Wie heeft er een beetje verstand van brommers/scoo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Wie heeft er een beetje verstand van brommers/scoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 12:27

Ja ja... ik heb besloten dat ik na mijn vakantie toch maar eens op jacht moet naar een 2ehands brommertje / scootertje... Ik heb uitgerekend dat me dat per dag zeker 2 uur en 20 minuten reistijd gaat schelen... Maar nu het probleem... ik heb werkelijk geen flauw benul verstand van die dingen... dus als er iemand die is die er wel verstand van heeft en weet waar ik op moet letten... of een echt betrouwbaar exemplaar te koop weet (geen achterlijke bedragen, maar ik wil ook weer niet overdreven bezuinigen... maar goed, het wordt een "uitprobeersel" dus ik wil wel binnen een enigzins beperkt budget blijven...) dus als er ook nog iemand is die een beetje verstand heeft van wat ze mogen kosten... laat al jullie tips/ervaringen/kennis maar op mij los ajb...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:53

Jammer je bent net te laat om mijn brommertje over te nemen.
Tip 1, neem echt iemand mee die er verstand van heeft of liever nog koop van iemand die je kent. Ik ben 2 keer opgelicht.
Tip 2, als het echt een superdeal is, is er vast iets mis mee (had een mooie scooter gevonden voor 400 euro, bleek helaas erg veel mis mee)
Tip 3, koop geen oldtimer tenzij je zelf erg goed kan knutselen, er zijn nl geen onderdelen te krijgen en brommerzaken willen ze niet repareren (zelfs geen band plakken...) (had een leuke Honda Novio gekocht van 20 jaar oud, erg leuk ding maar dus een ramp om te laten repareren als er iets mee is)

Uiteindelijk heb ik een tweedehands brommer bij een brommerzaak gekocht. Deze was wel duur (850 euro, 2 jaar oude Peugot Fox) maar is wel altijd probleemloos geweest (en dat is wat je wilt als je naar je paard moet)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:07

Ik kan het je eigenlijk afraden om een brommer bij een particulier te kopen. Mijn eerste brommertje zag er goed uit, maar ik heb er zoveel geld in moeten steken, dat was echt niet leuk meer. Hij stond vaker bij de fietsenmaker dan bij me thuis (bij wijze van spreken natuurlijk). Daarna heb ik een tweedehands brommertje gekocht bij de fietsenzaak en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Het kost wel wat meer, maar dat scheelt een hoop ellende.