honden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 21:56

hoi,
ik woon samen met mijn vriend op een boerderij en we hebben 1, koe, 2 katten en 3 paarden. we zitten eraan te denken om 1 of 2 honden te nemen, maar twijfelen nog wat...
we werken allebei, ik nu niet zoveel, max. 25-30 uur per week, nu maar 14 uur.
we zijn af en toe van 9-6 niet thuis, maar meestal minder lang weg . we hebben veel ruimte.
hoe doen jullie het met de honden, werken jullie, zijn ze dan alleen? zijn ze in de schuur of binnen of afgewisseld, hoe gaat het met de katten, wat voor rassen zijn praktisch op een boerderij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:08

Wij werken allebei full-time, Albert "gewone" dagdiensten en ik werk in onregelmatige dienst (meestal 15:00-23:00 of 23:00-7:00).
Hierdoor zijn de honden over het algemeen niet vaak hele dagen alleen.
Als ik werk gaat Kira zowiezo mee omdat zij m´n diensthond is.
Als we een dag weg gaan laten we de honden gewoon alleen thuis.
Ze zitten gewoon binnen en kunnen door het hele huis lopen (m.u.v de slaapkamers), ze kunnen makkelijk een uur of 8 alleen blijven, wordt het langer laat m´n moeder ze uit.
Gelukkig heb ik erg makkelijke honden die niets vernielen en niet de hele dag zitten te blaffen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:14

als je een ruimte met een ren afzet voor die 2 honden, hoeven ze zich neit echt te vervelen en dan lukt het wel. Het is een ander geval als je de hond de hele dag alleen moet opsluiten.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:22

Mijn idee van die ren Haha! Zo zou ik het aanpakken als ik af en toe hele dagen weg zou zijn en ik had twee honden: een stuk van een schuur afzetten als binnen-kennel met een grote uitloop naar buiten op het gras. Op dagen dat ik niet thuis ben kunnen deze twee honden zich prima vermaken met z'n twee en kunnen hun behoefte gewoon buiten doen. Ben ik thuis komen de honden uiteraard lekker bij mij in huis! Haha!

Maarja... dat duurt nog ff een tijdje voor ik twee honden in mijn bezit heb *LOL*

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:23

Als je ze op jonge leeftijd in een ren (kennel) doet dan zullen ze er ongetwijfeld aan wennen. Ennuh wat voor een hond je moet nemen: een witte herder!!!Heb ik namelijk ook, is een uniek ras in Nederland, er zijn er maar zo'n 200 van in Nederland!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:39

Clien, noem eens een reden waarom ze die herder zouden moeten nemen. Denk je dat dat ras bij die mensen past, en zo ja, waarom? Een ras gaat gepaard met karaktereigenschappen en die moeten wel passen bij mensen. Anders krijg je nog een asielhond erbij.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:00

Okeej komtie:
Witte DUITSE herders zijn een apart ras. De meeste mensen verwarren ze met Amerikaans/Canadese Herders. De witte duitse herder is een lieve aanhankelijke hond die leergierig is. De hond is sterk en kan ook goed een erf bewaken. Vooral op een plek waar mensen buitenaf wonen kunnen ze goed leven. Ze kunnen ook prima met katten overweg, wij hebben zelf een kat en die twee liggen samen in de mand Lovers echte liefde!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:03

Dan kunnen ze ook een Kuvasz nemen! Witte hongaarse herdershond.
Echter moet je wel wat van het een en ander weten, omdat ze een eigen denkwijze hebben. Daarbij zijn ze niet doorgefokt waardoor dit ras maar weinig problemen met allergieeen, weerstand of afwijkingen heeft.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:26

Ik zou met het uitkiezen van een ras eerst een lijstje maken met de dingen die je graag wilt doen met de hond, wat je van het hebben van een hond verwacht, waarom wil je een hond en de karaktereigenschappen waarvan je denkt dat die hiervoor nodig zijn.

Verder zou ik er rekening mee houden op een boerderij dat een hond die steeds in de sloot springt misschien niet zo handig Lips are sealed is dus en dat een lange vacht erg bewerkelijk is op een boerderij. Een hond die achter vee aangaat is ook niet handig. Maar is niet rasafhankelijk, hoewel het ene ras wel meer jachtdrift heeft als het andere. Maar dit is ook individu en opvoedings afhankelijk.

Ik heb zelf heel veel gehad aan een hondenencyclopedie waarin de eigenschappen en de verzorging van veel rassen in het kort staat beschreven (kost iets van 17,50 gulden?). Daarin heb ik een voorselectie gemaakt. Vervolgens ben ik informatie gaan zoeken in andere boeken en op internet. Aan de hand daarvan hebben we een keuze gemaakt en heb ik contact opgenomen met de rasvereniging. Toen ben ik nog een paar keer gaan kijken op evenementen en bij mensen thuis. Daarna zijn we bij 3 fokkers gaan kijken hoe hun honden waren en hoe ze met de pups omgingen. Aan de hand daarvan hebben we heel duidelijk een keus kunnen maken. De foto’s staan in mijn profiel Haha! . Een fokker met verstand van zaken die mede in staat is om te bepalen of een pup qua karakter bij je past is zeer aan te bevelen.

Laat je door niemand een ras aanpraten, je kent jezelf en je eigen situatie het best. Denk ook niet als je een ander ziet met een leuke hond, die wil ik! Maar win veel informatie in . Het is zo jammer als achteraf blijkt dat dat ras toch niet bij jou paste. En verder zou ik ook eens in het asiel gaan kijken. Daar zitten ook hele leuke honden, die misschien door een impulsaankoop van hun baas in het asiel zijn beland Scheve mond .

Denk er goed over na.

Veel succes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:37

goed zo eveline! WAren alle mensen maar zo bedachtzaam, dan was het asiel leger geweest!
een hond is meer dan alleen mooi en uiterlijk en stoer of lief.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:45

Desiree schreef:
goed zo eveline! WAren alle mensen maar zo bedachtzaam, dan was het asiel leger geweest!
een hond is meer dan alleen mooi en uiterlijk en stoer of lief.


Ja helemaal gelijk
Als elk iemand die een hond wil aanschaffen daar aan denkt zal elke hond ook een heerlijk leven hebben.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:47

OKeej toch wel gelijk ja!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:48

Desiree schreef:
goed zo eveline! WAren alle mensen maar zo bedachtzaam, dan was het asiel leger geweest!
een hond is meer dan alleen mooi en uiterlijk en stoer of lief.



Sprak de mevrouw wijs op nummer 10 Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:49

Clien schreef:
OKeej toch wel gelijk ja!!!

Toevallig blijkt dat ras wat jij noemde niet bijzonder moeilijk te zijn en zo, en waarschijnlijk heel fijne honden te zijn. maar stel je voor dat je over dalmatiers was begonnen (heel dominant), bordercollies (die behalve intelligent heel ondernemend zijn), of huskies (hebben veel beweging nodig), dan had het anders gelegen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:50

orri"]
[quote="Desiree schreef:
goed zo eveline! WAren alle mensen maar zo bedachtzaam, dan was het asiel leger geweest!
een hond is meer dan alleen mooi en uiterlijk en stoer of lief.



Sprak de mevrouw wijs op nummer 10 Knipoog
[/quote]

Hou nou eens je mond mens! Straks denken ze hier dat ik de hele dag niets beters te doen heb..............! Bloos

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:58

Desiree"]
[quote="orri"][quote="Desiree schreef:
goed zo eveline! WAren alle mensen maar zo bedachtzaam, dan was het asiel leger geweest!
een hond is meer dan alleen mooi en uiterlijk en stoer of lief.



Sprak de mevrouw wijs op nummer 10 Knipoog
[/quote]

Hou nou eens je mond mens! Straks denken ze hier dat ik de hele dag niets beters te doen heb..............! Bloos
[/quote]

Hahahaha, jij zegt het Knipoog *LOL*

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:00

Desiree"]
[quote="Clien schreef:
OKeej toch wel gelijk ja!!!

Toevallig blijkt dat ras wat jij noemde niet bijzonder moeilijk te zijn en zo, en waarschijnlijk heel fijne honden te zijn. maar stel je voor dat je over dalmatiers was begonnen (heel dominant), bordercollies (die behalve intelligent heel ondernemend zijn), of huskies (hebben veel beweging nodig), dan had het anders gelegen.
[/quote] Herders zijn fijne honden, maar wel honden die een baas nodig hebben. Als je niet in staat bent om duidelijk leiding te geven kan een herder zich weleens ontwikkelen tot een minder prettige hond. Het karakter van een witte duitse herder is imo te vergelijken met dat van een duitse herder. Elke hond kan een heel plezierige hond worden zolang de raseigenschappen en het karakter van het individu bij jou en je situatie passen.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:03

Zeg Desiree,
Heb je de hele dag niks beters te doen dan een beetje te bokken en over hondjes te praten Haha! ?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:05

eveline_B schreef:
Zeg Desiree,
Heb je de hele dag niks beters te doen dan een beetje te bokken en over hondjes te praten Haha! ?


GAAN WE KATTEN?! straks ga je mij nog missen want vanmiddag ga ik naar de paarden en boodschappen doen hoor en dan heb ik wel degeljik iets beters te doen! Haha!

Overigens, niet alle herders zijn hetzelfde. HEb liever een duitse herder dan een mechelaar........ En belgische herder schijnen ook drukker te zijn.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:54

Ik ga weer ff ontopic..
Ik werk ook fulltime en heb 4 honden. 3 kunnen er prima de hele dag thuis zijn. Met onze jongste hebben we wat problemen dus die zit momenteel in de dagopvang.
Ik heb 3 mechelaars maar ik raad deze honden zeker niet aan, aan gezinnen met kinderen. Tuurlijk heb je er ook wel een aantal tussen die je goed als huishond kan hebben maar ik heb het veel fout zien gaan.
Ik heb een aantal jaar gedrag en gehoorzaamheid gegeven met een broodfokker van mechelaars in de buurt. Ik kan 1 ding zeggen.. Zelfs met een goede training ging dit binnen gezinnen mis.
1 ding bij aanschaf van een hond.. Laat je goed informeren..

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:43

Ik wil niemand een ras aan praten. Maar ik denk dat een Bouvier zeer geschikt is voor op een boerderij. Ze houden er van om buiten te zijn, zijn over het algemeen vrij rustig maar toch speels. Ik denk ook dat ze vanwege hun grootte inbrekers afschrikken. En wat de vacht betreft? Wij scheren hem gewoon 3 tot 4 keer per jaar!!

Wij hebben nu onze tweede Bouvier en het is echt een schat! Hij is nu 9 en nog super actief. Het zijn alleen geen honden die zelf initiatief tot spelen nemen, maar als ik 1 keer zeg: Waar is je touw? Dan wordt ie al helemaal gek!
Hij kan ook makkelijk een dag alleen zijn. Hij zit dan samen met onze shi-tzu (lees half cavia half hond) in de garage en de deur naar een buitenren is dan open.