ik hoop dat je snel weer een nieuw vriendje hebt voor Bailey.

Knuffel, Ach gut
Linda

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:42

Wat erg...Mijn konijntje was ook in mijn armen overleden, het was zo'n apart Nijntje, hij was net een hondje Lovers. Het deed zo'n pijn om hem te zien sterven...Sterkte...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 09:18

ontzettend bedankt voor alle lieve racties!
Vooral masja, ook er bedankt vor het plaatsen van een foto mijn kleine pluizebol
Ik is hem zo..
Ik heb me opgegeven bij de Dierenbescherming en ben langs dierenwinkels gegaan
Bailey begrijpt er helemaal niks van in zo'n groot hok alleen..
Nogmals bedankt voor jullie lieve reacties

ChislaƮne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:33

Wat een snoepie... Sterkte hoor!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 14:42

Heel veel sterkte,
Ook ik ben vandeweek mijn cavia en muis kwijtgeraakt, de muis had ik niet zoveel problemen mee (zat er ook al aan te komen). Maar de cavia was ik toch wel aan gehecht. Het is ook zo zielig om ze zo zien te lijden. En ik weet niet wat het verhaal achter Masja's reactie is, maar het is idd niet jou schuld. Als ik dit zo lees, heb je je best gedaan voor je konijn en heeft hij het (z'n, helaas, korte leven) goed gehad bij jou.
Sterkte en succes met het zoeken van een vriendje voor Bailey....

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:19

heel veel sterkte!! ik weet ook wel beetje hoe je je voelt.. mijn ratje is vorige week overleden, vond haar dood in haar kooitje Verdrietig maar het lijkt me voor jou erg dat je konijntje dood ging in je armen... nogmaals veel sterkte!!