Mijn knaagdieren hebben problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Mijn knaagdieren hebben problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 18:22

Allereerst mijn 9 jaar oude kleine gevlekte dwerg, heeft vreselijke traanogen, nou had de dierenarts iets wat 49 euro koste voor 50 ml....mij een beetje te prijzig, dus vroeg ik me af of er huis middelen voor zijn?, dus kom maar op met de tips Haha!

En m'n hamstertje is eigenlijk op sterven na dood, was vreselijk dik toen ik hem kocht, echt bedekte m'n hele hand net een goudhamster maar in de verkeerde kleuren(tis ene witte dwerg), toen werd hij mooi slank daarna krijg hij een pusbult op z'n pootje, met een naald gelanceerd ging heel mooi over. z'n hele buik werd toen kaal en helemaal rimpelig omdat het dus mee sleepte als hij liep, affijn na wassen met lauw water alle losse plukken vacht aan z'n buikzijde weg gekregen en de korsten eraf weer helemaal opgeknapt.
nou zit hij dus helemaal onder de dikke bulten en wonden, heel z'n voorpootjes zijn verminkt helemaal onder het opgedroogde bloed, en paarse vlekken, in z'n nekje helemaal kappot en aan de rechter zijde zit een dikke bult, z'n nekje is kaal op ene paar plukjes die onder het bloed zitten na. hij is verder helemaal gezond kan weer eten(hebben z'n voortandjes laten knippen), hij loopt opzich goed, piept niet als je aan z'n plekjes zit(heb hem net met afgekoeld gekookt water op een watje afgedept, en wat betadine erop gedaan.
nou vroeg ik me af wat voor huismiddelen er zijn voor vacht verzorging etc.?
en weet iemand wat dit is?
aub roep niet dat ik hem moet laten afmaken, ik heb het net overwogen maar wil eerst kijken of dit overgaat, hij heeft geen pijn etc. maar het ziet er gewoon zo vreselijk uit, alsof we hem mishandelen

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:12

(zonnebloem)olie werkt ook verzachtend op huid.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:23

Kamillethee voor de oogjes, of anders fysiologisch zout/water waar ze ook babyoogjes/neusjes mee schoonmaken.
Hamstertje klinkt niet goed.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 19:23

gewoon dezelfde als waarme je bakt ofzo? van de zonnebloem olie?
en dan gewoon met watje aanbrengen en opdeppen?

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 19:25

hamstertje is ook niet gezond, ik weet het, maar hij heeft geen pijn, en ik ben vreselijk met het laten inslapen van dieren, ik kan dat absoluut niet, daarom wil ik he het liefst weer gezond laten worden.
dat fisiologische zout of water heeft mama de kraamverzorgster vast wel ergens Lachen gewoon erop druppelen?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:03

Beter laten inslapen dan onnodig laten lijden vind ik. En je maakt mij niet wijs dat dat beestje geen pijn heeft met al die wonden Lips are sealed

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 21:09

ik geloofde het zelf ook niet, maar hij doet echt helemaal niks, of hij is gewoon een ontzettend sterke jongen, ik ga eerst die wondjes genezen en daarna zie ik wel, hoop niet dat z'n volgende probleem nog erger is, ach ik heb hem een goed levendje gegeven, kan nu niet meer op z'n kont zitten zoals die hamster uit de nutty proffessor

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:41

In laten slapen vind je vreselijk?
Voor wie?
Voor jou of voor het dier?

Kennelijk voor jou, je loopt alleen maar met je diertje te zeulen en um steeds weer op te lappen..
Denk je dat het diertje daar vrolijk van word?
Absoluut niet....

Sory hoor maar in zo'n geval moet je kiezen voor wat voor het dier t beste is..niet voor jezelf..

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 21:53

ik wete het ik ben vreselijk zwak zinnig vind het al erg dat er een paard van m'n stallen voor 4 weekjes met vakantie is, ik ga al huilen als ik hoor dat moonbed dood was gegaan aan ouderdom, en ik ken heel dat paard niet.
hij is tot nu toe mar 1 keer tje bij de dierenarts geweest hoor, om z'n voortandjes te knippen verder doe ik alles zelf thuis waar hij is opgegroeid, en ik heb hem al over van alles heen geholpen, dan kun je misschien wel begrijpen hoe afschuwelijk moeilijk het is om mijn kleine mannetje weg te moeten doen
ik weet zelf echt wel dat het het beste is voor hem, maar het feit dat ik hem in 1 klap z'n leven zou ontnemen vind ik zo ontzettend moeilijk

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:57

Woogy schreef:
ik wete het ik ben vreselijk zwak zinnig vind het al erg dat er een paard van m'n stallen voor 4 weekjes met vakantie is, ik ga al huilen als ik hoor dat moonbed dood was gegaan aan ouderdom, en ik ken heel dat paard niet.
hij is tot nu toe mar 1 keer tje bij de dierenarts geweest hoor, om z'n voortandjes te knippen verder doe ik alles zelf thuis waar hij is opgegroeid, en ik heb hem al over van alles heen geholpen, dan kun je misschien wel begrijpen hoe afschuwelijk moeilijk het is om mijn kleine mannetje weg te moeten doen
ik weet zelf echt wel dat het het beste is voor hem, maar het feit dat ik hem in 1 klap z'n leven zou ontnemen vind ik zo ontzettend moeilijk


Hard dat ik het zeg hoor, maar misschien moest je nu even niet aan jezelf denken?

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 22:03

ik weet het, heb het zelf gezegt tegen m'n moeder ene paar uur terug,maar ik ben er vreselijk bang voor, morgen gaat ze bellen om een afspraak te maken bij de dierenarts

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:06

Woogy schreef:
ik weet het, heb het zelf gezegt tegen m'n moeder ene paar uur terug,maar ik ben er vreselijk bang voor, morgen gaat ze bellen om een afspraak te maken bij de dierenarts


Heel goed van je, ga dan desnoods niet mee..
Dan kun je niet meer terug en moet het wel...

Het is heeel erg moeilijk, maar wel het beste voor je beestje

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 23:12

ik wil er wel bij zijn, maar ben zo bang wat hij van me denkt,misschien wel heel overdreven maar ik wil niet dat hij dood gaat met wraak gevoellens met zoiets van pokke mensen waarom doe je me dit nou weer?
ik weet het heel raar om dat te denken maar zo voel ik het

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:17

Waarschijnlijk denkt dat dier: hehe, eindelijk, had ze me niet eerder rust gegund? Frusty

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 23:57

ik weet het niet, hoop gewoon dat hij weet dat ik altijd het beste met hem voor heb gehad...voel me weer net als toen m'n eerste konijntje overleed toen ik 6 was.....heb maanden lang aan m'n moeder gevraagd of ze me ooit heeft gehaat, of ik wel genoeg liefde aan d'r had gegeven.....dat vind ik echt het ergste aan huisdieren ze gaan altijd dood !!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 00:02

Als mijn dieren ziek zijn, weet ik dat ze het bij mij goed hebben gehad. Ik hoef me dus niet af te vragen of ze tekort gekomen zijn. Verder vind ik het bij de goede verzorging horen dat ik ze nieyt onnodig laat lijden. Dat houdt dus in dat ze naar de dierenarts gaan als het tijd is. Ik doe dat liever een dag eerder dan dat ik te lang wacht omdat ik het voor mezelf zo zielig vindt. Hetverdriet komt toch, of het nu een week eerder of later is

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 00:08

....das waar maar goed morgen wordt marjo opgebeld om hem een spuitje of gasje, weet niet wat ze hamsters geven, te geven.... maar heb er geen lekker gevoel bij

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 08:09

Kan je niet gewoon naar de DA gaan en Vragen wat het beestje heeft en dan een oplossing zoeken? als het te genezen is hoef je het niet gelijk te laten inslapen.
Mijn hamster had een bult onder z'n buik, omdat er 2 wondjes aanzaten dachten we niet aan een tumor, maar zijn wel direct naar de DA gegaan. die dacht aan een bult met vocht enz of tumor, heeft er een naald in geprikt en er kwam alleen bloed uit, dus het was een tumor
heb t beestje niet inlatenslapen, want het had zeker geen pijn, liep gewoon in z'n radje en deed alle dingen die die daarvoor ook deed.
heeft zeker nog 4 maanden geleeft.
(hij was 3,5 jaar)

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:29

Je zegt dat je van de dierenarts een middeltje voor zijn ogen kon kopen om die te genezen, dat doe je niet, je wil het oplossen met huismiddeltjes. En nu heb je het al over in laten slapen? Ga eerst eens naar de DA om hem te laten beoordelen of je beestje nog behandeld kan worden. Als je zo van je beestje houdt heb je dat er wel voor over.
Als behandelen niet meer mogelijk is dan zou ik hem toch in laten slapen, hoe moeilijk het ook voor jezelf is. Bedenk dat je je beestje goed verzorgd hebt al die jaren, denk aan de goede en leuke dingen die je met hem meegemaakt hebt. Daar doe je het toch voor dieren houden? En ja dieren gaan eerder dood, maar dat weet je ook van te voren.
Ik heb verschrikkelijk veel verdriet gehad toen mijn hondje anderhalf jaar geleden overleed. Toch heb ik weer een nieuwe hond, ik heb daar zoveel plezier mee, toch zal ik ook hem verschrikkelijk gaan missen als het zover is, maar daar kom ik ook wel weer overheen.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:49

Esther een hond en een hamster kun je dus absoluut niet vergelijken...
Een hamster wordt niet oud, dat weet je van tevoren!

Op een gegeven moment houdt het oplappen op, zo'n beestje wordt er echt niet beter van als het alsmaar weer medicatie ed. krijgt.
40 euro voor een hamster zou ik ook niet over hebben, in de winkel koop je een nieuwe voor 5.00 euro...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:16

Esther, de oogjes zijn van het konijn, en de hamster is op

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:22

Miep schreef:
40 euro voor een hamster zou ik ook niet over hebben, in de winkel koop je een nieuwe voor 5.00 euro...


Het is geen gebruiksvoorwerp maar een levend wezen en of ik nu vijf euro uit heb gegeven voor een dier of vijfhonderd, als ze ziek zijn en baat hebben bij een behandeling dan krijgen ze een behandeling.
De vorige hamster heeft me ook 50 euro gekost aan dierenartskosten en ging toch dood. Maar ik ga geen dier laten afmaken omdat de kostenvan behandeling boven de aanschafwaarde uitkomen.

De hamster van Woogy is denk ik gewoon op. Aan hamsters merk je niet of ze pijn hebben maar je mag er toch echt wel van uitgaan dat bloedende wonden pijnlijk zijn. Lijkt me vrij logisch.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 14:48

Percy"]
[quote="Miep schreef:
40 euro voor een hamster zou ik ook niet over hebben, in de winkel koop je een nieuwe voor 5.00 euro...


Het is geen gebruiksvoorwerp maar een levend wezen en of ik nu vijf euro uit heb gegeven voor een dier of vijfhonderd, als ze ziek zijn en baat hebben bij een behandeling dan krijgen ze een behandeling.
De vorige hamster heeft me ook 50 euro gekost aan dierenartskosten en ging toch dood. Maar ik ga geen dier laten afmaken omdat de kostenvan behandeling boven de aanschafwaarde uitkomen.

De hamster van Woogy is denk ik gewoon op. Aan hamsters merk je niet of ze pijn hebben maar je mag er toch echt wel van uitgaan dat bloedende wonden pijnlijk zijn. Lijkt me vrij logisch.
[/quote]

Ik bedoelde dus ook voor een hamster op die leeftijd....

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 17:44

m'n lieve vetzakje is nu ruim twee jaar, kocht hem in begin maart 2001 m'n vorige beestje kwam van dezelfde dierenwinkel en had ook allemaal bultjes die ij telkens uit z'n lichaam werkteen die is bijna 3 geworden. ons hondje kostte ons twee jaar terug ook ruim 20 keer zo veel als je ons had gekost, maar daar denk je niet aan, maar om het bij een diertje als ene hamstertje te doen, vind ik gewoon ietsje te ver gaan, vergis je niet ik ben helemaal gek op mijn bolletje wol, maar vandaag heeft m'n moeder opgebeld naar de dierenarts en die zei dat het een of andere uitslag huidprobleem is die hamsters vaak krijgen, hier is een zalfje voor te krijgen wat hem zal oplappen te koop voor 67,96, heb net even gekeken en bolletje wol zat vrolijk wat te eten, en de plekjes die ik gisteren schoon had gemaakt en met betadine had behandelt waren ook al bijna over, dus voorlopig doe ik het zo.

en over vinnie gesproken, die ouwe heeft geen pijn ofzo, ik vind het er gewoon vreselijk uitzien en aangezien ik ooit op een site(helaas nooit meer terug gevonden, na verlies ervan) gelezen dat huismiddelen net zo goed werken, met kruiden dingen etc. dan ga ik niet zulke prijzen betalen terwijl ik voor 5 euro iets kan kopen wat net zo goed werkt. sorry dat gaat me iets te ver, al zou ik hem wel naar de dierenarts brengen als hij iets zou krijgen, dan maken kosten me ook niet uit

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:49

Met andere woorden, je wilt wel "goed" voor je dieren zorgen, maar het mag geen geld kosten Lips are sealed
Zo lust ik er nog een paar. Ook het hamstertje door laten lopen terwijl hij op is vind ik erg min. Frusty
Of je behandelt hem goed, of je laat hem afmaken, maar een beetje aanklooien met goedkope huismiddeltjes verdient zo'n dier niet.
Bah. Je kunt beter goed voor je dieren zorgen ipv je af te vragen Huilen of hij een hekel aan je heeft Huilen
Grow up!! Boos!