Ik met mijn grote mond ook (kinderfeestje ;))

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Ik met mijn grote mond ook (kinderfeestje ;))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 23:09

Jaa, ik met mijn grote mond, snelle typvingers en kleine hersenen ook.
Op 10 april is het de 100e dag van het jaar en dan ben ik ook jarig, dat moet natuurlijk gevierd worden, want ik word dan eindelijk weer wat verstandiger en wijzer, 17 namelijk Haha! .
De datum voor mijn kinderfeestje heb ik al gekozen 12 april, de uitnodigingen ook al verstuurd, wel eerst even bedacht hoeveel mensen ik wilde uitnodigen, dat zijn er nu dus (per ongeluk) 36 geworden Bloos . (Ik ken gewoon teveel mensen.) Heel gezellig hoor, en ik kan ze hopelijk (waarschijnlijk) ook wel allemaal ergens kwijt, in de kelder, de tuin, bij nood ook wel op de kast Knipoog .

Maar nu het probleem: Ik had even niet stilgestaan bij de reuzekosten die ik daar van ga krijgen. Ik heb even geïnventariseerd wat ik ongeveer nodig ga hebben. Maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen verstand van. Hebben jullie wel verstand van hoeveel mensen drinken en waar ik dingen goedkoop kan krijgen?
Ik had dit lijstje:
Per persoon voor een avond van 20:30 tot 12:00 (ongeveer), dan is de helft weg, de andere helft blijft tot 2:00 schat ik:
4 x 33 cl bier
4 glazen fris
1 fles Breezer (evt)
1/4 zak chips
6 bitterballen/kaassouflé's

En verder nog:
2 pakken jus
1 fles passoa + Coebergh
2 flessen wijn (zijn geen echte wijndrinkers bij schat ik zo)

Ben ik nog iets vergeten? Volgens mij heb ik alles heel ruim geschat, maar het kan ook zijn dat ik voor alles veel te weinig heb geschat.
De uitnodigingen kan ik natuurlijk niet meer afzeggen, dus ja ik denk dat ik maar geld ga vragen voor m'n verjaardag om de kosten te dekken Scheve mond Knipoog

*HELP*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:20

Nou Bloos, ik zou denk ik al snel zonder drinken zitten Tong uitsteken Tenminste, ik drink meestal wat meer biertjes Tong uitsteken Maargoed dat ben ik. Ehm denk dat je ongeveer wel goed zit ja Lachen Alleen chips gaan ook hard hoor! Maar je krijgt er toch ook nog wel wat voor terug lijkt me zo Knipoog

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 23:25

Dat mensen wat meer biertjes drinken, dat verwacht ik in principe al, maar er zijn er ook een aantal die geen bier drinken, dus dan komt er al meer vrij. Zoals ik het nu heb ingepland, is er per persoon dan 8 keer drinken, 4 keer fris en 4 keer bier. En ik denk dat dat op zich best zou kunnen gaan lukken, omdat het elkaar wel zal opheffen, degenen die geen alcohol drinken en degenen die dat wel doen.

Weet jij trouwens nog goedkope adresjes hier in de buurt Knipoog ?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:38

assie, ik zou gewoon voor de chips enzo naar de aldi gaan. Dat is toch het goedkoopste en als je het in een schaal gooit ziet het er toch allemaal hetzelfde uit Haha! En ook het fris + sap zou ik daar halen. Doe ik ook en heb nog nooit iemand horen klagen Lachen

Verder kan je best ook een zak van die goedkope spekken neerzetten, ook altijd lekker en erg passend op een kinderfeestje Knipoog

Verder weet ik nog wel lekkere dingen (komkommer/paprika's + dipsausje) maar dat wordt dan weer duur, dus niet echt een aanrader als ik het zo lees.

Veel plezier trouwens!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:26

En anders doe je het Dutch treat Haha! Iedereen neemt mee wat hij/zij graag drinkt. Jij minder kosten en als ze te weinig hebben is het hun eigen schuld Knipoog

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:23

Dirk van de Broek is goedkoop en de Aldi, de Liddl enzo.
Ik denk dat je wat drinken betreft wel genoeg hebt.
Veel plezier!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:06

We zitten hier dicht bij Duitsland, en daar is alles nog goedkoper Haha! Dus As, ga daar eens wat rondsnuffelen Lachen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:02

Idd Assie. Dat is een goede tip van Roy. Je kunt de drank veel goedkoper in Duitsland halen bij de Aldi daar bijvoorbeeld.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:17

Je kan ook vragen of iedereen zelf iets te eten/drinken mee wil nemen Lachen Een zak chips of een fles Cola...
Scheelt jou een hoop kosten.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 19:53

Tindra schreef:
Je kan ook vragen of iedereen zelf iets te eten/drinken mee wil nemen Lachen Een zak chips of een fles Cola...
Scheelt jou een hoop kosten.

Ja, maar dat vind ik zo bedelachtig, zo van: "hoi ik geef een feestje maar eigenlijk kan ik het niet betalen want ik ben maar heel erg arm, dus willen jullie allemaal wat meenemen?"

Maarre wel bedankt voor de tips hoor Haha! Lovers

Weet iemand ook nog goedkope merken toevallig Knipoog ?

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 20:08

assie schreef:
Ja, maar dat vind ik zo bedelachtig, zo van: "hoi ik geef een feestje maar eigenlijk kan ik het niet betalen want ik ben maar heel erg arm, dus willen jullie allemaal wat meenemen?"


Hahahaha, zo moet je het ook niet brengen Tong uitsteken
Mijn zusje was laatst naar een feestje van een klasgenoot, en daar moest iedereen ook een fles drinken of iets te eten meenemen... zo gek is dat toch niet Knipoog

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 20:23

Hey! ik ken het probleem Lachen Maar meestal houd je echt super veel over, dus maak je geen zorgen. Ook ik had zo'n kleine 40 mensen uitgenodigd, we hadden, geloof ik, 8 kratten bier (van die kleintjes) en daar hielden we nog 1,5 van over.. Verder had ik 2 flessen passie, 2 flessen apfelkorn en een paar flessen witte en rode wijn. 3 pakken aldi jus d'orange en klaar is kees Lachen Nog gewoon wat goedkope chips, zoutjes en bitterballen en het wordt een super feest. Veel plezier alvast Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:45

Het schijnt zelfs dat kratten halve liters maar 5 euro kosten volgens mijn vader in Duitsland bij de drankenhandel Haha!. Dan moet je gewoon hier in Venlo de grens over en dan de afrit bij het shell tankstation, rechtsaf onderaan, en op een gegeven moment is er aan de linkerkant een drankenhandel Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:02

ik zou gezellig naar de LAN komen....... Haha!

OF een Amerikaanse Party organiseren... dan moet iedereen zelf iets meenemen... Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:00

Komen ze wel allemaal? Knipoog

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 16:18

Haha, er hebben er zich al 4 afgemeld, vind ik niet helemaaaaaal erg hoor Haha! Wel jammer, want het zijn natuurlijk wel aardige mensen, maar anders was het helemaal hutjeprutje geweest, nu maar een beetje Knipoog

En Roy, dankje voor de tip! Ik zal eens kijken wat ik met mijn vader kan regelen