mobieltje kopen! Welk addertje onder het gras?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

mobieltje kopen! Welk addertje onder het gras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 15:39

Ik zou heel graag een nieuw mobieltje kopen.
Mijn oude zit niet helemaal lekker in zijn vel Huilen

Natuurlijk heb ik ook wensen.
Zo'n leuk klein mobieltje die je open en dicht kan klappen.
Met abbonement.
Daar zit dus mijn vraag.
Je kunt tegenwoordig dus gratis een mobieltje krijgen.Dus geen aansluitkosten en soms ook nog eens een paar maanden geen abbonements kosten.
Daarnaast kun je ook nog een per maand een bepaald aantal minuten voor niks bellen.
Dan vraag ik me toch af waar dan het addertje zit.
Ik bedoel dan heb je dus een gratis telefoon.Dat lijkt me een beetje raar.
Kan iemand mij vertellen wat hier het addertje is?

Voorbeeld van een telefoon die ik leuk vind:
www.gsmnederland.nl en dan de samsung A800.
Met het onderste(vadafone) abbonement.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:49

Ik snap hem ook niet zo.
Je zit dus 2 jaar vast aan een contract van €14,-. Wat houdt dat contract in, heb je gratis belminuten of zo?
Vooral die €100,- retour snap ik niets van.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:55

Ik heb het gevonden.
Het is een abonnement van Debi(el)tel. Het is zonder belminuten. Als je dat 2-jarige abonnement afsluit zonder toestel dan krijg je alle abonnementkosten van 2 jaar teruggestort (€336). Nu krijg je dus een toestel en €100,- teruggestort. Je betaalt dus eigenlijk €236 voor het toestel.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:59

Ik weet niet zeker of er een addertje onder het gras zit, maar op deze manier proberen ze naar mijn mening gewoon nieuwe klanten te trekken.

Ik denk dat je je goed moet laten informeren voordat je tot koop overgaat. Ik zou lekker naar een winkel gaan en je daar alles overhet abonnement en telefoontje laten vertellen. Of er dan een addertje onder het gras zit, merk je dan snel genoeg.

En als ik je een tip mag geven. (effe reclame maken Haha! ) Dutchtone wordt per a.s maandag Orange N.V. Wil je dus een goed abonnement, service, telefoon en een super mooie aanbieding zou ik daar eens naar informeren. Daar is nu de ideale periode voor aangebroken

En let op met klepjes.............deze zijn veel kwetbaarder (zeker in de omgang met paarden) dan een telefoon zonder klepje. (spreek uit ervaring Schijnheilig )

Mocht je echt goede tips en een gefundeerd oordeel willen kan je Kaj hier op Bokt effe een PB-tje sturen Knipoog

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:36

Ik heb zo'n gratis abonnement en het bevalt me super. Ik heb aan het begin van het contract het gehele bedrag op mijn rekening gestort gekregen en betaal nu maandelijks aan KPN.
Ik heb 120 belminuten per maand gratis. Dus ik kan 120 minuten per maand gratis bellen zonder dat ik abonnementsgeld hoef te betalen.
Binnenkort maar weer eens opzeggen en een nieuw abonnement zoeken...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:57

Maar bovenstaande aanbieding in zonder belminuten.

Ennuh.. Kitty, wat jij hebt wil ik ook wel. Je belt dus 120 minuten per maand gratis?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 19:12

Dat gratis bellen is niet zo moeilijk als je wel een nieuw abo neemt maar geen nieuwe telefoon. Dit zijn de zgn cashdeals.

ALs jij een abo afsluit krijgt de winkel waar je dat doet een bonus die afhankelijk is van de provider, de duur van het contract (1 of 2 jaar meestal) en de kosten per maand. Dat geld gebruikt de winkel vervolgens om jou een goedkope (of gratis) telefoon aan te smeren. Soms krijg je er zelfs nog 50 euro bij of je krijgt de eerste paar maanden gratis.
Als je echter geen nieuwe telefoon neemt kun je (meestal alleen via Internet winkels) die bonus die de winkel krijgt op je rekening gestort krijgen. Op die manier betaal je per saldo een stuk minder of zelfs niets per maand.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:12

Orange Nederland N.V. komt a.s. maand met iets heel nieuws!
Het is echt compleet nieuw op de nederlandse markt en heel erg aan te raden als je geen verplichtingen wilt.
Kan (mag) er helaas nog niets over zeggen maar wacht even af en je zult zien wat ik bedoel Haha!

Dit is overigens alleen geschikt voor min of meer weinigbellers.
Dus als je elke maand uren klept dan houd het maar bij een abonnement.

Moeilijk hoor een geheim bewaren af en toe Haha! Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:18

Nou, ik zit te trappelen van ongeduld. Ik ben een zogenaamde "min of meer weinigbeller" en dat pre payed gedoe vind ik eigenlijk maar armoe. Ik ben benieuwd!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 01:23

gut dat is ook toevallig,hier heb ik net nog over gehad.
Mijn telefoontje ligt al maanden in de kast en iedereen die mij wil spreken moet via mijn vriend zijn mobiel bellen.Niet erg handig dus.

Ik moet zeggen dat ik erg gave foontjes heb gezien.
Nu zojuist voor ik naar bokt toe kwam heb ik toevallig mobieltjes gezocht die aan mijn eisen zouden kunnen voldoen.
Ik bel niet zo ontiegelijk veel,maar met een kaart van 20 euro doe ik dus net geen maand.
Ik zit er dus over te denken om ook eens zo'n mobieltje aan te schaffen.
Wel een met zo weinig mogelijk kosten eraan natuurlijk.
Ik ben dus mijn zoektocht zojuist begonnen naar een gratis telefoon met geen aansluitkosten en waarvan de eerstepaar maanden abonements kosten gratis zijn en daarna zoveel minuten gratis bellen.
Valt moeilijk te vinden moet ik zeggen,maar goed ik heb ook geen haast.
Als iemand toevallig een site weet waar ik precies zo'n telefoon kan vinden,dan graag Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:07

Ik heb zo vaker een mobieltje gekocht via internet en een sim kaart. Afgelopen jaar bijna gratis voor 35 euro per maand gebeld (kreeg dus geld teruggestort op rekening) en een mobieltje voor 12 euro! Zijn goede deals, het klopt en je krijgt inderdaad je geld teruggestort op je rekening. Ik heb er goede ervaringen mee.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:07


manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:34

Ik snap echt niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om zo vaak een nieuwe telefoon te hebben. Ik zit nu zo'n 1.5 jaar met een Vodafone 60 abbo, maar mijn telefoon is behoorlijk kapot... Nou bel ik echt niet meer dan 60 minuten per maand, SMSen doe ik bijna nooit, alleen uit het buitenland en soms bel ik ook in/naar het buitenland... Ben eigenlijk heel tevreden over Vodafone, maarja.. ik wil toch echt een nieuw toestel en hetzelfde nummer.. Krijg ik van vodafone een korting van 40 euro ofzo op en nieuw toestel... nou nou. Grom. En met zo'n "klein" abootjes krijg je ook die superdeals niet...

Mischien maar even op Orange blijven letten Knipoog

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:34

Het gaat inderdaad zoals Bart zegt. Ik heb er dus ook geen telefoon bij, alleen maar het abonnement.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:34

Tessebes schreef:
Nou, ik zit te trappelen van ongeduld. Ik ben een zogenaamde "min of meer weinigbeller" en dat pre payed gedoe vind ik eigenlijk maar armoe. Ik ben benieuwd!


Ik haal het topic even omhoog!!!
Vanaf morgen is er te koop: Orange Smart!
Kijk op www.orange.nl en zoek naar smart.

Smart is een combinatie tussen prepaid en een abonnement (the best of both worlds)
Je hebt geen abonnement maar je kunt wel goedkoper bellen dan met prepaid.
Je kiest van tevoren een bedrag (5/10/15 euro)
Dit bedrag wordt maandelijks automatisch opgewaardeerd.
als dit op is kun je opwaarderen met normale opwaardeerkaarten of wachten tot de nieuwe maand begint.
Het bellen met orange smart is goedkoper dan bellen met prepaid maar niet goedkoper dan met een abonnement.
Je kunt maandelijks stoppen aangezien je niet aan een abonnement vastzit.
Dus wie er meer over wilt weten kijk even op de orange site.