Zit achter jullie normale naam een verhaal ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Zit achter jullie normale naam een verhaal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 13:33

Mijn moeder kende iemand op de peuterspeelzaal (toen mijn zus Daphne al geboren was) en die had een kind Muriël.Na een tijdje was mijn moeder in verwachting, en toen kwam die vrouw naar haar toen ''Weet je hoe mijn kip heet ?'' ''Daphne'' En toen heeft mijn moeder uit een soort wraak mij Muriël genoemt, en toen naar die vrouw gegaan ''maakt u kennis met Muriël'' Haha!

Hebben jullie ook een verhaal achter je naam ?

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:39

Ja.
Toen mijn moeder van mij in verwachting was waren op TV net toevallig die 4-delige serie "Angelique" een vreselijk wulpse franse vrouw, heel mooi wel.
Daar ben ik dus naar vernoemd....ben vast niet de enige Haha!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:40

Mjah men eerste Chantal niet ...
Mijn twedde daarintegen ....
Toen mijn moeder aan het bevallen was ... is haar favoriete actrice overleden ... Natalie Wood ...
Daar is mijn tweede naam Natalie vandaan gekomen ...

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:45

Als ik een jongen was mocht mijn moeder een naam kiezen: Jan-Willem. Maar ik ben dus een meisje geworden en toen mocht mijn vader een naam kiezen. Blijkbaar wist hij het niet want hij heet Simon, tja en wat zou dan een makkelijke meisjesnaam zijn Haha!?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:48

Mijn tweede naam is ook Simone, naar mijn vader Simon Haha!

Mijn eerste naam: Alexandra vond mijn moeder gewoon een mooie naam en mijn derde naam Carolina is van mijn oma.

Mijn jongste broer heeft Edward Ronald George, ERG dus, even een foutje gemaakt maar het was wel altijd leuk om hem daarmee te pesten Extreme duivel

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:55

Ik ben vernoemd naar de zus van Mozes.
Mirjam liet haar broertje in een mandje de rivier afdrijven, zodat 'ie niet gevonden zou worden door de christenen.

Ze hebben niet uit geloofsovertuiging voor deze naam gekozen, maar gewoon omdat ze hem mooi vinden. Zal eens kijken of m'n broertje (2.05) in een mandje past.. Haha!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:19

Geen idee eigenlijk. Ciska hebben ze gewoon bedacht. Ik zou(tot 3 dagen voor ik geboren werd en als ik een meisje zou worden) eigenlijk Marije gaan heten. En als ik een jongetje zou worden had ik Peter geheten.
De rest van m'n naam(Theadora is dat) komt van m'n vader. Hij heet zelf Theodorus Maria. Ons bedrijf(van vader op zoon over genomen) heet ook Erven Th. Koomen. Die Th. wou m'n vader er in houden. Mijn zusje heeft als 2e naam Theresia(ook Th. dus).

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:26

Mijn moeder heeft ooit eens een boek gelezen over de eerste geliefde van Napoleon Bonaparte, die later met een royalty Baptiste is getrouwd. Zwijmel, droom, droom, mijn moeder was nog jong...

De titel van het boek en de naam van de hoofdpersoon: [naam verwijderd]

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:26

Ben vernoemd naar Roy Black (volgens mij was het die Tong uitsteken).

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:33

Percy schreef:
Mijn jongste broer heeft Edward Ronald George, ERG dus, even een foutje gemaakt maar het was wel altijd leuk om hem daarmee te pesten Extreme duivel


Oooh! Wat ben jij ERG!!! *LOL* Sorry, moest ik even doen Haha!
Wat zal jouw broer van je gehouden hebben vroeger Knipoog

Mijn moeder heeft mij altijd Natasja willen noemen maar dat vond mijn vader niet goed omdat er in die tijd (jaren 70) veel russen naar het westen kwamen en hij bang was dat ze dachten dat ik ook russiche was.
Het werd dus Claudia.... van Claudia Cardinale en ook ik ben niet de enige met die naam met die reden denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:34

Mijn ouders vonden Sonja gewoon mooi.... jammer.....

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:37

Mijn naam zou eerst Marjolein worden, omdat mijn ouders dat een mooie naam vonden, maar toen hoorde mijn vader van een hockeyster die Lisanne heette. Dat vonden ze een mooiere naam dus nu heet ik Lisanne.
Als ik een jongen was zou ik trouwens Thomas of Vincent hebben geheten (mijn broertje heet nu Vincent).

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:44

Mijn ouders wilden graag een oerhollandse naam hebben voor zowel mijn broer(tje) als voor mij. Het moest niet zo zijn dat deze naam verbonden was aan een bepaalde streek in Nederland (zoals Gerrit in het oooooooosten Haha! ). Ze hebben toen gekozen voor twee Nederlandse zeevaarders uit de gouden eeuw: Maarten (Tromp), ik dus Haha! en Michiel (de Ruyter)...

Vind het wel origineel eerlijk gezegd Haha!

Enige probleem was vroeger dat als er post bij mijn ouders kwam voor mijn broer of mij dat de naam altijd begon met een M. Haha! Beeeeetje lastig *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:48

mijn moeder heeft mij genoemd naar mijn beide oma's Alida en Wilhelmina en daarachter nog -le; en die dus gecombineerd tot Lielle.

Ik ben trouwens sinds maandag een naamgenootje uit de VS rijker! Haar naam (dus ook Lielle *LOL*) is semi-Hebreeuws met een Frans tintje en ook zelf verzonnen!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:49

Mijn naam komt van een indianenstam. Er wordt gezegd dat van die stam alleen het eerste meisje mocht blijven leven. Yootha betekent trouwens "Zij die geluk brengt"

Mijn oma en moeder hadden de naam ergens gelezen en op een koffiefilter geschreven. Nadat ik geboren was kwam deze meteen op tafel en toen heette ik dus Yootha.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:06

Mijn pa en ma hebben me zo genoemd omdat me moeder mijn naam een x gelezen had en ze vond hem zo leuk dat ze me maar shanna noemde.......

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:09

ik ben vernoemd naar een plaats in zuid-afrika, en ook een plateau in australië; kimberley. met -ey Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:34

Ik weet het eigenlijk niet precies.

Als mijn broer een meisje was geweest hadden m'n ouders haar al Tessa genoemd.

Ze hadden voor mij ook de naam Mandy in gedachten, maar in de tijd dat ik geboren was kwam er net een affairre van een of ander bekend persoon boven water met een meisje die Mandy heette. Toen hebben ze met toch maar Tessa genoemd, die naam vind ik eigenlijk wel leuker dan Mandy. Als ik een jongen was geweest had ik Justin geheten.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 16:48

Mijn moeder was gek op een hazewind hond en die heette Kim.
En dat vond ze zo'n mooie naam dat ze vanaf toen gezegd heeft dat als ze ooit een dochter kreeg dat die kim zou heten.
Nou, That's me! Party!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:01

Toen mijn moeder een tiener was had ze een hele goede vriendin en die heette Veerle.
Daarom heeft mijn moeder mij zo genoemd.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:34

Ikzelf ben vernoemd naar Grace Kelly Lachen -> Kelly. Mijn broertje heet Almar. De vader van mijn vader heet Albert en de vader van mijn moeder heet Marinus. Dat bij elkaar is dus Almar Lachen Het is opzich niet echt een verhaal, maar wel grappig..

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:49

Mijn moeder had de naam Letizia al als nummer 1 op haar lijsje staan toen ze in verwachting was van m'n broer, maar ja dat werd een jongen (Mauro) dus toen ze twee jaar later weer in verwachting van mij was, werd ik dus Letizia genoemd, ik weet niet precies hoe ze bij de naam is gekomen, maar de bekenste Letizia is waarschijnlijk de moeder van Napoleon, mijn naam betekend overginds Joy (vreugde) Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:31

niet zo zeer een leuk verhaal omtrent t bedenken van hoe ik zou gaan heten meer een foutje.
Mijn zus (1.5 jaar ouder als ik) zou eigenlijk Angelique heten, toen mijn vader hij zijn dochter ging inschrijven gaf hij op zijn Dochter Dominique geboren 24-09-1982.
Aii foutje toen hij bij mams aankwam:D:D:D

En dus hebben ze mij toen maar Angelique genoemt.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:37

Ik ben vernoemd naar een barmeid in Amsterdam. Toen mijn moeder van mij in verwachting was moesten ze natuurlijk een naam hebben. Een jongensnaam hebben ze voor mij nooit gevonden, maar toen ze in de kroeg in Amsterdam zaten bleek de barmeid Willemijn te heten. Dat vonden ze een leuke naam en aangezien ik een meisje werd kwam dat goed uit Haha!

Voor mijn broer (Jeroen) hadden ze overigens geen meisjesnaam. Toevallig allebij de keren goed gegaan...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:38

Eva, eerste vrouw... en ik was hun eerste (en laatste) dochter Lachen
Verder volgens mij weinig betekenis Knipoog